  • 11. Data: 2016-12-19 12:37:13
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2016 00:52:04 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Pytanie czy taki DPF z 400kkm przebiegu jeszcze w ogóle coś daje.

    A jak może nie dawać? Może się tylko zatkać, a wtedy albo go czyścisz, albo
    wymieniasz. Stare, czyszczone chemicznie filtry AFAIK zapychają się pnownie
    dość szybko, co znaczy, że działają.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2016-12-19 16:53:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 11:55, Poldek pisze:

    > Jak się zużywa sprzęgło, to je usuwasz?

    Są elementy potrzebne do jazdy jak silnik czy sprzęgło, są elementy
    nie potrzebne ale pilnowane przez smutnych panów jak tłumik.
    I na końcu elementy które z punktu widzenie niektórych właścicieli
    są całkiem zbędne jak filtry na wydechu czy tylna kanapa.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-12-19 18:18:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 16:53:05 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
    > I na końcu elementy które z punktu widzenie niektórych właścicieli
    > są całkiem zbędne jak filtry na wydechu czy tylna kanapa.

    Żeby nie było że wszystko jest czarno-białe, to mimo że jeżdżę
    tojotą z dpf-em wcale nie jestem przekonany, że tojota z dpf-em
    paląc 9 litrów ON na 100km, jest bardziej "ekologiczna" od skody,
    która paliła 5 litrów ON na 100km :>

    L.

  • 14. Data: 2016-12-19 18:37:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Dec 2016 09:18:42 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > tojotą z dpf-em wcale nie jestem przekonany, że tojota z dpf-em
    > paląc 9 litrów ON na 100km, jest bardziej "ekologiczna" od skody,

    Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P

    Ekologia to pojęcie bardzo szerokie, a większe spalanie z DPFem (i tu już
    też nie przesadzajmy, auto z tym samym silnikiem wyposażonym w DPF spala
    maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
    jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.

    Te niższe spalanie to taki bardzo prostacki argument dla ignorantów, którzy
    nie wiedzą czemu służy DPF i bardziej ich "obchodzi" atmosfera i obecna tam
    ilość CO2 generowana ze spalanego paliwa niż to co im wpada do płuc z
    bezpośredniej emisji toksycznych syfów z rur wydechowych gdy auto nie ma
    wcale, albo ma wyrżnięty DPF.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2016-12-19 19:08:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 18:35:46 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P

    A co mają do tego konie? Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości
    100-120 km/h na "esce" lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania
    i gazowania. W obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.
    A chwalą się żółtki ekologią...

> [...]
    > maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
    > jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.

    Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
    i wiem ile palą ;)

> [...]
    > ilość CO2 generowana ze spalanego paliwa niż to co im wpada do płuc z
    > bezpośredniej emisji toksycznych syfów z rur wydechowych gdy auto nie ma

    Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
    tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
    całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
    to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
    mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.

    L.

  • 17. Data: 2016-12-19 20:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Jak się zużywa sprzęgło, to je usuwasz?

    Tak. A ty nie? I jeszcze siedzenie jak się wytrze...
    Przypomina mi się dyskusja z jednym policmajstrem ktory tez nie mógł
    zrozumiec ze sa w samochodzie czesci niezbedne do jazdy oraz takie ktore sa
    tylko rpzydatne :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 16. Data: 2016-12-19 20:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > spala maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to
    > bez DPF) jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez

    To auto pali jakies 6,5l i jezdzi tylko po trasach wiec raczej duzo mniej
    nie spali zwłaszcza ze to dostawczak :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 18. Data: 2016-12-19 20:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Po czym wnosisz?

    Diagnoza mechaniora po podłaczeniu kompa.
    ale chyba troche strzelał :)
    Jutro bede wiedział co i jak.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 19. Data: 2016-12-19 22:41:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Dec 2016 12:37:13 +0100, Maciek napisał(a):

    > A jak może nie dawać?

    No w sensie czy nadal jest jego pozytywny wpływ na stan spalin.
    Z uwzględnieniem chociażby częstszego uruchamiania procedury wypalania.

  • 20. Data: 2016-12-19 22:42:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Dec 2016 11:55:04 +0100, Poldek napisał(a):

    > Jak się zużywa sprzęgło, to je usuwasz?

    A skąd ten pomysł?