eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2012-11-19 10:22:24
    Temat: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Właśnie nabyłem nowy akumulator samochodowy noname. Bo Marelli to
    chyba znaczy to samo ;-)
    I jaka jest moja opinia? Marelli to jedno wielkie oszustwo. Aku na
    etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
    W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym
    miernikiem, więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie
    zdziwienie, gdy w niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

    Można spodziewać się, że jakość wykonania i trwałość jest równie zła.

    Jak określiłem pełne naładowanie? Pod koniec ładowania prąd zaczął
    spadać z 5A do około 1,5A. I tak zostawiłem z 2h dłużej. Lekki
    szumek bąblowania elektrolitu. Przy zwiększeniu prądu gwałtowne
    bąblowanie. Więc można uznać aku za naładowany w pełni. Ponieważ to
    nie jest aku "bezobsługowy", to dodatkowo sprawdziłem w każdej celi
    gęstość elektrolitu. Wszędzie po równo 1.285g/cm3

    Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem
    - 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku
    znacząco większej pojemności.


    Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
    marki.
    Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw :-( - strata czasu, nerwów.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
    wszystkie możliwości.]


  • 2. Data: 2012-11-19 11:44:58
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
    >> etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
    > W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym miernikiem,
    > więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie zdziwienie, gdy w
    > niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.

    Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)

    > Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek marki.
    > Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw :-( - strata czasu, nerwów.

    Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim czasie
    aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
    Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.
    Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i 16,5V -
    dość mocno już gazując.
    Twoje metody badawcze są mało wiarygodne i raczej reklamacji nikt nie uzna.
    Chyba, że to faktycznie g.


    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


  • 3. Data: 2012-11-19 12:05:55
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: Jack <J...@w...pl>

    >
    > Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    > Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)
    >

    Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
    ołowiu na spodzie :)

    Po kilku cyklach ładowania/rozładowania nowego akumulatora pojemność
    rzeczywiście trochę wzrośnie, ale nie aż tak żeby ten akumulator miał
    tyle co na naklejce. Zwykle jest to max 15%.


  • 4. Data: 2012-11-19 12:45:10
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-11-19 12:05, Jack pisze:
    > >
    > > Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    > > Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)
    > >
    >
    > Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
    > ołowiu na spodzie :)

    A jaki będzie z tego zysk? Przecież 95% kosztu produkcji akumulatora to
    jest cena ołowiu. W takim razie opłaca się, żeby każdy gram ołowiu w
    akumulatorze był użyteczny.


  • 5. Data: 2012-11-19 13:51:50
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Ukaniu napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
    >>> etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
    >> W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym miernikiem,
    >> więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie zdziwienie, gdy w
    >> niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.
    >
    > Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    > Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)

    Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i już :-)

    >
    >> Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek marki.
    >> Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw :-( - strata czasu, nerwów.
    >
    > Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim czasie
    > aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
    > Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.

    Zapomniałem dodać, że robi się ciepły. Przy zwiększeniu prądu
    ładowania z tych końcowych 1,5 do 5A po pół godzinie robi się mocno
    ciepły. Więc pewne kryteria pełnego naładowania są spełnione.

    > Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i 16,5V -
    > dość mocno już gazując.
    > Twoje metody badawcze są mało wiarygodne

    Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo.
    Kokładnie co do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony
    pi razy drzwi, ale na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu
    ładowania, rosnąca ciepłota, gęstość elektrolitu.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
    wszystkie możliwości.]


  • 6. Data: 2012-11-19 14:20:36
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-19 13:51, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Ukaniu napisał(a) :
    >> Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    >> wiadomości news:k8ctpg$6qt$1@node1.news.atman.pl...
    >>>> etykiecie ma 45Ah. W rzeczywistości ok. 31Ah.
    >>> W pełni naładowany, rozładowywany 3,4A z na stałe podłączonym
    >>> miernikiem, więc jego rezystancja też wzięta pod uwagę. No i lekkie
    >>> zdziwienie, gdy w niecałe 10 godzin rozładowałem całkowicie aku.
    >>
    >> Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    >> Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)
    >
    > Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i już :-)
    >
    >>
    >>> Ktoś mierzył pojemność swojego nowo zakupionego aku? Jakiejkolwiek
    >>> marki.
    >>> Oj dostanie się sprzedawcy. Ale mi najpierw :-( - strata czasu, nerwów.
    >>
    >> Akumulator potrafi osiągnąć deklarowaną pojemność po odpowiednim
    >> czasie aktywnej pracy i pewnej ilości cykli ładowania rozładowania.
    >> Gazowanie elektrolitu nie musi być oznaką pełnego naładowania.
    >
    > Zapomniałem dodać, że robi się ciepły. Przy zwiększeniu prądu ładowania
    > z tych końcowych 1,5 do 5A po pół godzinie robi się mocno ciepły. Więc
    > pewne kryteria pełnego naładowania są spełnione.
    >
    >> Przy niskim prądzie (np. 1/100 pojemności) bywa, że musi osiągnąć i
    >> 16,5V - dość mocno już gazując.
    >> Twoje metody badawcze są mało wiarygodne
    >
    > Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
    > do cyferki.

