  • 31. Data: 2013-02-15 13:27:32
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    news:kfl2ng$brs$1@news.task.gda.pl...

    > A ja jestem za tym, aby przechodzenie na czerwonym nie było karalne, jeśli
    > nie wymusza się pierwszeństwa na pojazdach.

    skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
    skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu nie
    wymuszam....

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 32. Data: 2013-02-15 13:30:10
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-02-15 11:35, masti pisze:

    > oczywiście, że przechodzę. I uważam. Podobnie jak na zielonym bo może się
    > trafić taki "miszcz" jak Ty.
    > Jakoś na całym swiecie jest to dopuszczone, podobnie jak przechodzenie
    > poza przejściami dla pieszych.

    Chyba na całym Twoim świecie.

  • 33. Data: 2013-02-15 13:37:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba na całym Twoim świecie.

    Otóż na całym nie. Ale w sporej części świata tak. Albo inaczej nie ma
    za to sankcji.

    Shrek.

  • 34. Data: 2013-02-15 13:40:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-15 13:27, tck wrote:

    > skoro przechodzenie to czemu nie przejezdzanie?
    > skoro pusta droga, nic nie jedzie to se przejade na czerwonym bo nikomu
    > nie wymuszam....

    Pewnie z tego samego powodu że nie znany jest przypadek skutecznego
    staranowania przystanku autobusowego przez pieszego. Piesi są
    niebezpeiczni z innych powodów niż osiągany przez nich pęd - między
    innymi na przykład wszczynają bójki i jest to powód dla którego wolę
    pijanych rowerzystów od pijanych pieszych - są dla mnie bezpieczniejsi:P

    Shrek.

  • 35. Data: 2013-02-15 13:41:01
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-02-15 13:17, komar pisze:

    > Dlatego podałem ten przykład jako bzdurne egzekwowanie prawa, ale widzę,
    > że ciężko ci to zrozumieć, w końcu jesteś zwolennikiem karania za
    > wszystko, wszystkich poza tobą - geniuszem kierownicy i prawa :).
    > Wykonywanie czynności to zapis, który można interpretować dowolnie,
    > podobnie jak "uzasadnione podejrzenie", czy "niedostosowanie prędkości
    > do warunków" itp.

    Witam,

    Nie rozumiesz.

    Stanie w miejscu w oczekiwaniu na zmianę na zielone to nie postój, bo
    wynika z przepisów ruchu. Nie chodzi tu wcale o wykonywanie czynności na
    drodze.
    Nie byłoby to więc egzekwowanie prawa, bo prawa nakazującego zgasić
    silnik pod światłami nie ma.

    Ale żeby nie było - uważam, że przechodzenie na czerwonym, gdy nie
    stwarza się zagrożenia, nie wymusza pierwszeństwa, nie naraża, nie
    powoduje itp. nie powinno być karane.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2013-02-15 13:41:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello komar,

    Friday, February 15, 2013, 12:14:23 PM, you wrote:

    > proszę bardzo: PoRD.

    Ale przeczytałeś przepis ze zrozumieniem i w całości?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2013-02-15 13:41:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-15 11:52, Tengu wrote:

    > W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się to
    > sprawdziło.

    Przecież się sprawdza, ludzi masowo łażą na czerwonym. Sprawdza się i na
    zachodzi i w dzikiej Azji, czemu my mielibyśmy być wyjątkowi?

    Shrek.

  • 38. Data: 2013-02-15 13:42:01
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 15-02-2013 o 12:49:32 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > Hmmm, ja bym wolał, żeby to działało w ten sposób, że pieszy wchodząc na
    > czerwonym podejmuje ryzyko włąsnego zdrowia i ma do tego prawo.

    Można to ustalić dość prosto: jeżeli jakikolwiek uczestnik ruchu musiał z
    powodu pieszego przechodzącego na czerwonym zmienić prędkość (nie
    koniecznie istotnie) lub kierunek ruchu lub nie mógł ruszyć/przyspieszyć z
    powodu tego pieszego to mandat pieszemu się należy, w innym przypadku -
    nie.

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2013-02-15 13:42:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, Tengu wrote:

    > W Niemczech jest podobnie. Mam jednak wątpliwości czy w Polsce by się
    > to sprawdziło.

    A dlaczego by się miało nie sprawdzić?
    Też przyznaję się do przechodzenia na czerwonym - jak mi wytłumaczy
    ktoś po co mam zatrzymywać całą kolumnę pojazdów, kiedy mogę przejść
    przez akurat pustą jezdnię, to będę pełen podziwu.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2013-02-15 13:44:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello komar,

    Friday, February 15, 2013, 12:20:36 PM, you wrote:

    > a konkretniej: art. 60 ust. 2 pkt 3

    Ale na art. 2 pkt 30 to sobie czniasz?

    --
    Best regards,