  • 71. Data: 2011-12-07 14:57:59
    Temat: Re: Urząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2011 17:05, ptoki pisze:

    > Jak zwal tak zwal.

    To jest bardzo istotna różnica.

    [ciach]

    > No to znaczy ze w sumie placi sie podatek z sufitu.

    Nie z sufitu.

    > Po co sie podpierac udawaniem ze wartosc jest rynkowa?

    Ale to nie jest udawanie.

    > Ja wiem ze moja transakcja w nim sie nie pojawi.
    > _Moze_ pojawi sie ta inicjalna (odejscie z leasingu) ale moja na pewno
    > nie. A przynajmniej nie za prawdziwa kwote tylko za te co kazal wpisac
    > w kratke US.

    Dlaczego twierdzisz, że eurotax bierze dane z US? Trochę by to było
    nielogiczne - A bierze dane z B, a B te same dane dostarcza z powrotem
    A. Perpetuum mobile.

    [ciach]

    > Ale za rzeczoznawce i tak zaplace i mi tego nikt nie zwroci czy to w
    > gotowce czy upuscie podatku?

    Jak umiesz sam rzetelnie uzasadnić, to rzeczoznawca nie jest potrzebny.

    [ciach]

    > Slabo to widze. Zazwyczaj kupuje sie caly pakiet. A to w eurotaxie
    > jest uwzglednione.

    W eurotaxie jest wyposażenie podstawowe.

  • 72. Data: 2011-12-07 21:17:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 7, 2:57 pm, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > To jest bardzo istotna r nica.

    Tylko dla prawnika czy innego służbisty.
    Dla istoty sprawy jeden kit jak zwiemy ten podatek.
    Istotne jest od czego jest placony. A wychodzi na to ze od tego co
    stoi w ksiazce ktora ma niepelne podpiecie do rzeczywistosci.
    Czy to polaczenie jest niepelne intencjonalnie czy nie to juz trudno
    powiedziec.

    > Nie z sufitu.

    No, z polowy sufitu...

    > Ale to nie jest udawanie.

    Alez jest. Z prostego powodu. Bo transakcje prywatne do eurotaxu nie
    trafia (chyba ze z US).
    Wiec udajemy ze czesci rynku nie ma.

    > Dlaczego twierdzisz, e eurotax bierze dane z US? Troch by to by o
    > nielogiczne - A bierze dane z B, a B te same dane dostarcza z powrotem
    > A. Perpetuum mobile.

    A niby skad ma te dane?
    Moze firmy leasingowe mu swoje transakcje dostarczaja ale ja nie.
    Czyli moja transakcja tam nie trafi. A jesli dane sa z US to trafi ale
    z bzdurna kwota.

    > W eurotaxie jest wyposa enie podstawowe.

    W eurotaxie sa wersje wyposazenia.
    Ten sam samochod w zaleznosci od silnika i pakietu ma rozna cene.
    Tylko jesli kupisz to samo indywidualnie (zazwyczaj drozej) do modelu
    podstawowego to podpadniesz pod tanszy wariant modelu. Ale czy w
    praktyce takie cos sie zdaza nie chce mi sie wierzyc...

  • 73. Data: 2011-12-08 12:00:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 21:17, ptoki pisze:

> [...]
    > stoi w ksiazce ktora ma niepelne podpiecie do rzeczywistosci.
    > Czy to polaczenie jest niepelne intencjonalnie czy nie to juz trudno

    No beton...

    Zrozum wreszcie - ten podatek nie ma NIC wspólnego z zapłaconą kwotą.
    Dotyczy wyłącznie oszacowanej rynkowej WARTOŚCI.

    Możesz w przypływie dobrego serca sprzedać komuś samochód za połowę
    ceny, jaką mógłbyś na rynku uzyskać, ale wartość tego samochodu się nie
    zmienia i podatek należy się od tej wartości, a nie od ceny.

    Możesz też sprzedawać samochód, który wart jest połowę mniej, bo np. ma
    silnik do remontu i powybijane szyby. Ale wtedy kupujący będzie musiał
    na kontroli uzasadnić, dlaczego ta wartość jest aż tak niska.

    Może się też okazać, że faktycznie wartość tego typu samochodów spadła,
    czego tabele referencyjne używane przez US jeszcze nie uwzględniły.
    Wtedy w razie kontroli trzeba będzie wykazać, że faktycznie ceny spadły.

    Urzędnik przy składaniu PCC-3 tylko i wyłącznie dla twojego dobra nalega
    na wpisanie kwoty jaką ma w danych referencyjnych gdyż w przeciwnym
    przypadku będziesz potem przez US wzywany do wyjaśnienia sprawy.