    "Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
    1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
    większej pojemności."

    Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
    przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.



    --
    pozdrawiam
    MD


  • 7. Data: 2012-11-19 14:23:41
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k8da25$n1u$1@node2.news.atman.pl...
    > Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i >już :-)

    Trzeba by zważyć i porównać do tego co piszą inni, cyfrowa waga łazienkowa
    wystarcza.

    >> Twoje metody badawcze są mało wiarygodne
    >
    > Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
    > do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony pi razy drzwi, ale
    > na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu ładowania, rosnąca
    > ciepłota, gęstość elektrolitu.

    Niech ten akumulator popracuje kilka tygodni. Naładuj go od rozładowanego
    wtłaczając do niego 120-130% ładunku z pojemności, jak się robi ciepły to
    być może prąd jest za duży.
    Niech osiągnie temepraturę 20 stopni. A na końcu rozładuj go stosując prąd
    czerpany zgodny z normą pomiaru pojemności a nie 54% wiekszy..
    Zakładając, że fabrycznie pewnie ma -10% od nominału to błąd pomiaru
    pojemniści 20% stosując większy prąd rozładowania w nowym akumulatorze i
    niewiadome warunki początkowe wygląda normalnie choć niezbyt uczciwie.


    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


  • 8. Data: 2012-11-19 14:55:42
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>


    Użytkownik "Jack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:50aa1296$0$1231$6...@n...neostrada
    .pl...
    > >
    > > Ważył tyle ile powinno ważyć 45 Ah? (porównać z innymi producentami).
    > > Dzią akumulatory powinno się kupować na wagę ;-)
    > >
    >
    > Do momentu, gdy chińczyki się nie połapią i nie zaczną wkładać sztabki
    > ołowiu na spodzie :)
    >
    ROTFL

    Ktoś tu kiedyś wspominał o szkle...

    --
    nic do powiedzenia
    www.wojtiuk.pl


  • 9. Data: 2012-11-19 16:41:45
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Ukaniu napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:k8da25$n1u$1@node2.news.atman.pl...
    >> Nie wiem, nie mam chwilowo porównania z innym. Ciężki jest i >już :-)
    >
    > Trzeba by zważyć i porównać do tego co piszą inni, cyfrowa waga łazienkowa
    > wystarcza.

    Aku waży ok. 10,1 kg. Ten drugi zważę, jak wyciągnę z samochodu.

    >>> Twoje metody badawcze są mało wiarygodne
    >>
    >> Dlaczego? Rozładowanie jak najbardziej mierzone prawidłowo. Kokładnie co
    >> do cyferki. Jedynie moment naładowania jest określony pi razy drzwi, ale
    >> na podstawie 4 kryteriów: gazowanie, spadek prądu ładowania, rosnąca
    >> ciepłota, gęstość elektrolitu.
    >
    > Niech ten akumulator popracuje kilka tygodni. Naładuj go od rozładowanego
    > wtłaczając do niego 120-130% ładunku z pojemności, jak się robi ciepły to
    > być może prąd jest za duży.

    OK.
    Więc na kontynuację wątku zapraszam za kilka tygodni :-)
    Niemniej nie ma mowy żebym zabrał się za naśladowanie procesu
    zwanego formowaniem, takim jak w aku niklowych. Nie chce mi się tyle
    bawić.

    > Niech osiągnie temepraturę 20 stopni. A na końcu rozładuj go stosując prąd
    > czerpany zgodny z normą pomiaru pojemności a nie 54% wiekszy..

    Nie miałem innego odbiornika. W końcu wydziela się trochę mocy.
    Gdzieś miałem przyklejony do radiatora rezystor o mniej więcej
    dobrej wartości, ale za Chiny nie mogę go znaleźć :-(

    > Zakładając, że fabrycznie pewnie ma -10% od nominału to błąd pomiaru
    > pojemniści 20% stosując większy prąd rozładowania w nowym akumulatorze i
    > niewiadome warunki początkowe wygląda normalnie choć niezbyt uczciwie.

    Jak znajdę ten rezystor, to jeszcze raz zmierzę, uprzednio
    doprowadzając do "przeładowania" aku. Coś mi mówi, że znacząco
    wyniku nie poprawię.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
    wszystkie możliwości.]


  • 10. Data: 2012-11-19 16:44:47
    Temat: Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mario napisał(a) :
    > "Tak, wiem, że zgodnie z normą powinienem rozładować mniejszym prądem -
    > 1/20C, czyli 2,25A ale nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco
    > większej pojemności."
    >
    > Masz świadomość, że mierzysz niezgodnie z normą, ale masz wewnętrzne
    > przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe i nie wpływa na wynik.

    Cytujesz, ale nie rozumiesz co cytujesz:-P

    Podkreślę więc w krótkich cytatach rozbieżności:
    ja:
    "nie spodziewałbym się w tym wypadku znacząco większej pojemności."
    Ty:
    "masz wewnętrzne przekonanie, że to jest jak najbardziej prawidłowe
    i nie wpływa na wynik"

    Teraz widzisz różnicę? :-P

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
    wszystkie możliwości.]

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: