    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Date: Thu, 20 Jun 2013 13:12:47 +0200

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    >Widzisz.. Ja robiłem podobne testy i niestety to co piszesz jest
    >prawd?. Różnica w rozładowaniu C/10 lub C/20 jest niewielka i co
    >najgorsze testowałem i VARTE 92Ah i CENTRĘ 95Ah i hmmm takie
    >czerwone.. eee TOPLA 90Ah. Niestety wszystkie miały mniejsz?
    >pojemno?ć i to sporo... . Ale Topla przynajmniej zamiast 90 miała
    >82Ah a Varta mnie powaliła...bo zamiast 92 miała 63Ah. . Mam gdzies
    >kupowanie super firm jak i tak nie maj? deklarowanych pojemno?ci.

    Pytanie czy prawidlowo zmierzyles pojemnosc. Doladowales przed
    pomiarem ?
    Nie pomyliles sie gdzies ? Zrobiles glebokie wyladowanie ?

    No i co za aku - prosto z fabryki, czy czekal rok na polce, a obsluga
    sie nim zainteresowala dopiero po 10 miesiacach.

    No i niestety - glebokie rozladowanie akumulatorowi rozruchowemu
    szkodzi, wiec lepiej sie od pomiaru powstrzymac :-)

    >Ta topla została i działa dobrze mimo że tania była.

    bo akumulator rozruchowy to nie jest zadna "rocket science" tylko
    robiaca zgodnie ze sztuka fabryka robi calkiem przyzwoite.
    Pytanie tylko czy mogla zrobic zgodnie ze sztuka, czy skoro mial byc
    po 150zl, w tym 45% marzy, to czy nie trzeba oszczedzac.

    J.