    From: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Date: Fri, 5 Apr 2002 10:26:45 +0000 (UTC)

    Michal Zalewski <l...@e...pl> wrote:
    > Odnosze sie po prostu do pewnej czesci, ktore zapewne bedzie mozna tak
    > nazwac - spam i inne bzdury.

    Jest juz taka czesc? (spam znaczy sie)
    Jesli jest, to ja nic o tym nie wiem.

    > Zaraz, bo moze bredze. Czy n-p-h w postach wyslanych przez Wasz serwer
    > wskazuje na adres, z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest co
    > najwyzej kopia takiego samego naglowka z naglowkow HTTP? Czy nie? Jesli

    Nie.
    Poza tym mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]
    Poza tym uscislijmy 2 sprawy. Serwer to jedno, a interfejs WWW to drugie.

    > zwiekszacie zlozonosc proceduralna "dorywania spamerow" ;-) Poza tym,

    Marudzisz.

    > ciekawi mnie, co robicie z pierwotnym X-Forwarded-For z HTTP. Jesli jednak

    Wstawiamy w naglowek X-Fowarded-For :)

    > NNTP-Posting-Host to adres z ktorego sie polaczono, a X-Forwarded-For jest

    Brawo.

    > kopiowany z naglowkow http, to uwazam, ze to rozsadne rozwiazanie i
    > wycofuje sie potulnie ;-)

    Wlasnie tak jest robione [1]

    [1] Oczywiscie tylko jesli mowimy o interfejsie WWW. W przypadku dostepu do
    serwera po NNTP nie ma problemu i to co powinno byc jest w n-p-h.

    --
    Przemyslaw Maciuszko