-
41. Data: 2010-10-25 15:54:15
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-25, kamil <k...@s...com> wrote:
>> Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie
>> oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało.
>> Równie dobrze mógłbyś powiedzieć o elektrycznym wspomaganiu kierownicy,
>> zaśniedzieje kostka i wypadek gotowy ;-)
>
> Bez wspomagania akurat da sie jezdzic, zwlaszcza ze przywiekszych
> predkosciach to nie ma znaczenia. :)
>
> Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej
> marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;)
Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) -
nieprzyjemna sprawa.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
42. Data: 2010-10-25 15:58:37
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:ia39n4$fvg$1@news.onet.pl...
> 2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
>>>> Olej, który smaruje turbinę usmaży się
>>>> i zmieni w 'asfalt' i przez przypadek turbo następnym razem może
>>>> nie ruszyć.
>>> Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?
>> No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki
>> benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie
>> rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na
>> drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie
>> po zgaszeniu zapłonu.
> Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
> smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
> Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
> -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
> Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
> maks. o 100-200 zł.
Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na
okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm zamiast
250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm), ale jak doskonale wiemy
produkcja nowych części, samochodów i w ogóle wszystkiego jest dla
środowiska obojętna...
Pozdr
-
43. Data: 2010-10-25 16:00:34
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
news:slrnicb2ui.8br.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
ho.pl...
> On 2010-10-25, kamil <k...@s...com> wrote:
>
>>> Bez przesady, znam parę osób które użytkują pompy elektryczne, może nie
>>> oleju a wody i nikomu nic nie zaśniedziało.
>>> Równie dobrze mógłbyś powiedzieć o elektrycznym wspomaganiu kierownicy,
>>> zaśniedzieje kostka i wypadek gotowy ;-)
>>
>> Bez wspomagania akurat da sie jezdzic, zwlaszcza ze przywiekszych
>> predkosciach to nie ma znaczenia. :)
>>
>> Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej
>> marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;)
>
> Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) -
> nieprzyjemna sprawa.
Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :)
Pozdrawiam
Kamil
-
44. Data: 2010-10-25 16:16:29
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-25, kamil <k...@s...com> wrote:
>>> Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej
>>> marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;)
>>
>> Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) -
>> nieprzyjemna sprawa.
>
> Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :)
Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno
zauważonym :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
45. Data: 2010-10-25 17:23:19
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Brzezi <b...@g...com>
nie, 24 paź 2010 o 19:44 GMT, megrims napisał(a):
> zbyt mocno. Ale jak w trasie tankuje, to nie gaszę silnika. Jak muszę
> zgasić i wiem o tym chwile wcześniej, to daje ogrzewanie i dmuchawę
> na maxa (trochę ostudzi to czynnik chłodzący) i tak z dobre 5 minut
> przed zgaszeniem.
Jezeli masz sprawny uklad chlodzenia i sprawny termostat, to jest to
zupelnie nie potrzebne, poza tym nie zwiazane z turbina
Pozdrawiam
Brzezi
-
46. Data: 2010-10-25 17:58:29
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-10-25 11:44, kamil wrote:
>> Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?
> Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku?
Wpadłeś na to że jeden paproch w smarowaniu i po turbinie?
Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
po co kostka) się popsuje?
-
47. Data: 2010-10-25 19:09:08
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Mon, 25 Oct 2010 06:56:36 +0000 (UTC), Myjk
<m...@n...op.pl> wrote:
> Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
> smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
Akurat wirnik osiąga takie prędkości obrotowe, że wybieg trwa
dobre parę chwil. Problem zaś jest nie w smarowaniu wirnika,
tylko w koksowaniu się oleju, jeśli nie ma przepływu oleju.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
48. Data: 2010-10-25 19:27:54
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
Robert Rędziak napisal:
> tylko w koksowaniu się oleju
Na trzpieniu, który w momencie wyłączenia
silnika przestaje się smarować.
--
Pozdor Myjk
-
49. Data: 2010-10-25 21:05:58
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
Bez przesady. Prostota bije po oczach.
> może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
> po co kostka) się popsuje?
Zapewne z doświadczenia.
Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów.
Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz są
złączki.
Łącznie z żarówkami.
W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre
rozwiązanie,
ale pod warunkiem, że bezstykowa i bezszczotkowa.
S.
-
50. Data: 2010-10-25 21:06:52
Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 25 Oct 2010 21:05:58 +0200, Sylwester Łazar wrote:
>> Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
>Bez przesady. Prostota bije po oczach.
>> może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
>> po co kostka) się popsuje?
>Zapewne z doświadczenia.
Tak jest. Ile kolega widzial padnietych silnikow, a ile padnietych
kostek :-)
>Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów.
>Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz są
>złączki. Łącznie z żarówkami.
Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.
>W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre
>rozwiązanie, ale pod warunkiem, że bezstykowa i bezszczotkowa.
No to wtedy masz falownik, ktory moze pasc na wiele roznych sposobow
:-(
J.