eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUsuwanie DPF Poznań › Re: Usuwanie DPF Poznań
  • Data: 2016-12-20 09:19:40
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 19 Dec 2016 10:08:57 -0800 (PST), Lisciasty

    >> Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P
    > A co mają do tego konie?
    > Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości 100-120 km/h na "esce"
    > lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania i gazowania. W
    > obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.

    No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
    porównywałeś. W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P

    > A chwalą się żółtki ekologią...

    Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    atmosferą. ;P

    >> Ekologia to pojęcie bardzo szerokie, a większe spalanie z DPFem (i tu już
    >> też nie przesadzajmy, auto z tym samym silnikiem wyposażonym w DPF spala
    >> maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
    >> jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.
    > Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
    > i wiem ile palą ;)

    Co nie zmienia faktu, że zakładana ekologia != Twoja ekologia.

    Moja M6 (2.0 CiTD 143KM z DPF) pali przy 80-100 nie więcej jak 5L, przy 120
    dociera do 6 (i to też nie całkiem w trybie kapelusza). Oczywiście takich
    wyników nie osiągam na codzień, bo silnik prowokuje, a Mazda nie jest
    oszczędnym autem. :P Tak czy siak ten sam silnik bez DPFu spala niewiele
    mniej w porównywalnych warunkach. Przy bardzo mocnym butowaniu różnica
    ledwo dociąga do 2L, najgorzej jest w jeździe miejskiej, ale też największy
    stopień ochrony ludzi sięuzyskuje przy DPFie.

    > Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
    > tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
    > całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
    > to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
    > mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.

    Po pierwsze, różnica 3-4 litrów na setkę w przypadku porównania aut z DPF i
    bez DPF jest wyssana z palca i nie znajduje potwierdzenia w statystykach.

    Po drugie DPF wyłapuje zdecydowaną większość cząstek stałych sadzy (AFAIR
    do 98%), które są odpowiedzialne za docieranie, zagnieżdżanie, a nawet
    wnikanie do krwioobiegu (z płuc naturalnie) związków toksycznych i metali
    ciężkich, "przyklejonych" do sadzy, produkowanych przy okazji spalania. Nie
    tylko z rury wydechowej samochodu, bo podobny efekt jest przy spalaniu
    węgla czy drewna pod strzechami w domach jednorodzinnych.

    To dlatego zachód już dawno tępi kotły węglowe i kominki -- a co się dzieje
    u nas, to widać gołym okiem w okresie grzewczym. To dlatego na zachodzie są
    od dawna strefy, gdzie auto bez DPF nie wjedzie by nie truć ludzi, a i na
    stacjach dignostycznych się tego pilnuje (ale przede wszystkim to sami
    ludzie mają więcej oleju w głowie). Dlatego nawet mniejsze spalanie o 3-4L
    (co oczywiście, powtarzam, nie jest normą) finalnie nie będzie bardziej
    ekologiczne dla ludzi.

    Stąd skrajną głupotą jest wycinanie DPF. Warto to w końcu przyswoić.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: