eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaUzyskiwanie małej głębi ostrości w zależności od użytego obiektywu (prośba o wyjaśnienie) › Re: Uzyskiwanie małej głębi ostrości w zależności od użytego obiektywu (prośba o wyjaśnienie)
    From: "Agent" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Uzyskiwanie małej głębi ostrości w zależności od użytego
    obiektywu (prośba o wyjaśnienie)
    Date: Thu, 8 Oct 2009 21:43:45 +0200

    Użytkownik "Damian Skalski" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fba52468-4d03-4fdc-a6a6-737885e639b3@g23g2000vb
    r.googlegroups.com...
    Witam
    Proszę o wyjaśnienie pewnej kwestii związanej z uzyskaniem małej głębi
    ostrości. Załóżmy że mam następujące dwa zestawy szkieł o porównywalny
    świetle (tutaj posłużyłem się obiektywami dla Sony):
    1. 18-200 (F3.5-6.3)
    2. 18-55(F3.5-5.6), 55-200 (F4.0-5.6)
    I teraz tak, jeśli używam pierwszego zestawu (18-200) to mam
    następującą sytuację (zakładam, że cały czas przysłona maksymalnie
    otwarta):
    ogniskowa 18 (duża głębia ostrości), 55 (mniejsza głębia ostrości),
    200 (najmniejsza głębia ostrości).
    Teraz pytanie zasadnicze: jak będzie się zachowywać głębia ostrości z
    zestawem obiektywów (również zakładam, że przysłona będzie maksymalnie
    otwarta):
    obiektyw 18-55: ogniskowa 18 (duża głębia ostrości), 55 (mniejsza
    głębia ostrości, być może porównywalna z głębią ostrości na 18-200
    ustawionym na 55),
    obiektyw 55-200: ogniskowa 55 (no i tu nie wiem jak się zachowa
    obiektyw, czy będzie duża głębia ostrości, czy mniejsza tzn.
    porównywalna z głębią ostrości z obiektywu 18-200 na ogniskowej 55),
    200(najmniejsza głębia
    ostrości).

    musisz sprawdzić jaką min przysłonę jest w stanie uzyskac każdy z tych
    obiektywów na ogniskowej 55. Można to sprawdzić na dpreview.com tutaj np.
    http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_18-200_3p5
    -5p6_vr_afs_n15/page3.asp
    jesli znajdziesz obiektywy które Cię interesują Obiektyw 55-200
    prawdopodobnie bedzie miał f/3.5 natomiast 18-55 f/5.6 więc głębia na 18-55
    będzie większa i zbliżona do 18-200