  • 1. Data: 2017-11-17 11:43:57
    Temat: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała prototyp
    pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu dostawczego ELVI.
    Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego doładowywania baterii
    w 15 min do 90 proc. Według danych producenta pełna bateria zapewni
    zasięg do 150 km.
    To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to autko
    może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp podziemi
    budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków mieszkalnych). Ładowanie
    baterii do 90% - 15 minut.

    Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
    ie/

    T.

  • 2. Data: 2017-11-17 20:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
    > mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.

    Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 3. Data: 2017-11-18 13:11:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?

    Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży pojawi
    się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty części
    kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt posiadania
    ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
    T.

  • 4. Data: 2017-11-18 13:30:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-18 o 13:11, T. pisze:

> [...]
    > kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt posiadania
    > ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.

    Jeśli kombinują że nabywca zapłaci kwotę jak za podobny dostawczak
    i nie dostanie go na własność tylko będzie jeszcze wynajmował
    drugie pół samochodu bo nowość jest tak a droga to się nie przyjmie.
    Sprzedają kilkadziesiąt pojazdów w kraju które kupią firmy dla reklamy
    i nikt więcej.
    Prezes czy właściciel firmy zanim coś kupi przeliczy opłacalność
    ekonomiczną. Jeśli cena zakupu razem z ceną eksploatacji za pierwsze
    trzysta tysięcy kilometrów będzie wyższa niż w pojeździe spalinowym
    to nigdy elektryka nie kupi. Poza nielicznymi kupującymi auto dla
    reklamy.
    A jeśli będą konkurencyjni cenowo to właśnie znaleźli dobrą niszę
    dla tego produktu. Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
    które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-11-18 13:57:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-18 o 13:30, RadoslawF pisze:

> [...]
    > dla tego produktu. Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
    > które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.

    Przyznam, że rozmawiałem dośc dawno i nie pamiętam szczegółów, ale było
    to tak skalkulowane, że cena samochodu ma być nieco niższa niż podobnego
    spalinowego, a wynajem akumulatorów skalkulowany tak, aby było to mniej
    niż miesięczne wydatki na paliwo ciekłe. Suma sumarum taniej, choć na
    początku zapewne niedużo. A po przekroczeniu pewnej bariery produkcji
    auto stanieje, podobnie jak przy większych zamówieniach samych
    akumulatorów. Z tego co pamiętam, zainteresowała się tym Deutsche Post i
    jakaś firma kurierska, więc popyt na początku będzie. Generalnie
    Ursusowi się na razie udają pojazdy elektryczne - jeśli w to pójdą, będą
    wygrani moim zdaniem. Podobnie Solaris juz ileś tam elektrycznych
    autobusów sprzedał.
    Firma jest prywatna, więc raczej nie będą inwestowali na rympał, tylko
    dobrze rozeznają i rynek, i możliwości.

    T.

  • 7. Data: 2017-11-18 14:37:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > wpłaty części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu
    > koszt posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.

    Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 6. Data: 2017-11-18 14:37:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    > Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
    > które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.

    Pytanie czy ten tyle przejedzie.
    Bo ma miec zasieg DO 150km (skoro DO to pewnie ten dystans jest przy
    pustym aucie i optymalnych warunkach)
    Czyli z towarem, z lodówka, z klima to bedzie pewnie 50km...
    ładowanie 15min? Super. Tylko pytanie gdzie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 8. Data: 2017-11-18 15:53:21
    Od: p...@g...com

    Deutsche Post ma swoje auta które też chce pchać na cały świat:
    http://t3n.de/news/streetscooter-deutsche-post-81437
    5/

  • 9. Data: 2017-11-18 16:54:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Nov 2017 13:37:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...

    Koszty jazdy i obsługi IMHO będą ułamkiem tego, co przy dostawczaku z
    dieslem.
    A lodówka musi mieć osobnoźródło zasilania...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2017-11-18 18:43:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A gdzie masz wieksze koszty przy dostawczaku z dizlem? Skrzynia biegow w elektrycznym
    bedzie bo musi byc. Inna sprawa ze skrzynie biegow w dostawczakach to raczej wieczne
    sa. Zawieszenie to samo co w spalinowym bedzie w elektrycznym. W masterze mam silnik
    2,5 litra. W osobowych tez silniki o takich pojemnosciach wystepuja. Tylko silnika ze
    skrzynia z mojego mastera do osobowego nie zmiescisz bo to wielkie bydle. Niecale 500
    tysiecy ma zrobione wedlug licznika i wszyscy mowia ze tak polowe przebiegu zrobil.
    Na trasie zaladowany pali z 9 litrow w miescie ile mu naleje. Co tam ma sie popsuc.
    Pasek rozrzadu co sto tysiecy. Swiece zarowe po 25 zlotych sztuka. Wydech mam juz
    cienki. Ale od nowosci jest i ma prawo byc cienki. Ktos dobrze napisal. Firmy kupuja
    dostawczaki do pracy a nie dla szpanu. Jesli przejechanie kilometra lacznie z
    amortyzacja elektrykiem bedzie drozsze o grosz to go nie kupia. Elektryk zeby zrobil
    sie popularny musi generowac koszt przejechania kilometra, lacznie z amortyzacja,
    nizszy o 30% od spalinowego. Proponowal bym jeszcze zauwazyc ze w tej chwili prad
    objety jest akcyza jak dla gospodarstw domowych i firm. W paliwach sluzacych do
    wykorzystania w transporcieakcyza jest duzo wyzsza. Wystarczy w ustawie dokonac
    zmiany z paliwa na nosniki i sie z dnia na dzien prad robi drozszy. Od nowego roku w
    plynach do papierosow na baterie bedzie akcyza, 50 gr do mililitra. To jak sie po
    drobne rzad schylil zeby podniesc to i w pradzie do samochodow tez bedzie. I ciagle
    jakies barany opowiadaja bajki jakie jezdzenie elektrykiem tanie, ze sto kilometrow
    za cztery zlote da sie przejechac. Za cztery zlote w nocy mozna kupic w taniej
    taryfie z z dwanascie kilowatogodzin. Juz czuje jak to wystarczy na przejechanie
    dostawczakiem stu kilometrow. A jak to izoterma bedzie z lodowka to sam agregat
    potrzebuje latem sporo kilowatow. To moze dwusuwowy silnik domontowac zeby go
    zasilal? Polska nie Hawaje i przez pol roku trzeba sie w samochodzie grzac.
    Przecietna nagrzewnica w dostawczaku do przewozenia towarow ma z 10kW. Skad te
    kilowaty z akumulatorow brac?