  • 11. Data: 2013-02-09 22:42:22
    Temat: Re: Uwalenie portu USB w PC...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Feb 2013 21:13:37 +0100, "zapinio" <z...@g...com>
    wrote:
    > W panelu sterowania/system/sprzet/manager urządzeń.

    To nie jest Windows :-).

    --
    Marek

  • 12. Data: 2013-02-09 22:48:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 09 Feb 2013 22:30:38 +0100, Michał Lankosz<m...@t...pl>
    wrote:
    > Pewnie to nie to, ale próbowałeś wyczyścić gniazdo izopropanolem?
    Mam

    Używam przedłużacz, gniazdo na płycie nie miało bezpośredniego
    "kontaktu", jedynie gniazdo na przedluzaczu. Na początku żywiłem
    nadzieję że to przedłużacz jedynie, ale jednak port na płycie.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-02-10 00:31:54
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie to nie to, ale próbowałeś wyczyścić gniazdo izopropanolem? Mam
    > jeden pendrive, Sandisk na nim nadrukowane, który czasem przestaje być
    > rozpoznawalny w systemie. Przeczyszczenie styków załatwia sprawę, by po
    > kilku dniach znów wystąpił ten sam efekt. W 'polu' wystarcza nawet mocne
    > dmuchnięcie w styki. Może styki kijowe, może podróba. Nie wiem.

    Dokładnie tak miałem ze swoim szajs-pendrakiem (odtwarzacz MP3 Philips
    Go-Gear), okazało się, że ruchy z kosmetyką przywracały połączenie na
    pękniętej ścieżce w penie (i tak cud, że udało mi się go przywrócić do
    życia, uszkodzeń było wuchta, także poodrywane przełączniki i zasyfione
    styki baterii, znalazłem go zdemolowanego przy fajansie...). Zalutowałem,
    poprawiłem mechanicznie gniazdo, problem minął.

    > Wykonaj zabieg pielęgnacyjny gniazda. Ciekawe co się stanie.
    > Aha, a próba wykorzystania gniazda pod jakimś systemem operacyjnym 'Live'
    > nie wychodzi?

    Jeśli problem jest fizyczny, może to nic nie dać. Jak przed chwilą
    wspomniałem, przyczyną u mnie było pęknięcie ścieżki na płytce. Sprawdziłbym
    pod tym kątem. Penik mój czasem meldował się przez to jako urządzenie
    nierozpoznane, albo mające awarię. Albo nie meldował się w ogóle.

  • 14. Data: 2013-02-10 17:49:21
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > To nie jest Windows :-).

    Przyszedłeś się chwalić, czy szukasz pomocy? :)))

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2013-02-10 18:02:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-10 17:49, Desoft pisze:

    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Przyszedłeś się chwalić, czy szukasz pomocy? :)))

    Ale po co mu pomoc w postaci rad w rodzaju "panelu
    sterowania/system/sprzet/manager urządzeń" skoro u niego nie ma takich
    rzeczy. Powinien zasygnalizować na początku żeby od razu uniknąć rad nie
    na temat.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2013-02-10 22:36:06
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-09 22:48, Marek pisze:
    > Mam

    To użyj, przeczyść gniazdo USB w komputerze.
    Co z tą dystrybucją live? Jeśli na niej rozpozna jakiegoś pendrive to
    znaczy, że awarii uległo oprogramowanie, nie sprzęt. Coś trzeba
    wyeliminować.

    Miałem też przypadek, że pendrive po wsadzeniu za którymś razem do TV
    przestał odpowiadać. Rozebranie i przelutowanie nic nie dało. Nie
    wykluczam elektrostatyki. Może host u Ciebie też mógł podobnie paść?

    --
    Michał

  • 17. Data: 2013-02-11 01:06:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Feb 2013 22:36:06 +0100, Michał Lankosz<m...@t...pl>
    wrote:
    > wykluczam elektrostatyki. Może host u Ciebie też mógł podobnie paść?

    Co masz na mysli piszac "host"? Ehci/ohci?
    Dziaja prawidlowo. Plyta ma 6 portow usb, problem jest tylko z
    portem 4. Pozostałe porty funkcjonuja prawdlowo z ehci i ohci.
    Patrze teraz jak spaczowac usbhub aby wykorzystac wew. funkcje
    port_disable aby "odpiac" ten port od ohci/ehci. Bo oczywiscie nie
    przewidziano aby user mogl sobie odlaczyc jeden wybrany port recznie
    z userlandu...

    --
    Marek

  • 18. Data: 2013-02-11 20:51:57
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-11 01:06, Marek pisze:

> [...]
    > port_disable aby "odpiac" ten port od ohci/ehci. Bo oczywiscie nie
    > przewidziano aby user mogl sobie odlaczyc jeden wybrany port recznie z

    eh ci...
    a) przeczyściłeś niedziałające gniazdo w PC?
    b) odpaliłeś inny system?

    --
    Michał

  • 19. Data: 2013-02-11 21:14:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Feb 2013 20:51:57 +0100, Michał Lankosz<m...@t...pl>
    wrote:
    > eh ci...

    Jacy?

    > a) przeczyściłeś niedziałające gniazdo w PC?
    > b) odpaliłeś inny system?

    tak, przecież nie pisałbym gdyby problem można by było rozwiązać w
    tak błahy sposob.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2013-02-11 21:22:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.02.2013 18:02, Mario pisze:

> [...]
    > sterowania/system/sprzet/manager urządzeń" skoro u niego nie ma takich
    > rzeczy. Powinien zasygnalizować na początku żeby od razu uniknąć rad nie

    otwierasz konsole, wpisujesz dmesg tail, wtykasz urządzenie do usb i
    wciskasz enter. jak nie masz absolutnie żadnych informacji o urządzeniu
    - walnięty port. jak masz jakieś informacje - to wnioskujesz co jest
    nieteges

    ToMasz