-
Data: 2013-03-02 01:09:38
Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:kgpnk3$2u8$1@node2.news.atman.pl...
Artur,
> No nie znam się :) To tylko eksperymenty garażowe :) Brałem
> też czynny udział w podobnych eksperymentach w czasach kiedy
> pojawiły się w Polsce H4 i zaczęły się przeróbki z R2. Tyle,
Podsumowując
- zaczynasz zauważać że nie znasz się i jest to dobre spostrzeżenie. Ale
zawsze można wyrównać wiedzę prowadząc ekperymenty lub czytając różne
materiały. Polecam forum hidplanet.com. Można się dużo dowiedzieć, ludzie
dyskutują o konkretach, nie zauważyłem by jakakolwiek dyskusja kończyła się
"pokaż pomiary". Raczej każda się zaczyna - pokaż zdjęcia "beamshot". Osoba
zorientowana w technice oświetleniowej jest w stanie ocenićna podstawie
dobrego zdjęcia czy światło jest ok.
- eksperymenty robiłeś 20 lat temu z reflektorami H4, i co można zauważyć
zdobyłeś cenną wiedzę jednak trudno ją ekstrapolować na nowoczesne
konstrukcje projektorów (w ogóle na konstrukcje projektorów nawet te sprzed
20 lat)
- robiłeś również test wsadzając palnik xenonowy H4 do reflektora H4 i
doszedłeś do słusznych wniosków, że to jest dno i wodorosty i nie nadaje się
na ulicę. Zgadzam się z tym. Szkoda, że nie posiadasz garażowych zdjęć, bo
mogłoby to być ciekawe - każdy coś by się dowiedział i mógł stwierdzić że to
nie działa. Zdjęcie wiązki to podstawa do dyskusji i formułowania wniosków.
Ja również robiłem takie doświadczenia i w moim przypadku to nie zadziałało.
Przyczyn jest kilka:
1. Żarówka halogenowa H4 jest wykonana precyzyjnie - chodzi tu o przesłonę
nad żarnikiem mijania. Przesłona osłania odpowiedni kąt (ZTCP
180stopni -15stopni na asymetrię). W palnikach xenon ta przesłona jest
wielka aby otulić z odstępem całą żarówkę. Dodatkowo w tej przesłonie jest
prostokątna szczelina z tyłu. Przesłona nie spełnia standardów. Przesłona
jest przy tym ruchoma aby realizować funkcję światłą drogowego. Ruch jest
tak nieprecyzyjny i zakrycie tak niedokładne, że na mijania wpada wiele
wiązek które nie powinny wpaść
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18300
Te wiązki oślepiają. W moim doświadczeniu takie rozwiązanie w ogóle się nie
sprawdziło ale być może są lepiej skonstruowane reflektory H4 i palniki
xenon H4, i zadziała to lepiej. Należy opierać się na konkretnych
wdrożeniach i zdjęciach strumienia.
2. Reflektory H4 są przestarzałe i zwykle nie dają precyzyjnego formowania
wiązki. To co się mieści w normach dla żarówki halogen, zaczyna oślepiać
przy xenonie (nawet przy dobrej przesłonie i ognisku)
- w oparciu o swoje doświadczenia z H4 ekstrapolujesz wyniki na wszystkie
przeróbki - również wsadzenia dobrze zogniskowanego palnika do soczewki
halogenowej formującej identyczną wiązkę jak xenon. Jednak nie masz ku temu
żadnych podstaw ani doświadczeń. Trudno określić na jakiej podstawie
formuujesz swoje tezy - brak źródeł. Tezy są błędne.
Realia są takie, że producenci:
1. Są oszczędni i produkują identyczne soczewki i całe lampy w wersji
halogen i xenon. Przykład to skoda roomster i Fabia2 - po wsadzeniu dobrego
palnika H7 otrzymujemy identyczną wiązkę i funkcjonalność jak w reflektorze
bixenon D2S Hella.
2. Sprzedają xenony za grubą kasę, więc w materiałach reklamowych piszą, że
to są zupełnie inne lampy. Większość ludzi którzy nie sprawdzili w praktyce
łykają to jak pelikany a to co przeczytali powielają na forach. Zgadzam się,
że wsadzenie xenona do H4 to jest syf, ale wsadzenie palnika H7 do
projektora Hella daje efekt identyczny jak w fabrycznym xenonie.Jakość
przeróbki zależy od jakości chińskiego palnika, ale jeszcze nie spotkałem
się aby taki projektor oślepiał (a trochę takich eksperymentów zrobiłem)
>> Przecież powyżej linii odcięcia jest ciemność absolutna. ;-)
> To oczywista oczywistość - widać to gołym okiem ;)
Wydaje mi się że nie znasz też trendów a wręcz standardów projektowania
nowoczesnych świateł mijania w technologii soczewkowej. Obecnie soczewki
wykonywane są tak aby poza linią odcięcia celowo było światło służące do
oświetlania znaków oraz aby samochód widoczny był również gdy oko osoby
jadącej z przeciwka znalazło się poza linią odcięcia. Projektanci
wykorzystują różne metody, przykład zobaczysz tutaj
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17248.Nowoczesne.r
eflektory
oraz tu
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15581.Rozczepienie
.wiazki.w.soczewce
Krytykujesz z góry moje doświadczenia, nie odnosząc się do konkretów. Na
przedstawioną wiązkę nie jesteś w stanie nic powiedzieć, zasłaniając się
"przedstaw wyniki".
Ta dyskusja jest jałowa w tym sensie, że Cię nie przekonam. OK, nie muszę,
nie mam ani potrzeby ani celu. Jednak może ktoś na grupie przeczyta i coś
się dowie, powiększy swoją wiedzę. Z racji tego, że prowadzę stronę o
technice oświetleniowej, sporo ludzi pisze do mnie na maila i przedstawia
swoje doświadczenia i zdjęcia rozebranych soczewek. Takich których nie
znałem. Dużo się dowiedziałem. To mnie podbudowuje, że ludzie w PL coś
robią, analizują, badają. Tu w dyskusji również kilka osób pisze rozsądnie
(np vienioo)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.13 09:24 nazgul
- 02.03.13 09:33 nazgul
- 02.03.13 09:45 R2r
- 02.03.13 10:12 R2r
- 02.03.13 12:29 J.F.
- 02.03.13 12:35 J.F.
- 02.03.13 12:39 J.F.
- 02.03.13 14:12 R2r
- 02.03.13 14:23 R2r
- 02.03.13 14:29 R2r
- 02.03.13 18:31 Artur Maśląg
- 02.03.13 18:45 Artur Maśląg
- 02.03.13 19:23 Artur Maśląg
- 02.03.13 20:02 J.F.
- 02.03.13 20:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?