-
Data: 2022-08-18 09:42:24
Temat: Re: Ustapienie pierwszenstwa pieszemu
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2022-08-18 04:53, LordBluzg(R)?? wrote:
> W dniu 17.08.2022 o 11:02, mk4 pisze:
>> No wlasnie - co właściwie to oznacza obecnie - ustapienie
>> pierwszenstwa pieszemu?
>
> Normalnie, widzisz, że che przełazić to hamujesz i wpuszczasz.
> Problemem dla niektórych jest zwolnienie do prędkości, żeby mu to
> umożliwić a nie zatrzymać. Ja nie mam z tym problemu. Gdzie masz problem?
Biorac pod uwage to co napisales to chodzi o pojecie "umozliwic".
Z moich obserwacji wynika, ze owo "umozliwienie" kierowcy wiaza z
zatrzymaniem pojazdu. No i probuje dla tego zachowania znalezc
odpowiednie umocowanie w przepisach - jak widac z marnym skutkiem.
Rzecz w tym, ze jest cala grupa przypadkow, gdzie nie zatrzymujac
pojazdu nie zabieramy pieszemu mozliwosci przescia ani nie wymuszamy na
nim pierwszenstwa - moze on dalej sie poruszac i (z pewnym jeszcze
marginesem) nie ma kursu kolizyjnego z pojazdem.
Najczesciej jest to sytuacja w ktorej my przejezdzamy przed pieszym
(technicznie jest jeszcz eopcja, gdzie przejezdzamy za nim). Pierwsza
sytuacja moze wystapic jak pieszy zbliza sie do przejscia lub faktycznie
na nie wchodzi a nawet jak jest juz na przejsciu. przykladowo pieszy
wchodzi na jedzdnie z prawej strony a my jestesmy na trzecim pasie i
spokojnie mozemy przejechac zanim pieszy do tego trzeciego pasa dotrze.
Zatem w mysl przepisow nie ma tutaj wymuszenia (pieszy moze sobie isc i
do niczego zlego nie dojdzie) wedle przepisow i przejscie jest mu
umozliwione (poslugujac sie zwrotem, ktorego uzyles).
Niemniej jednak cala masa kierowcow zatrzymuje sie. Tylko z czego to
mialoby wynikac? Ustawodawca nie zapisal przeciez jasno, ze jak pieszy
jest na przejsciu lub w jego poblizu to trzeba sie bezwzglednie
zatrzymac. Zatem czemu sie zatrzymuja w absurdalnych sytuacjach
(mistrzostwem jest juz przejscie z wysepka, gdzie sa w sumie dwa
przejscia - a oni zatrzymuja si ejak pieszy jest jeszcze hen na tym
drugim przejsciu).
Oczywiscie temat wzial sie stac, ze takie (jak sie zdaje) niewlasciwe
naduprzejme zachowanie kierowcow prowadzi do istotnych utrudnien w ruchu
w sytuacjach jego sporego natezenia.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.22 12:01 Akarm
- 18.08.22 12:25 Cavallino
- 18.08.22 14:12 _Master_
- 18.08.22 14:15 _Master_
- 18.08.22 14:18 _Master_
- 18.08.22 14:24 _Master_
- 18.08.22 14:25 _Master_
- 18.08.22 15:43 Akarm
- 19.08.22 19:48 Telix
- 20.08.22 23:27 ii
- 25.08.22 03:12 LordBluzg(R)??
- 25.08.22 14:57 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi