  • 31. Data: 2012-06-19 11:01:45
    Temat: Re: Urząd Skarbowy, a koszt oprogramowania sterującego maszyną
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Mówisz, że monarcha absolutna z JKM na czele i kibolami z boku byłaby
    > lepsza?

    Poczułem się sprowokowany, ale jest zbyt goraco ;-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 32. Data: 2012-06-19 11:12:01
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Mówisz, że monarcha absolutna z JKM na czele i kibolami z boku byłaby
    > lepsza?

    Są przecież kraje, gdzie żyje się normalniej niż u nas, a nie mają jakiegoś
    innego systemu niż demokratyczny. To chyba jednak nie jest kwestia systemu,
    tylko ludzi. A ci ludzie u władzy, to jest kwiat naszego społeczeństwa,
    odbicie nas samych. Tak więc może zasługujemy na to, co mamy.

    R.

  • 33. Data: 2012-06-19 11:18:48
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=CngVjVx1IWA

  • 34. Data: 2012-06-19 11:20:45
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Chodzi o bardzo prostą rzecz - utrudnianie życia przedsiębiorcy, i traktowanie
    > go jak oszusta, złodzieja i bandytę.
    >
    > Podczas kontroli pani kontrolująca do właściela;
    > - a co to jest za faktura ?
    > - torba do laptopa (c.a. 70 zł)
    > - a gdzie ma pan laptopa.
    > - no jeszcze nie mam, ale chcę kupić. To najpierw kupiłem torbę, bo była w
    > dobrej cenie.
    > - nie ma laptopa - nie może pan kupić torby. Napisane jest chyba "torba DO
    > LAPTOPA", tak ??
    >
    > Historia autentyczna, jak setki innych podobnych, ukazujących głupotę jeśli nie

> [...]
    Inna autentyczna historia. W tą niedzielę znajomy wyciągnął mnie na giełdę
    samochodową. idą wakacje, ma syna studenta, syn złapał pracę przy rozwożeniu
    pizzy. Potzrebny był byle jaki tani samochód. Niby mało opłacalne bo pewno nie
    odrobi samochodu. Ale będzie go już miał. Stoi Tico. dziadek chce 2 tysiące.
    Opony ma dobre, zatankowany na 3/4. Dziwne bo nie zardzewiały. To kupuje.
    Dziadek ma już umowę z wpisaną kwotą 900 złotych. Jak sp[ytałem dlaczego tyle
    wpisał a nie 1800 bo na tyle uzgodnili. To stary chuj posrany mówi że podatek
    będzie mniejszy. Nic tylko wyrwać chwasta. Wpisali w nową umowę 1800. Jak
    urzędnik ma się nie wkurwić kiedy zobaczy umowę na 900. Gdzie będzie jego zła
    wola jak wyjmie swoją kartkę i na niej przeczyta że takie Tico chodzą od 1500
    do powiedzmy 2300. Nie naliczy od 2300 tylko od 1800 bo widzi ze jest uczciwie.

  • 35. Data: 2012-06-19 11:21:33
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Nie znasz wielu mechanizmów oszukiwania fiskusa, więc wydaje ci się
    > absurdalne. Ale wystarczy, że dostawcą oprogramowania jest
    > "zaprzyjaźniona" firma ryczałtowa i zawyżając fakturę transferuje się
    > zyski do niej oszczędzając znacznie na podatku. Takich myków jest pewnie
    > dużo, wiec urzędnik doszukuje się tu przekrętu.

    No tak, to jest sensowne, co piszesz. Ja to jestem jednak strasznie naiwny.
    Naczytałem się jakichś książek o wolnym rynku, naoglądałem programów, gdzie
    mówiono, że cena wynika z umowy zleceniodawcy i zleceniobiorcy. A w
    rzeczywistości jak dasz za niską cenę, to się czepią, że podatek chcę
    zapłacić za niski. Jak cena jest za wysoka, to będą podejrzewać, że
    transferuję zyski. Jest wolny rynek -- można ustalić dowolną cenę, pod
    warunkiem, że nie będzie odbiegać zbytnio od cen, jakie ustalają inni.

    R.

  • 36. Data: 2012-06-19 11:27:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    Tuesday, June 19, 2012, 11:12:01 AM, you wrote:

    > Są przecież kraje, gdzie żyje się normalniej niż u nas, a nie mają jakiegoś
    > innego systemu niż demokratyczny.

    Ale to nie ja twierdzę, że system jest do d..y...

    Na więcej nie mam czasu ani ochoty, poza tym NTG.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2012-06-19 11:29:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Tuesday, June 19, 2012, 11:18:48 AM, you wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=CngVjVx1IWA

    Nie tak dawno pewna partia też twierdziła, ze to społeczeństwo nie
    dorosło...

    qrna, nie wciągajcie mnie w dyskusję o polityce - worki leżą a ja się
    pierdołami zajmuję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2012-06-19 12:16:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    (ciap)

    > qrna, nie wciągajcie mnie w dyskusję o polityce - worki leżą a ja się
    > pierdołami zajmuję.

    :-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 39. Data: 2012-06-19 13:07:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jest wolny rynek -- można
    > ustalić dowolną cenę, pod warunkiem, że nie będzie odbiegać zbytnio od
    > cen, jakie ustalają inni.

    Mala poprawka: wolny rynek polega na tym, ze mozesz ustalic dowolna
    cene. I juz, bez zadnych warunkow. Natomiast JESLI ustalisz ja zupelnie
    od czapy, to najwyzej nie zarobisz. Jeszcze jedna poprawka: jesli chcesz
    zarobic, to wlasnie Twoja cena MOZE odbiegac od cen ustalonych przez
    innych, mozesz tez odbiegac jakoscia od produktow konkurencji, albo
    prowadzic jakas inna polityke sprzedazy. Wolnosc rynku to wolnosc
    wyboru, rowne traktowanie przez panstwo wszystkich uczestnikow i ryzyko
    tylko na odpowiedzialnosc ryzykujacych.
    Chyba inne ksiazki o wolnym rynku czytalismy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 40. Data: 2012-06-19 13:16:15
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale Ty mówisz o wolnej gospodarce, a może byś napisał jak sobie radzić w
    gospodarce centralnie regulowanej?