  • 41. Data: 2010-10-25 15:54:15
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-25, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Bez wspomagania akurat da sie jezdzic, zwlaszcza ze przywiekszych
    > predkosciach to nie ma znaczenia. :)
    >
    > Taka elektryczna pompa bylaby dobra jako dodatkowa, ale samochodu zadnej
    > marki znanej z bezawaryjnej elektryki raczej nikt by nie kupil. ;)

    Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) -
    nieprzyjemna sprawa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2010-10-25 15:58:37
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > 2010-10-24 23:25:51 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
    > Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    > smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
    > Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
    > -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
    > Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
    > maks. o 100-200 zł.

    Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na
    okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm zamiast
    250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm), ale jak doskonale wiemy
    produkcja nowych części, samochodów i w ogóle wszystkiego jest dla
    środowiska obojętna...

    Pozdr

  • 43. Data: 2010-10-25 16:00:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Mi raz wspomaganie padło w środku zakrętu (paliwo mi się skończyło :) -
    > nieprzyjemna sprawa.

    Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 44. Data: 2010-10-25 16:16:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-25, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Bez paliwa to ci wspomaganie silnika padlo. :)

    Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak wspomagania. Mocno
    zauważonym :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2010-10-25 17:23:19
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 24 paź 2010 o 19:44 GMT, megrims napisał(a):

    > zbyt mocno. Ale jak w trasie tankuje, to nie gaszę silnika. Jak muszę
    > zgasić i wiem o tym chwile wcześniej, to daje ogrzewanie i dmuchawę
    > na maxa (trochę ostudzi to czynnik chłodzący) i tak z dobre 5 minut
    > przed zgaszeniem.

    Jezeli masz sprawny uklad chlodzenia i sprawny termostat, to jest to
    zupelnie nie potrzebne, poza tym nie zwiazane z turbina

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 46. Data: 2010-10-25 17:58:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-25 11:44, kamil wrote:
    > Wpadles na to, ze byle zasniedziala kostka i masz po silniku?

    Wpadłeś na to że jeden paproch w smarowaniu i po turbinie?

    Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
    może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
    po co kostka) się popsuje?

  • 47. Data: 2010-10-25 19:09:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 25 Oct 2010 06:56:36 +0000 (UTC), Myjk
    <m...@n...op.pl> wrote:

    > Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    > smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.

    Akurat wirnik osiąga takie prędkości obrotowe, że wybieg trwa
    dobre parę chwil. Problem zaś jest nie w smarowaniu wirnika,
    tylko w koksowaniu się oleju, jeśli nie ma przepływu oleju.

    r.
    _____________

  • 48. Data: 2010-10-25 19:27:54
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Robert Rędziak napisal:

    > tylko w koksowaniu się oleju

    Na trzpieniu, który w momencie wyłączenia
    silnika przestaje się smarować.

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2010-10-25 21:05:58
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
    Bez przesady. Prostota bije po oczach.
    > może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
    > po co kostka) się popsuje?
    Zapewne z doświadczenia.
    Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów.
    Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz są
    złączki.
    Łącznie z żarówkami.
    W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre
    rozwiązanie,
    ale pod warunkiem, że bezstykowa i bezszczotkowa.
    S.

  • 50. Data: 2010-10-25 21:06:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 21:05:58 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >Bez przesady. Prostota bije po oczach.
    >Zapewne z doświadczenia.

    Tak jest. Ile kolega widzial padnietych silnikow, a ile padnietych
    kostek :-)

    >Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to zmora samochodów.
    >Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz są
    >złączki. Łącznie z żarówkami.

    Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.

    >W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre
    >rozwiązanie, ale pod warunkiem, że bezstykowa i bezszczotkowa.

    No to wtedy masz falownik, ktory moze pasc na wiele roznych sposobow
    :-(

    J.