-
Data: 2016-12-20 09:19:40
Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Mon, 19 Dec 2016 10:08:57 -0800 (PST), Lisciasty
>> Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P
> A co mają do tego konie?
> Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości 100-120 km/h na "esce"
> lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania i gazowania. W
> obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.
No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
porównywałeś. W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P
> A chwalą się żółtki ekologią...
Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
atmosferą. ;P
>> Ekologia to pojęcie bardzo szerokie, a większe spalanie z DPFem (i tu już
>> też nie przesadzajmy, auto z tym samym silnikiem wyposażonym w DPF spala
>> maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
>> jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.
> Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
> i wiem ile palą ;)
Co nie zmienia faktu, że zakładana ekologia != Twoja ekologia.
Moja M6 (2.0 CiTD 143KM z DPF) pali przy 80-100 nie więcej jak 5L, przy 120
dociera do 6 (i to też nie całkiem w trybie kapelusza). Oczywiście takich
wyników nie osiągam na codzień, bo silnik prowokuje, a Mazda nie jest
oszczędnym autem. :P Tak czy siak ten sam silnik bez DPFu spala niewiele
mniej w porównywalnych warunkach. Przy bardzo mocnym butowaniu różnica
ledwo dociąga do 2L, najgorzej jest w jeździe miejskiej, ale też największy
stopień ochrony ludzi sięuzyskuje przy DPFie.
> Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
> tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
> całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
> to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
> mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.
Po pierwsze, różnica 3-4 litrów na setkę w przypadku porównania aut z DPF i
bez DPF jest wyssana z palca i nie znajduje potwierdzenia w statystykach.
Po drugie DPF wyłapuje zdecydowaną większość cząstek stałych sadzy (AFAIR
do 98%), które są odpowiedzialne za docieranie, zagnieżdżanie, a nawet
wnikanie do krwioobiegu (z płuc naturalnie) związków toksycznych i metali
ciężkich, "przyklejonych" do sadzy, produkowanych przy okazji spalania. Nie
tylko z rury wydechowej samochodu, bo podobny efekt jest przy spalaniu
węgla czy drewna pod strzechami w domach jednorodzinnych.
To dlatego zachód już dawno tępi kotły węglowe i kominki -- a co się dzieje
u nas, to widać gołym okiem w okresie grzewczym. To dlatego na zachodzie są
od dawna strefy, gdzie auto bez DPF nie wjedzie by nie truć ludzi, a i na
stacjach dignostycznych się tego pilnuje (ale przede wszystkim to sami
ludzie mają więcej oleju w głowie). Dlatego nawet mniejsze spalanie o 3-4L
(co oczywiście, powtarzam, nie jest normą) finalnie nie będzie bardziej
ekologiczne dla ludzi.
Stąd skrajną głupotą jest wycinanie DPF. Warto to w końcu przyswoić.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.16 10:16 Lisciasty
- 20.12.16 11:35 Myjk
- 20.12.16 11:36 Myjk
- 20.12.16 11:56 Lisciasty
- 20.12.16 12:32 Myjk
- 20.12.16 15:05 RadoslawF
- 20.12.16 19:00 Budzik
- 20.12.16 23:15 j...@i...pl
- 21.12.16 00:05 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 06:00 Budzik
- 21.12.16 14:12 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 17:00 Budzik
- 20.12.16 18:09 re
- 23.12.16 15:35 Budzik
- 28.12.16 11:31 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa