  • Data: 2002-04-05 21:12:39
    Temat: Re: Usenet w portalu Gazeta.pl
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Apr 2002, Przemysław Maciuszko wrote:

    > Jest juz taka czesc? (spam znaczy sie) Jesli jest, to ja nic o tym nie
    > wiem.

    A powiedzialem, ze jest? A wierzysz, ze nie bedzie?

    > Marudzisz.

    Zwiekszacie. Nie marudze, stwierdzam. Odpowiedz mi na jedno bardzo proste
    pytanie: po co? Po co postepowac niezgodnie z RFC? Czy jest taka
    zlozonoscia programistyczna uzycie NNTP-Posting-Host? Natomiast bardzo bym
    sie ucieszyl, gdybyscie do X-Forwarded-For wsadzali to, co bylo w tym polu
    w requescie HTTP ktory dostaliscie - wiec jesli ktos korzysta np z
    w3cache, mozna go latwo namierzyc.

    > Wstawiamy w naglowek X-Fowarded-For :)

    Czyli zaraz zaraz. Jesli nie ma X-Forwarded-For w naglowkach HTTP
    (przychodzacych do waszego systemu) to wsadzacie tam IP delikwenta, a
    jesli jest, to wsadzacie jego zawartosc?

    > Brawo.

    I nie mam tu na mysli adresu z ktorego Wasz interfejs WWW polaczyl sie do
    Waszego serwera newsow, na ten przyklad?=)

    > Wlasnie tak jest robione [1]

    Przed sekunda powiedziales, ze NNTP-Posting-Host nie ma? Cytuje: "Poza tym
    mogles sobie sprawdzic, ze n-p-h nie ma [1]". Owszem, caly czas mowie
    tylko i wylacznie o interfejsie WWW.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/