-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all
.nl!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwin
ds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neo
strada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rta27m$rhc$1$horizn@news.chmurka.net>
<5ff8c776$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<1mull7vesquwz$.nn3k3enq85cc$.dlg@40tude.net>
<5ff97589$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<gl3gnv7o968i.1id6hyfrz4np9$.dlg@40tude.net> <rtcao3$eet$1@dont-email.me>
<8789266255$20210110095715@squadack.com>
<5ffad2d3$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<5ffad6ec$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5ffae5fa$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Sun, 10 Jan 2021 14:56:38 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <1...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 59
Message-ID: <5ffb0795$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1610286997 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 83.142.196.21:21693
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4340
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689707
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.01.2021 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
>> To jak będzie to mnie obudź
>
> Sam się obudzisz, zapewne z ręką w nocniku :)
Słuchaj - ja nie przeczę, że jakbyśmy zbudowali same wiatraki, solary
albo chociażby atomówki, to elektryki byłyby ekstara ekologiczne. Ale
nie są, bo fakt jest taki, że u nas elektryki jeżdzą na węgiel. Więc
mają niższą emisję NOx i CO, za to większą CO2. Nowoczesne samochody -
bo porównujmy porównywalne, mają homeopatyczną emisję CO, NOx i pył też
na wystarczająco niskim poziomie. Pytanie czy ich dalsze obniżanie za
pomocy elektryków rekompensuje wyższą emisję CO2 - moim zdaniem nie.
Więc jak już będziemy mieli tą zieloną energię, to będziemy mogli mówiż,
że elektryki są eko (choć też będzie trzeba policzyć całość od produkcji
do utylizacji - może być różnie). Póki co elektryki są na węgiel i
powodują większą emisję niż dizle. Kropka.
> Przyjmijmy że masz rację
> i w polskich obecnych warunkach rzeczywiście 1 km EV emituje więcej niż
> 1 KM spalinówki. Ale w tej zabawie nie o to chodzi. I to jest kolejne
> twoje celowe przemilczenie. Otóż chodzi o to by docelowo sytuacja była
> taka jak obecnie w Norwegii.
Znaczy zbudujemy sobie góry i obniżymy czterokrotnie gęstość zaludnienia?
> Zaraz powiesz że tu Polska a nie Norwegia i odkrywczy nie będziesz. Mamy
> pod górkę i nas to będzie kosztować o wiele więcej ale przejście na
> trakcję elektryczną jest nieuniknione tak jak i etapy pośrednie kiedy to
> EV są bardziej emisyjne.
Dlaczego nieuniknione - budujmy sobie te wiatraki (bo bzdury o solarach
ładujących elektryki po nocach z oczywistych powodów pominę). Jak już
będziemy to kupujmy sobie elektryki. Na razie to bez sensu. Ale powiem
ci w tajemnicy, że nigdy nie będziemy mieli nawet realnie 50% z
wiatraków. Chyba że jakiś debil tak wymyśli i nie będzie patrzył, że to
bez sensu bo i tak będzie trzeba utrzymywać w to miejsce energetykę
zawodową opartą na gazie i też się to nie spina pod względem emisji -
ani wiatraki ani elektownie nie są za darmo - ich budowa kosztuje co2.
> No, chyba że znasz metodę na pominięcie etapów
> pośrednich :)
Masz powyżej - najpierw zielony prąd, potem elektryczne samochody.
> I jeszcze jeden drobiazg. Emisyjność porównujesz dla 2020 roku,
> zapominając że dziesiejsze EV będą jeździć jeszcze przez 15 lat a może
> dłużej i przez większą część tego czasu w warunkach dużo większego
> udziału źródeł bezemisyjnych w miksie. Zatem zasadne z punktu widzenia
> emisyjności jest kupowanie EV już dziś.
Nie - zasadne jest wtedy, kiedy będą rzeczywiście bardziej ekologiczne -
na razie nie są i nic nie wskazuje, żeby za 10 lat były.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.21 15:12 Jacek Maciejewski
- 10.01.21 15:54 Shrek
- 10.01.21 16:38 Cavallino
- 10.01.21 16:40 Jacek Maciejewski
- 10.01.21 17:02 nadir
- 10.01.21 17:03 Shrek
- 10.01.21 17:04 Shrek
- 10.01.21 17:45 Jacek Maciejewski
- 10.01.21 18:21 Shrek
- 10.01.21 18:45 Jacek Maciejewski
- 10.01.21 18:59 Cavallino
- 10.01.21 19:02 T.
- 10.01.21 19:05 Cavallino
- 10.01.21 19:28 Shrek
- 10.01.21 19:34 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=