eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUstapienie pierwszenstwa pieszemuRe: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.078088095175.wars
    zawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
    Date: Thu, 18 Aug 2022 09:42:24 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <tdkqhf$11pc3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <tdiasf$lnk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <62fda99e$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 18 Aug 2022 07:42:39 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="078088095175.warszawa.vectranet.pl:78.88.95.175";
    logging-data="1107331"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.12.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <62fda99e$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2706433
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-08-18 04:53, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 17.08.2022 o 11:02, mk4 pisze:
    >> No wlasnie - co właściwie to oznacza obecnie - ustapienie
    >> pierwszenstwa pieszemu?
    >
    > Normalnie, widzisz, że  che przełazić to hamujesz i wpuszczasz.
    > Problemem dla niektórych jest zwolnienie do prędkości, żeby mu to
    > umożliwić a nie zatrzymać. Ja nie mam z tym problemu. Gdzie masz problem?

    Biorac pod uwage to co napisales to chodzi o pojecie "umozliwic".

    Z moich obserwacji wynika, ze owo "umozliwienie" kierowcy wiaza z
    zatrzymaniem pojazdu. No i probuje dla tego zachowania znalezc
    odpowiednie umocowanie w przepisach - jak widac z marnym skutkiem.

    Rzecz w tym, ze jest cala grupa przypadkow, gdzie nie zatrzymujac
    pojazdu nie zabieramy pieszemu mozliwosci przescia ani nie wymuszamy na
    nim pierwszenstwa - moze on dalej sie poruszac i (z pewnym jeszcze
    marginesem) nie ma kursu kolizyjnego z pojazdem.

    Najczesciej jest to sytuacja w ktorej my przejezdzamy przed pieszym
    (technicznie jest jeszcz eopcja, gdzie przejezdzamy za nim). Pierwsza
    sytuacja moze wystapic jak pieszy zbliza sie do przejscia lub faktycznie
    na nie wchodzi a nawet jak jest juz na przejsciu. przykladowo pieszy
    wchodzi na jedzdnie z prawej strony a my jestesmy na trzecim pasie i
    spokojnie mozemy przejechac zanim pieszy do tego trzeciego pasa dotrze.
    Zatem w mysl przepisow nie ma tutaj wymuszenia (pieszy moze sobie isc i
    do niczego zlego nie dojdzie) wedle przepisow i przejscie jest mu
    umozliwione (poslugujac sie zwrotem, ktorego uzyles).

    Niemniej jednak cala masa kierowcow zatrzymuje sie. Tylko z czego to
    mialoby wynikac? Ustawodawca nie zapisal przeciez jasno, ze jak pieszy
    jest na przejsciu lub w jego poblizu to trzeba sie bezwzglednie
    zatrzymac. Zatem czemu sie zatrzymuja w absurdalnych sytuacjach
    (mistrzostwem jest juz przejscie z wysepka, gdzie sa w sumie dwa
    przejscia - a oni zatrzymuja si ejak pieszy jest jeszcze hen na tym
    drugim przejsciu).

    Oczywiscie temat wzial sie stac, ze takie (jak sie zdaje) niewlasciwe
    naduprzejme zachowanie kierowcow prowadzi do istotnych utrudnien w ruchu
    w sytuacjach jego sporego natezenia.

    --
    mk4








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: