  • Data: 2011-12-19 15:51:59
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.youtube.com/watch?v=gY03c4GeXqw
    > http://www.youtube.com/watch?v=0Vojihn_-KQ
    >

    > wisi i wisi .. jakoś nikt nie usuwa...
    >
    > A materiał niewygodny (ten i inne podobne)
    >
    > Nie chce mi sie siedzieć i szukać bardziej pasujących materiałów...

    Gdzie na tych materiałach jest ekipa tvn'u?

    A co do nagrywania policji/sm przy pracy, to masz prawo, bo oni
    spełniają definicję osoby publicznej. Szary Kowalski nie.

    Tak więc zamiast szukać niepasujących do niczego materiałów przeczytaj
    na co odpowiadasz.

    "Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią *funkcji publicznych*, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych, 2) osoby stanowiącej jedynie
    szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. "

    A.