  • 11. Data: 2009-03-23 19:12:54
    Temat: Re: Uwolnić rzeźbę [retusz]
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    de Fresz pisze:

    > Jak już, to sprawdź czy nie da rady objąć rzeźby jakimś ultraszerokim
    > kątem wsadzonym między kraty.

    to chyba najlepszy pomysł - z dobrym oświetleniem i dużą matrycą można
    by coś wyciągnąć

    --
    f1969

  • 12. Data: 2009-03-23 20:44:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-23 20:12:54 +0100, f1969
    <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> said:

    > to chyba najlepszy pomysł - z dobrym oświetleniem i dużą matrycą można
    > by coś wyciągnąć

    Nie bardzo rozumiem co z istotą sprawy ma wspólnego wielkość matrycy
    czy oświetlenie?

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-03-25 22:22:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    de Fresz wrote:
    > efekt... dziwaczny. Zresztą zrób sobie ćwiczenie - spójrz na jakąś
    > przestrzenną figurę jednym okiem, a póżniej przesuń się o naście cm i
    > zobacz jak zmienia się wygląd detali ze zmianą perspektywy.

    efekt może być całkiem przyzwoity pod warunkiem: duża odległość (i długa
    ogniskowa) oraz minimalne przesunięcie. Tylko o tyle żeby odsłonić
    fragmenty przykryty kratą na poprzednim zdjęciu.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 14. Data: 2009-03-25 22:30:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-25 23:22:26 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net> said:

    > efekt może być całkiem przyzwoity pod warunkiem: duża odległość (i
    > długa ogniskowa) oraz minimalne przesunięcie. Tylko o tyle żeby
    > odsłonić fragmenty przykryty kratą na poprzednim zdjęciu.

    I tak dla każdego pręta kraty? W życiu by mi się nie chciało. Ale może
    pytajnik bardziej lubi babranie w... eeee nawozie. I to dla własnej
    przyjemności, a nie za grubą kasę... ;-)

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-03-26 14:58:58
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Grzegorz Góra <g...@p...fr> wrote:

    > Poszukuje możliwie najprostszego sposobu by rozwiązać pewien problem:
    >
    > Obiekt, który chciałbym sfotografować (rzeźba) jakiś czas temu został
    > okratowany i nie ma szans, by w znanym mi czasie te kraty zniknęły. No i
    > zastanawiam się jak się tych krat pozbyć (pilnik itp. środki odpadają ;)
    > ). Nie przychodzi mi do głowy nic, co by się nie wiązało z godzinami
    > roboty - wyciąganie szczegółów z serii zdjęć robionych pod różnymi
    > kątami. Niestety, krata jest dosyć blisko rzeźby więc i kąty muszą być
    > niekiedy spore, sprawa zatem komplikuje się jeszcze bardziej.

    Może to:
    http://cimg.sourceforge.net/greycstoration/demonstra
    tion.shtml

    Jeden z przykładów tego, co ten program potrafi:
    http://cimg.sourceforge.net/greycstoration/img/res_p
    arrot.png

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 16. Data: 2009-03-26 16:09:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-26 15:58:58 +0100, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> said:

    > Jeden z przykładów tego, co ten program potrafi:
    > http://cimg.sourceforge.net/greycstoration/img/res_p
    arrot.png

    Powalające ;-)

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-03-26 19:47:13
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 17:09:41 +0100, de Fresz napisał(a):

    arrot.png

    > Powalające ;-)

    E, pomijając nieciekawy efekt - w moim przypadku nieprzydatne. Problem
    głównie polega na tym, że pręty kraty są grube (~1cm), to przesłaniają
    fragmenty twarzy. Gdyby chodziło o pozbawione szczegółów fragmenty lub
    coś powtarzalnego, to nie byłoby tego watku ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz