  • Data: 2011-12-19 16:28:56
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > a co to TVN ma monopol na niemożność filmowania?

    > no to pokaż mi w programie jeden "WIZERUNEK".
    > Nie ma twarzy, nie ma głosu, nie ma tablic i innych oznaczeń na autach i
    > to jest sedno sprawy. NIE MA TAM WIZERUNKU
    > Znajdz lepsze artukuły, bo te wskazują tylko na to, ze TVN (czy dowolna
    > inna stacja) może emitować to co emituje bez zgody filmowanego.

    Gdyby chodziło o twarz to w ustawie było by napisane, że nie wolno
    pokazywać twarzy. Z tego co wiem, pojęcie wizerunku nie jest jasno
    zdefiniowane bowiem nie jest to łatwe.

    Jedna z interpretacji:
    dostrzegalne, fizyczne cechy człowieka, tworzące jego wygląd i
    pozwalające na identyfikację osoby wśród innych ludzi

    Zresztą możesz poczytać sobie sam:
    http://lex.pl/czasopisma/prokurator/4_10%20_i_1_11_a
    rt01.pdf

    Czyli zakrycie twarzy nie uniemożliwia identyfikacji bowiem pozostaje
    mnóstwo innych cech widocznych w nagraniu. Marka, kolor i model
    samochodu. Ubranie, ogólnie wygląd zewnętrzny itp. To wszystko wystarczy
    do identyfikacji, więc może być uznane za wizerunek.

    A.