  • 1. Data: 2012-06-17 19:41:55
    Temat: Termik w spawarce - jaki?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Znajomy montował do swojej najprostszej choć porządnej jednofazowej
    spawarki transformatorowej 180A wentylator i w szale twórczym
    mechanicznie uszkodził wyłącznik termiczny na transformatorze. Termik
    wygląda pospolicie jak w pralce ale nie da się odczytać jego temperatury
    bo zaginął dekielek na którym była wydrukowana. Niestety moje
    poszukiwanie w sieci pozostało bez rezultatu, wszystkie linki prowadza
    tylko do biadoleń że za często się wyłącza. Może ktoś z szanownych wie
    na jaka powinien być temperaturę?

  • 2. Data: 2012-06-17 21:11:52
    Temat: Re: Termik w spawarce - jaki?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Padre wrote:
> [...]
    > prowadza tylko do biadoleń że za często się wyłącza. Może ktoś z
    > szanownych wie na jaka powinien być temperaturę?
    Witam,
    uzwojenia w bawełnie czy w emalii?
    Jeśli emalia to bezpiecznie jest przyjąć max 120stopni
    w bawełnie więcej pewnie ok 150stopni???
    Może koledzy z większym doświadczeniem się wypowiedzą?
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2012-06-17 21:20:07
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-06-17 21:11, j.r. pisze:
> [...]
    > w bawełnie więcej pewnie ok 150stopni???
    > Może koledzy z większym doświadczeniem się wypowiedzą?
    Pierwotne w emalii wtórne w bawełnie

  • 4. Data: 2012-06-17 21:56:00
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Padre wrote:
    > Pierwotne w emalii wtórne w bawełnie
    W takim razie dałbym na 120 stopni na pierwotnym,
    wtórne raczej bardziej się nie nagrzeje od pierwotnego.
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2012-06-17 23:18:30
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-06-17 21:56, j.r. pisze:
    > W takim razie dałbym na 120 stopni na pierwotnym,
    > wtórne raczej bardziej się nie nagrzeje od pierwotnego.
    Miejsce mocowania termika jest przy wtórnym, znalazłem w domu termik od
    pralki 95stopni więc spróbuję, szczególnie że do spawarki założony
    został wentylator więc może starczy skoro do tej pory nie było źle bez
    wentylatora, tzn. wyskakiwał co kilka elektrod w samo południe w upał.