  • 21. Data: 2012-06-19 00:30:57
    Temat: Re: Urząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > dużo, wiec urzędnik doszukuje się tu przekrętu.

    Urzędnik WSZĘDZIE doszukuje się przekrętu. Właściwie, to każdy
    przedsiębiorca wg. US jest oszustem, tylko większości nie można złapać.
    Przecież państwo nie jest po to, żeby wspierać, tylko żeby doić.
    Jak się nie chcesz dać wydoić (a kto chce) i nie daj Boże coś zrobisz ,
    żeby się nie dać (nawet zgodnie z prawem) to jesteś złodziejem i bandytą.

    Polska.

  • 22. Data: 2012-06-19 00:38:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-19 00:30, sundayman pisze:

> [...]
    > Jak się nie chcesz dać wydoić (a kto chce) i nie daj Boże coś zrobisz ,
    > żeby się nie dać (nawet zgodnie z prawem) to jesteś złodziejem i bandytą.

    Ja przez te kilkanaście laty DG nie miałem jakichś traumatycznych
    przeżyć związanych z US. Jeśli byłem wzywany do US to raczej z powodu
    moich błędów w deklaracjach i urzędniczki raczej starały się mi pomóc w
    rozwiązaniu problemu.
    Już prędzej ZUS pamiętam jako wyjątkowo niekompetentną instytucję
    zatrudniającą chyba same kretynki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2012-06-19 01:53:21
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Nie znasz wielu mechanizmów oszukiwania fiskusa, więc wydaje ci się
    > absurdalne. Ale wystarczy, że dostawcą oprogramowania jest
    > "zaprzyjaźniona" firma ryczałtowa i zawyżając fakturę transferuje się
    > zyski do niej oszczędzając znacznie na podatku. Takich myków jest pewnie
    > dużo, wiec urzędnik doszukuje się tu przekrętu.

    Oprogramowanie jest opodatkowane podatkiem VAT, nie można handlu i/lub
    produkcji prowadzić ryczałtowo. Potencjalną luką jest umowa o dzieło.
    K.

  • 24. Data: 2012-06-19 02:09:44
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-19 01:53, John Smith pisze:

    > Oprogramowanie jest opodatkowane podatkiem VAT, nie można handlu i/lub
    > produkcji prowadzić ryczałtowo.

    Co ma VAT do dochodowego? I dlaczego uważasz, że handlu i produkcji nie
    można prowadzić na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2012-06-19 02:17:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-06-19 02:09, Mario pisze:

    > Co ma VAT do dochodowego? I dlaczego uważasz, że handlu i produkcji nie
    > można prowadzić na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?

    Pierwsze słyszę, że produkcję lub handel oprogramowaniem można prowadzić
    na ryczałcie.
    K.

  • 26. Data: 2012-06-19 03:02:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-19 02:17, John Smith pisze:

    > Pierwsze słyszę, że produkcję lub handel oprogramowaniem można prowadzić
    > na ryczałcie.
    > K.

    Przez kilka ostatnich lat grupę 72 (w tym 72.20) można było prowadzić na
    ryczałcie ale ze stawką 17%. Teraz chyba znowu wyłączona.
    Ale oprogramowanie do sterowania maszyną to raczej 33.20

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2012-06-19 03:26:23
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-19 03:02, Mario pisze:

    > Przez kilka ostatnich lat grupę 72 (w tym 72.20) można było prowadzić na
    > ryczałcie ale ze stawką 17%. Teraz chyba znowu wyłączona.

    Teraz to jest grupa 58.29 tez na 17%
    http://www.wskazniki.gofin.pl/8,97,2,ryczalt-od-przy
    chodow-ewidencjonowanych.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2012-06-19 09:04:12
    Od: Marek <x...@d...pl>

    W dniu 2012-06-18 17:33, Jacek pisze:
    (...)
    > POJEBANA POLSKA.

    Jacku, to my wyborcy jesteśmy "pojebani" naiwnie głosując na tych którzy
    teraz rządzą, lub nie biorąc udziału w głosowaniu spowodowaliśmy to, że
    waga głosów tych którzy błędnie wybierali uległa zwiększeniu.

    Przepraszam wiem, że NTG ale nie mogłem milczeć

    --
    Marek

  • 29. Data: 2012-06-19 09:58:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2012-06-18 17:33, Jacek pisze:
    > (...)
    >
    > Jacku, to my wyborcy jesteśmy "pojebani" naiwnie głosując na tych którzy
    > teraz rządzą

    A co za roznica kto rzadzi jak system jest do d..y?

  • 30. Data: 2012-06-19 10:48:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Tuesday, June 19, 2012, 9:58:03 AM, you wrote:

    > A co za roznica kto rzadzi jak system jest do d..y?

    Mówisz, że monarcha absolutna z JKM na czele i kibolami z boku byłaby
    lepsza?

    --
    Best regards,
    RoMan