-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Arbiter" <n...@h...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl> <kfrvia$v1$1@dont-email.me>
<kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl>
<1fofjcack1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
<kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl> <kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
<kggoso$8o4$7@dont-email.me>
<512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<kgi0l8$tj2$4@dont-email.me> <512c8e65$1@news.home.net.pl>
<512d1377$1@news.home.net.pl> <512d16d3$1@news.home.net.pl>
<512d2275$1@news.home.net.pl> <512d3334$1@news.home.net.pl>
<512e6394$1@news.home.net.pl>
<512e6959$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<512e6e2e$1@news.home.net.pl>
<512e74c0$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<512e88e3$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
<512f4319$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
<512f909c$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
<512fa594$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
<512fa684$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<512fb0ec$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<512fccbc$1@news.home.net.pl> <kgpnk3$2u8$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
Date: Sat, 2 Mar 2013 01:09:38 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
Lines: 98
Message-ID: <51314340$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-73-56-209.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1362182976 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1226 89.73.56.209:2281
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484691
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:kgpnk3$2u8$1@node2.news.atman.pl...
Artur,
> No nie znam się :) To tylko eksperymenty garażowe :) Brałem
> też czynny udział w podobnych eksperymentach w czasach kiedy
> pojawiły się w Polsce H4 i zaczęły się przeróbki z R2. Tyle,
Podsumowując
- zaczynasz zauważać że nie znasz się i jest to dobre spostrzeżenie. Ale
zawsze można wyrównać wiedzę prowadząc ekperymenty lub czytając różne
materiały. Polecam forum hidplanet.com. Można się dużo dowiedzieć, ludzie
dyskutują o konkretach, nie zauważyłem by jakakolwiek dyskusja kończyła się
"pokaż pomiary". Raczej każda się zaczyna - pokaż zdjęcia "beamshot". Osoba
zorientowana w technice oświetleniowej jest w stanie ocenićna podstawie
dobrego zdjęcia czy światło jest ok.
- eksperymenty robiłeś 20 lat temu z reflektorami H4, i co można zauważyć
zdobyłeś cenną wiedzę jednak trudno ją ekstrapolować na nowoczesne
konstrukcje projektorów (w ogóle na konstrukcje projektorów nawet te sprzed
20 lat)
- robiłeś również test wsadzając palnik xenonowy H4 do reflektora H4 i
doszedłeś do słusznych wniosków, że to jest dno i wodorosty i nie nadaje się
na ulicę. Zgadzam się z tym. Szkoda, że nie posiadasz garażowych zdjęć, bo
mogłoby to być ciekawe - każdy coś by się dowiedział i mógł stwierdzić że to
nie działa. Zdjęcie wiązki to podstawa do dyskusji i formułowania wniosków.
Ja również robiłem takie doświadczenia i w moim przypadku to nie zadziałało.
Przyczyn jest kilka:
1. Żarówka halogenowa H4 jest wykonana precyzyjnie - chodzi tu o przesłonę
nad żarnikiem mijania. Przesłona osłania odpowiedni kąt (ZTCP
180stopni -15stopni na asymetrię). W palnikach xenon ta przesłona jest
wielka aby otulić z odstępem całą żarówkę. Dodatkowo w tej przesłonie jest
prostokątna szczelina z tyłu. Przesłona nie spełnia standardów. Przesłona
jest przy tym ruchoma aby realizować funkcję światłą drogowego. Ruch jest
tak nieprecyzyjny i zakrycie tak niedokładne, że na mijania wpada wiele
wiązek które nie powinny wpaść
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18300
Te wiązki oślepiają. W moim doświadczeniu takie rozwiązanie w ogóle się nie
sprawdziło ale być może są lepiej skonstruowane reflektory H4 i palniki
xenon H4, i zadziała to lepiej. Należy opierać się na konkretnych
wdrożeniach i zdjęciach strumienia.
2. Reflektory H4 są przestarzałe i zwykle nie dają precyzyjnego formowania
wiązki. To co się mieści w normach dla żarówki halogen, zaczyna oślepiać
przy xenonie (nawet przy dobrej przesłonie i ognisku)
- w oparciu o swoje doświadczenia z H4 ekstrapolujesz wyniki na wszystkie
przeróbki - również wsadzenia dobrze zogniskowanego palnika do soczewki
halogenowej formującej identyczną wiązkę jak xenon. Jednak nie masz ku temu
żadnych podstaw ani doświadczeń. Trudno określić na jakiej podstawie
formuujesz swoje tezy - brak źródeł. Tezy są błędne.
Realia są takie, że producenci:
1. Są oszczędni i produkują identyczne soczewki i całe lampy w wersji
halogen i xenon. Przykład to skoda roomster i Fabia2 - po wsadzeniu dobrego
palnika H7 otrzymujemy identyczną wiązkę i funkcjonalność jak w reflektorze
bixenon D2S Hella.
2. Sprzedają xenony za grubą kasę, więc w materiałach reklamowych piszą, że
to są zupełnie inne lampy. Większość ludzi którzy nie sprawdzili w praktyce
łykają to jak pelikany a to co przeczytali powielają na forach. Zgadzam się,
że wsadzenie xenona do H4 to jest syf, ale wsadzenie palnika H7 do
projektora Hella daje efekt identyczny jak w fabrycznym xenonie.Jakość
przeróbki zależy od jakości chińskiego palnika, ale jeszcze nie spotkałem
się aby taki projektor oślepiał (a trochę takich eksperymentów zrobiłem)
>> Przecież powyżej linii odcięcia jest ciemność absolutna. ;-)
> To oczywista oczywistość - widać to gołym okiem ;)
Wydaje mi się że nie znasz też trendów a wręcz standardów projektowania
nowoczesnych świateł mijania w technologii soczewkowej. Obecnie soczewki
wykonywane są tak aby poza linią odcięcia celowo było światło służące do
oświetlania znaków oraz aby samochód widoczny był również gdy oko osoby
jadącej z przeciwka znalazło się poza linią odcięcia. Projektanci
wykorzystują różne metody, przykład zobaczysz tutaj
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17248.Nowoczesne.r
eflektory
oraz tu
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15581.Rozczepienie
.wiazki.w.soczewce
Krytykujesz z góry moje doświadczenia, nie odnosząc się do konkretów. Na
przedstawioną wiązkę nie jesteś w stanie nic powiedzieć, zasłaniając się
"przedstaw wyniki".
Ta dyskusja jest jałowa w tym sensie, że Cię nie przekonam. OK, nie muszę,
nie mam ani potrzeby ani celu. Jednak może ktoś na grupie przeczyta i coś
się dowie, powiększy swoją wiedzę. Z racji tego, że prowadzę stronę o
technice oświetleniowej, sporo ludzi pisze do mnie na maila i przedstawia
swoje doświadczenia i zdjęcia rozebranych soczewek. Takich których nie
znałem. Dużo się dowiedziałem. To mnie podbudowuje, że ludzie w PL coś
robią, analizują, badają. Tu w dyskusji również kilka osób pisze rozsądnie
(np vienioo)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.13 09:24 nazgul
- 02.03.13 09:33 nazgul
- 02.03.13 09:45 R2r
- 02.03.13 10:12 R2r
- 02.03.13 12:29 J.F.
- 02.03.13 12:35 J.F.
- 02.03.13 12:39 J.F.
- 02.03.13 14:12 R2r
- 02.03.13 14:23 R2r
- 02.03.13 14:29 R2r
- 02.03.13 18:31 Artur Maśląg
- 02.03.13 18:45 Artur Maśląg
- 02.03.13 19:23 Artur Maśląg
- 02.03.13 20:02 J.F.
- 02.03.13 20:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz