  • 1. Data: 2012-03-19 11:31:38
    Temat: Uwaga na rowery
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    Juz mniejsza z tym kto ma racje - uwazac trzeba.

    J.

  • 2. Data: 2012-03-19 12:01:47
    Temat: Re: Uwaga na rowery
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-03-19 11:31, J.F pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
    >

    > Juz mniejsza z tym kto ma racje - uwazac trzeba.

    KIEROWCO! rozejrzyj się trochę dalej niż chodnik. "Pędzące strzały są
    wszędzie"

    ROWERZYSTO! Zachowaj ostrożność. Zwolnij. Blachosmrody dostrzegają tylko
    piechurów!

  • 3. Data: 2012-03-19 12:11:26
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-19 12:01, z pisze:

    > KIEROWCO! rozejrzyj się trochę dalej niż chodnik. "Pędzące strzały są
    > wszędzie"
    >
    > ROWERZYSTO! Zachowaj ostrożność. Zwolnij. Blachosmrody dostrzegają tylko
    > piechurów!

    Ciesz się, że nie mieszkasz w Szwecji. Tam rowerzysta ma prawo jechać
    na przełaj przez park, nagle wyskoczyć z niego w poprzek drogi.
    Wjedzie w twój bok i to będzie Twoja wina. Tam to nawet jak
    rowerzysta wjedzie w Twój tył, to to Twoja wina. Dlatego też
    Szwedzi wyjątkowo przestrzegają przepisów.

    Poza tym zdjęciami z FR zajmuje się tam jedna centralna
    instytucja. Ma umowę z jakąś polską kancelarią prawną.
    Ta kancelaria dolicza 100% marży i ściąga kasę z mandatów.
    Kumpel ostatnio za złe parkowanie zapłacił w przeliczeniu
    na polską walutę coś około 2500 PLN. Chore?

  • 4. Data: 2012-03-19 12:25:55
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-03-19 12:11, megrims pisze:

    > Ciesz się, że nie mieszkasz w Szwecji.

    Ja tam w sumie po obu stronach barykady :-)
    Jak jadę rowerem to mnie trafia na widok TYLKO przejścia dla pieszych.
    A jak jadę samochodem to na żywopłot zasłaniający rowerzystę.
    Uważać trzeba ale niech "organy" trochę myślą a nie uprawiają radosną
    "tfórczość"

    PS. Myślę że rozsądniejszym byłoby ustępowanie rowerzyście jeśli już
    jest na przejeździe dla rowerów. (jak z pieszymi)
    Teraz to się dzieją CUDA! Raz dwóch gna do zderzenia a raz obaj stoją i
    tamują ruch. Miną lata i ludzkie tragedie...

  • 5. Data: 2012-03-19 14:33:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Mar 2012 12:11:26 +0100, megrims <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >rowerzysta wjedzie w Twój tył, to to Twoja wina. Dlatego też
    >Szwedzi wyjątkowo przestrzegają przepisów.

    A w jaki sposób przestrzeganie przepisów (jak rozumiem: przez
    kierowcę) ma go uchronić przed wjechaniem w tył rowerzysty?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2012-03-19 14:38:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Mar 2012 14:33:36 +0100, Jarek Andrzejewski

    > A w jaki sposób przestrzeganie przepisów (jak rozumiem: przez
    > kierowcę) ma go uchronić przed wjechaniem w tył rowerzysty?

    Mniej więcej jak tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=W_3TR5xEJc0

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 7. Data: 2012-03-19 14:59:02
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-19 11:31, J.F pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    Ja bym w kilku przypadkach lał pałą i patrzył, jak puchnie tych, który
    wymyślili przejazdy dla rowerów w miejscach, jak na przykład to (podaję
    współrzędne):
    50.090163, 19.106725

    W tym miejscu mało który samochód jedzie poniżej 80 km/h a droga dla
    rowerów prowadzi przez szczere pole. Dobrze, że nikt tam rowerem nie
    jeździ, bo miałby tam zgodnie z przepisami pierwszeństwo przejazdu plus
    pierwszeństwo na cmentarz gratis.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-03-19 15:17:54
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-03-19 11:31, J.F pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
    >

    > Juz mniejsza z tym kto ma racje - uwazac trzeba.
    >

    > J.

    Dopóki codziennością są rowerzyści jadący po chodnikach i przejściach
    dla pieszych, zwłaszcza wieczorem i do tego bez jakichkolwiek świateł,
    tak długo nie będą traktowani jak pełnoprawni uczestnicy ruchu drogowego.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 9. Data: 2012-03-19 15:36:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-19 15:17, WW pisze:
    > Dopóki codziennością są rowerzyści jadący po chodnikach i przejściach
    > dla pieszych, zwłaszcza wieczorem i do tego bez jakichkolwiek świateł,
    > tak długo nie będą traktowani jak pełnoprawni uczestnicy ruchu drogowego.
    Przejedziesz takiego debila na pasach, a pojdziesz siedzieć, jak za
    człowieka
    JAcek

  • 10. Data: 2012-03-19 15:42:05
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...zwłaszcza wieczorem i do tego bez jakichkolwiek
    > świateł,

    Dokładnie :-). Sam jak wsiadam na rower to pierwszą
    czynnością jest włączenie światełek. A jak jadę późnym
    wieczorem autem i widzę (choć właściwiej byłoby "nie widzę")
    cyklistów-widma to szlag mnie trafia. Zeszłego lata kilka
    razy jadąc po 22 liczyłem ich i wyszło że ok. 80% jeździ po
    nocy kompletnie bez oświetlenia. Nie rozumiem dlaczego karze
    się kierowcę jak zapomni włączyć światła w południe, a zlewa
    się rowerzystę jadącego w nocy bez żadnej lampki? Człowiek
    takiego jebnie i potem kłopoty, bo oczywiście kierowca jest
    zawsze winny...