  • 1. Data: 2011-11-04 20:54:49
    Temat: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Pacjent: Skoda Fabia II, kombi. Objawy: przy bagażniku rowerowym na haku
    i obciążeniu bliskim maksymalnemu tył samochodu nieprzyjemnie siada,
    chociaż koła mieszczą się w nadkolach swobodnie. Zastanawiam się nad
    twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
    konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-11-04 20:56:42
    Temat: Re: Utwardzenie zawieszenia z tyłu
    Od: to <t...@x...abc>

    begin PeJot

> [...]
    > twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
    > konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?

    Zarzucanie tyłem bez obciążenia.

  • 3. Data: 2011-11-05 16:34:03
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "PeJot"

> [...]
    > się nad twardszymi sprężynami tylnego zawieszenia. Jakie są negatywne
    > konsekwencje takiej zmiany konstrukcyjnej w codziennej eksploatacji ?

    Słyszałem o takich gumowych wkładkach - wkładasz toto w razie potrzeby
    (ciężki ładunek) w sprężynę i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne
    wyjmujesz i masz standartową zawiechę. Niestety nie umiem określić czy
    sprawdza się w praktyce.

  • 4. Data: 2011-11-05 18:30:28
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > (ciężki ładunek) w sprężynę i masz mniejszy skok - jak niepotrzebne
    > wyjmujesz i masz standartową zawiechę. Niestety nie umiem określić czy

    Proponuję zrobić to co ja dzisiaj zrobiłem.
    Jedzie się do zakładu zajmującego się sprężynami/resorami, tam sprężynę
    zdejmują, rozciągają, hartują i zakładają z powrotem na samochód :)
    Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-11-05 23:33:10
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 05.11.2011 18:30, Czarek Daniluk pisze:
> [...]
    > zdejmują, rozciągają, hartują i zakładają z powrotem na samochód :)
    > Efekt przynajmniej optycznie widoczny od razu :D

    Niestety, utrzymuje się może ze 3 miesiące. :/ Przynajmniej ja tak
    miałem i więcej się na rozciąganie sprężyn nie skuszę.

    S.