  • Data: 2022-08-25 03:12:14
    Temat: Re: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2022 o 09:42, mk4 pisze:

    > Biorac pod uwage to co napisales to chodzi o pojecie "umozliwic".
    >
    > Z moich obserwacji wynika, ze owo "umozliwienie" kierowcy wiaza z
    > zatrzymaniem pojazdu. No i probuje dla tego zachowania znalezc
    > odpowiednie umocowanie w przepisach - jak widac z marnym skutkiem.

    Niespecjalnie mi to przeszkadza, kiedy pojazd przede mną się zatrzyma.
    Głupie ale nie stwarza zagrożenia, bo stoi.

    > Rzecz w tym, ze jest cala grupa przypadkow, gdzie nie zatrzymujac
    > pojazdu nie zabieramy pieszemu mozliwosci przescia ani nie wymuszamy na
    > nim pierwszenstwa - moze on dalej sie poruszac i (z pewnym jeszcze
    > marginesem) nie ma kursu kolizyjnego z pojazdem.

    Można go nawet zachęcić, żeby wypierdalał w podskokach :]

> [...]
    > (technicznie jest jeszcz eopcja, gdzie przejezdzamy za nim). Pierwsza
    > sytuacja moze wystapic jak pieszy zbliza sie do przejscia lub faktycznie
    > na nie wchodzi a nawet jak jest juz na przejsciu. przykladowo pieszy
    > wchodzi na jedzdnie z prawej strony a my jestesmy na trzecim pasie i
    > spokojnie mozemy przejechac zanim pieszy do tego trzeciego pasa dotrze.
    > Zatem w mysl przepisow nie ma tutaj wymuszenia (pieszy moze sobie isc i
    > do niczego zlego nie dojdzie) wedle przepisow i przejscie jest mu
    > umozliwione (poslugujac sie zwrotem, ktorego uzyles).

    Uważam ich za zwierzęta i nie lubię zabijać. Ta minuta (60sek)
    wystarcza w sumie do rozwiązania sytuacji.

    > Niemniej jednak cala masa kierowcow zatrzymuje sie. Tylko z czego to
    > mialoby wynikac? Ustawodawca nie zapisal przeciez jasno, ze jak pieszy
    > jest na przejsciu lub w jego poblizu to trzeba sie bezwzglednie
    > zatrzymac. Zatem czemu sie zatrzymuja w absurdalnych sytuacjach
    > (mistrzostwem jest juz przejscie z wysepka, gdzie sa w sumie dwa
    > przejscia - a oni zatrzymuja si ejak pieszy jest jeszcze hen na tym
    > drugim przejsciu).

    Profilaktyka. Pewnie nie lubią zabijać i mają minutę w zanadrzu. To, że
    traktują to jak znak STOP zamiast UDZIEL (kielnia - A7) to już ich
    interpretacja. Mnie to specjalnie nie przeszkadza a jak jestem 10 w
    korku to nawet nie wiem o co chodzi.

    > Oczywiscie temat wzial sie stac, ze takie (jak sie zdaje) niewlasciwe
    > naduprzejme zachowanie kierowcow prowadzi do istotnych utrudnien w ruchu
    > w sytuacjach jego sporego natezenia.

    Niekoniecznie. Mniejsza prędkość czy zatrzymanie narzędzia zbrodni,
    mniej zabija :) Spokojnie można to odrobić, kiedy jest ograniczenie do
    50km/h a dopierdalają na prostej do 100km/h i brak radaru. Osobiście od
    lat uwzględniam średni CZAS przejazdu w mieście na poziomie 20km/h czyli
    20km jadę godzinę (w nocy kilka minut). Zwyczajnie, wyjeżdżam na tyle
    wcześniej, żeby dojechać na czas. Nie, nie spóźniam się.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>