  • 11. Data: 2009-08-23 13:09:54
    Temat: Re: Uwaga na przychodzące płatne SMS-y!
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 23 Sie, 00:22, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze...

    > Jest w regulaminach operatorow telefonicznych cos na ten temat?

    Operatorzy trochę jeszcze udają, że świadczą tylko swoje serwisy
    ale umowy już mają z wieloma firmami ;)
    http://tinyurl.com/lv2sxy

    Ircys

  • 12. Data: 2009-10-04 08:35:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 21:45:08 +0200, Chris napisał(a):

    > Cwaniacy wymyślili nowy sposób rżnięcia niczego nieświadomych frajerów:
    > http://media2.pl/telekomunikacja/54940-uwaga-na-przy
    chodzace-%28platne%29-sms-y.html

    Zaraza szerzy się coraz bardziej, najnowszą jej odmianą jest obecnie
    uporczywie reklamowana w telewizji loteria "Pusty los":
    http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /komorki-przestana-dzialac/komentarze,1376884,,25935
    326

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2009-10-04 09:50:56
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-10-04 10:35, Chris napisał/a:

> [...]
    > http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /komorki-przestana-dzialac/komentarze,1376884,,25935

    A tu jest regilamin tego "konkursidła":
    http://www.pusty-sms.pl/regulaminText.gif

    Ciekawy jestem jakim sposobem by mi pobrali to 4,88 zł z konta? Chyba
    tylko w przypadku przysłania linka a ja muszę się zgodzić na połączenie
    aby pobrać treść. Jest inna możliwość?

    --
    Cz.

  • 14. Data: 2009-10-04 11:55:14
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 11:50:56 +0200, Czarek napisał(a):

    > Ciekawy jestem jakim sposobem by mi pobrali to 4,88 zł z konta?

    Też cały czas się nad tym zastanawiam.

    > Chyba
    > tylko w przypadku przysłania linka a ja muszę się zgodzić na połączenie
    > aby pobrać treść. Jest inna możliwość?

    Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
    że płatne jest *odebranie SMS-a*!
    Ircys podał już jedna z możliwości: http://tinyurl.com/lv2sxy. Sprawa
    jest o tyle dziwna, że przecież cenniki operatorów AFAIK nie przewidują
    opłat za odbierani SMS-ów, więc takie postępowanie operatora może być
    niezgodne z prawem.
    Inna ewentualność jaka mi przychodzi na myśl to taka, że organizator
    loterii daje frajerowi wygrać niewielką kwotę, każe sobie przesłać jego
    dokładne dane w celu przekazania nagrody, a po zakończeniu loterii na
    uzyskany adres najpierw wysyła fakturę, a potem ewentualnie komornika.
    A ponieważ każdego frajera można oskubać w ten sposób na ponad 400 zł,
    więc gra jest warta świeczki.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2009-10-04 12:06:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:55:14 +0200, Chris napisał(a):

    > Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
    > że płatne jest *odebranie SMS-a*!

    Pokaż paluszkiem gdzie tak pisze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 16. Data: 2009-10-04 12:07:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:55:14 +0200, Chris napisał(a):

    > Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
    > że płatne jest *odebranie SMS-a*!

    Pokaż paluszkiem, gdzie tak jest napisane.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2009-10-04 12:22:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-10-04 13:55, Chris napisał/a:

    > Też cały czas się nad tym zastanawiam.

    > Za transmisję danych płaci się osobno, a w regulaminie wyraźnie pisze,
    > że płatne jest *odebranie SMS-a*!
    > Ircys podał już jedna z możliwości: http://tinyurl.com/lv2sxy. Sprawa

    Nie wczytywałem się, ale "pięknie" to Plus sobie wymyślił.
    Podobnie jak z numerami:

    605 705 xxx a 2,28 zł
    605 706 xxx a 2,44 zł
    605 707 xxx a 2,56 zł
    605 708 xxx a 4,22 zł
    605 709 xxx a 4,88 zł

    a naliczanie opłat za każde rozpoczęte 60 sekund od początku trwania
    połączenia.

    Wyglądają tak niepozornie, jak każdy inny numer z puli Plusa...

    --
    Cz.

  • 18. Data: 2009-10-04 12:35:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 13:07:07 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Pokaż paluszkiem, gdzie tak jest napisane.

    Czy będziesz usatysfakcjonowany, jeśli powyższe zdanie zmienię na:
    "płatne jest otrzymanie SMS-a"?
    Bo w Regulaminie (punkt 17) jest to właśnie tak sformułowane.
    Cytatu zamieścić nie mogę, bo Regulamin jest w postaci obrazka GIF.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2009-10-04 12:45:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 4 Oct 2009 14:35:24 +0200, Chris napisał(a):

    > Czy będziesz usatysfakcjonowany, jeśli powyższe zdanie zmienię na:
    > "płatne jest otrzymanie SMS-a"?

    Nie, bo tam nic takiego nie ma - kłamiesz. Albo masz problemy z czytaniem w
    języku polskim.

    > Bo w Regulaminie (punkt 17) jest to właśnie tak sformułowane.
    > Cytatu zamieścić nie mogę, bo Regulamin jest w postaci obrazka GIF.

    Może jakiś inny GIF masz. Bo na stronie podanej wyżej, jest napisane
    wyraźnie: uczestnik może wyrazić wolę przystąpienia do droższej opcji
    programu, gdzie będzie otrzymywał SMS, za WYSYŁANIE których będzie
    obciążane jego konto.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2009-10-04 13:22:26
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 04 Oct 2009 14:22:42 +0200, Czarek napisał(a):

    > 605 709 xxx a 4,88 zł
    >
    > a naliczanie opłat za każde rozpoczęte 60 sekund od początku trwania
    > połączenia.
    >
    > Wyglądają tak niepozornie, jak każdy inny numer z puli Plusa...

    Organizatorzy tej loterii też z tyłu nie pozostają. Oni przewidują
    dzwonienie na IVR po numerem 708 770088. Cena za każda rozpoczętą
    minutę, to też 4,88 zł.
    Niektórzy nieźle sobie porozmawiają z Janiną Magnetofon ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof