  • 1. Data: 2010-12-14 07:22:18
    Temat: Różne kości SDRAM
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Próbuję zmontować/uruchomić komputer na zabytkowej MoBo P6VAA i mam
    zagwozdki. Wkładam dwie SDRAM 128 i komputer nie chce ruszyć. Podmieniam
    jedną i rusza, ale monitor nie chce się zsynchronizować, albo dzieją się
    jakieś inne cuda. Natomiast pojedyńczo te kości pracują prawidłowo. Podobnie
    jest na równie zabytkowej płycie HP Vectra VL400. Od czego to zależy? Na co
    patrzeć dobierając pamięć? Wszystkie kostki mają podane PC133. Czy ktoś mnie
    oświeci co jest grane?

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2010-12-14 08:09:19
    Temat: Re: Różne kości SDRAM
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > co
    > patrzeć dobierając pamięć? Wszystkie kostki mają podane PC133. Czy ktoś

    taki urok, spróbuj
    timingi powiększyć
    zmniejszyć taktowanie na 100
    wyłączyć read around write
    podkręconą magistralę odkręcić

    czyli ogólnie zminimalizować wszystko i zobaczyć czy odpali

  • 3. Data: 2010-12-14 09:45:04
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał:

    > podkręconą magistralę odkręcić

    Jesteś genialny! Na tej płycie podkręciłem trochę w BIOS "podkręcalny"
    procesor i zapomniałem o tym. Po włożeniu PIII 933 wszystko się kiełbasiło.
    Serdeczne dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam Remek