  • 1. Data: 2010-12-14 19:50:35
    Temat: Uszkodzony MBR
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Jakimś cudem został uszkodzony MBR dysku twardego. Bootsectory partycji i
    dane są całe. Załączam linki do zrzuty MBR i sektora 63, oraz screena z
    programu pokazującego partycje.

    http://remek62.republika.pl/Tymcz/63.txt
    http://remek62.republika.pl/Tymcz/MBR.txt
    http://remek62.republika.pl/Tymcz/screen.jpg

    Czy można jakoś naprawić MBR, aby system wszystko prawidłowo zobaczył?

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2010-12-14 23:47:03
    Temat: Re: Uszkodzony MBR
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czy można jakoś naprawić MBR, aby system wszystko prawidłowo zobaczył?

    Nadpisac nowym, prawidlowym.
    Np dla WinXP -> konsola naprawiania z plyty instalacyjnej i polecenie fixmbr

    W MBR nie ma ani tablicy partycji ani niczego waznego z punktu widzenia
    bezpieczenstwa danych zawartych na dysku. Tam jest tylko mikrokod, mowiacy
    komputerowi na poczatku, co dalej robic (taka jakby instrukcja jump z
    adresem).

    pzdr
    /JR

  • 3. Data: 2010-12-15 06:41:14
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Rogalewicz" napisał:

    > W MBR nie ma ani tablicy partycji ani niczego waznego ...

    Poważnie? Wpisz w Google hasło MBR, poczytaj i następnie pochwal się tym co
    wyczytałeś.

    Remek

  • 4. Data: 2010-12-15 06:41:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 20:50:35 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    > http://remek62.republika.pl/Tymcz/screen.jpg
    >
    > Czy można jakoś naprawić MBR, aby system wszystko prawidłowo zobaczył?

    Do przywrócenia prawidłowego układu partycji Użyj Testdisk z
    http://www.cgsecurity.org/.
    http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples
    http://www.bezpieczenstwosystemow.pl/index.php?topic
    =2948.0

    Potem tylko wgraj nowy kod startowy poleceniem fixmbr.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2010-12-15 07:25:50
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

    > Do przywrócenia prawidłowego układu partycji Użyj Testdisk z
> [...]

    Miałem nadzieję, że się odezwiesz. Nie śmiałem bezpośrednio się do Ciebie
    zwracać. Do rzeczy. Kilkanaście razy podchodziłem do Testdiska i jakoś nie
    mogę go zrozumieć. Jestem tu:

    http://remek62.republika.pl/Tymcz/Analyze.jpg

    I co dalej? Proszę o jakiś drogowskaz.

    Remek

  • 6. Data: 2010-12-15 07:47:07
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 08:25:50 +0100, Remek napisał(a):

    =2948.0

    > Miałem nadzieję, że się odezwiesz. Nie śmiałem bezpośrednio się do Ciebie
    > zwracać.

    Przestań. Czy ja gryzę? ;-)

    > Do rzeczy. Kilkanaście razy podchodziłem do Testdiska i jakoś nie
    > mogę go zrozumieć. Jestem tu:
    >
    > http://remek62.republika.pl/Tymcz/Analyze.jpg
    >
    > I co dalej? Proszę o jakiś drogowskaz.

    Kliknij Quick Search i zatwierdź układ, który Testdisk Ci podpowie jako
    prawidłowy. Przedtem oczywiście wylistuj pliki na każdej z partycji
    (literka P), żeby się upewnić, że Testdisk znalazł właściwe partycje.

    BTW wszystko masz dokładnie opisane w ostatnim linku, który załączyłem.

  • 7. Data: 2010-12-15 08:47:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

    > BTW wszystko masz dokładnie opisane w ostatnim linku, który załączyłem.

    Już wcześniej znalazłem tę stronę i próbuję ją studiować od kilku dni. Jasno
    opisane to jest dla Ciebie, ale ja niewiele z tego rozumiem. Np. to:

    "klawiszem c skopiujemy pliki do katalogu programu"

    Jakie pliki? Całe 160 GB? Gdybym skopiował całą zawartość dysku na inny
    (załóżmy, że na nim mam program Testdisk) to zamknął bym testdiska,
    uruchomił komputer z dyskietki bootowalnej, uruchomił Fdisk i spartycjonował
    na nowo dysk (5 min), a wszystkie dane miałbym bezpieczne na innym dysku.
    Logika twórców programów jest inna niż szarego uzytkownika i czsami trudo ją
    zrozumieć. Mam nadzieję wreszcie to przełamać, ale póki co dostaję wysypki.

    Remek

  • 8. Data: 2010-12-15 13:11:23
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Remek" napisał:

    > Mam nadzieję wreszcie to przełamać ...

    No i przełamałem. Testdisk odtworzył tablicę partycji w MBR i wszystko
    widać. Jest nawet kod startowy jest (bez fixmbr). Porównałem z MBR innego
    dysku i
    wpisy są oprócz tablicy partycji identyczne. Dziękuję Michalowi za pomoc.

    Pozdrawiam Remek

  • 9. Data: 2010-12-15 19:52:35
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 14:11:23 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    > dysku i
    > wpisy są oprócz tablicy partycji identyczne. Dziękuję Michalowi za pomoc.

    Polecam się na przyszłość.