eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2017-11-18 19:00:45
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    >> Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...
    >
    > Koszty jazdy i obsługi IMHO będą ułamkiem tego, co przy dostawczaku z
    > dieslem.

    To znaczy?

    > A lodówka musi mieć osobnoźródło zasilania...
    >
    Jakie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert


  • 12. Data: 2017-11-18 21:17:12
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-18 o 18:43, Zenek Kapelinder pisze:
    > A gdzie masz wieksze koszty przy dostawczaku z dizlem? Skrzynia biegow w
    elektrycznym bedzie bo musi byc. Inna sprawa ze skrzynie biegow w dostawczakach to
    raczej wieczne sa. Zawieszenie to samo co w spalinowym bedzie w elektrycznym. W
    masterze mam silnik 2,5 litra. W osobowych tez silniki o takich pojemnosciach
    wystepuja. Tylko silnika ze skrzynia z mojego mastera do osobowego nie zmiescisz bo
    to wielkie bydle. Niecale 500 tysiecy ma zrobione wedlug licznika i wszyscy mowia ze
    tak polowe przebiegu zrobil. Na trasie zaladowany pali z 9 litrow w miescie ile mu
    naleje. Co tam ma sie popsuc. Pasek rozrzadu co sto tysiecy. Swiece zarowe po 25
    zlotych sztuka. Wydech mam juz cienki. Ale od nowosci jest i ma prawo byc cienki.
    Ktos dobrze napisal. Firmy kupuja dostawczaki do pracy a nie dla szpanu. Jesli
    przejechanie kilometra lacznie z amortyzacja elektrykiem bedzie drozsze o grosz to go
    nie kupia. Elektryk zeby zrobil sie popularny musi generowac koszt przejechania
    kilometra, lacznie z amortyzacja, nizszy o 30% od spalinowego. Proponowal bym jeszcze
    zauwazyc ze w tej chwili prad objety jest akcyza jak dla gospodarstw domowych i firm.
    W paliwach sluzacych do wykorzystania w transporcieakcyza jest duzo wyzsza. Wystarczy
    w ustawie dokonac zmiany z paliwa na nosniki i sie z dnia na dzien prad robi
    drozszy. Od nowego roku w plynach do papierosow na baterie bedzie akcyza, 50 gr do
    mililitra. To jak sie po drobne rzad schylil zeby podniesc to i w pradzie do
    samochodow tez bedzie. I ciagle jakies barany opowiadaja bajki jakie jezdzenie
    elektrykiem tanie, ze sto kilometrow za cztery zlote da sie przejechac. Za cztery
    zlote w nocy mozna kupic w taniej taryfie z z dwanascie kilowatogodzin. Juz czuje jak
    to wystarczy na przejechanie dostawczakiem stu kilometrow. A jak to izoterma bedzie z
    lodowka to sam agregat potrzebuje latem sporo kilowatow. To moze dwusuwowy silnik
    domontowac zeby go zasilal? Polska nie Hawaje i przez pol roku trzeba sie w
    samochodzie grzac. Przecietna nagrzewnica w dostawczaku do przewozenia towarow ma z
    10kW. Skad te kilowaty z akumulatorow brac?
    >

    Nie oznacza to, że Ursus Elvo ma zastąpić wszystkie dostawcze auta,
    jakie funkcjonują. Ma być stosowany tam, gdzie spalinowym nie wolno lub
    wkrótce nie będzie wolno wjechać. A co do prądu - wczoraj czy
    przedwczoraj czytałem, że rząd - właściciel największych spółek
    energetycznych - chce wprowadzić istotnie tańszą taryfę nocną na prąd,
    po to, aby rozruszać rynek elektryków.

    http://energetyka.wnp.pl/w-nocy-ma-byc-tansza-energi
    a-do-ogrzewania-i-ladowania-pojazdow-elektrycznych,3
    10889_1_0_0.html

    Nie twierdzę, że to się wszystko musi udać, ale może. Z kolei niektóre
    dywagacje przypominają mi anegdotę sprzed 150 lat, kiedy to głowiono
    się, jak to Paryż utonie w końskim gównie w ciągu najbliższych 30 lat.
    Nie przewidzieli samochodu. A dziś już Toyota proponuje dwukrotnie
    wydajniejsze akumulatory ze stałym elektrolitem, za chwilę pojawią się
    nowe rozwiązania. Samochody zapewne dostaną silniki w piastach -
    odpadnie w zasadzie większość mechaniki.

    T.



  • 13. Data: 2017-11-18 22:00:54
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > właściciel największych spółek
    > energetycznych - chce wprowadzić istotnie tańszą taryfę nocną na prąd,
    > po to, aby rozruszać rynek elektryków.

    Na razie to producenci wystapili do regulatora z prosba o akceptacje
    kilkunastoprocentowej podwyzki pradu (to tak dla Zenka który twierdził,
    ze prad jest tani, ze cena wegla nie ma znaczenia i ze ogólnie wytwórcy
    moga bezkarnie dokładac kase do kopalni)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg


  • 14. Data: 2017-11-18 22:04:59
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    tam jest napisane ze chce rozruszac elektryczne ogrzewanie w mieszkaniach i moze
    elektryki.


  • 15. Data: 2017-11-18 22:32:46
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 18 Nov 2017 13:30:57 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2017-11-18 o 13:11, T. pisze:
    >
    >>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
    >>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
    >>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
    >>>> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
    >>>> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
    >>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
    >>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
    >>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
    >>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
    >>>>
    >>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
    ie/
    >>>
    >>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
    >>>
    >> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży pojawi
    >> się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty części
    >> kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt posiadania
    >> ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
    >
    > Jeśli kombinują że nabywca zapłaci kwotę jak za podobny dostawczak
    > i nie dostanie go na własność tylko będzie jeszcze wynajmował
    > drugie pół samochodu bo nowość jest tak a droga to się nie przyjmie.

    Zależy jak skalkulowane, ale sądzę że to może mieć sens.

    Obecnie elektryk jest sporo droższy w zakupie, potem tańszy w eksploatacji.
    Więc trzeba jakieś większe pieniądze zainwestować na starcie i liczyć że za
    jakiś czas zacznie się to zwracać.

    Ta wyższa cena zakupu może wielu odstraszać.

    A jeśli finansowanie będzie takie, że na początek płacisz tyle co za
    diesla, a reszta jakoś na raty, to może być dla wielu klientów lepsza
    opcja, żeby zacząć oszczędzać od samego początku, nawet jeśli finalnie te
    oszczędności będą mniejsze.


  • 16. Data: 2017-11-18 23:13:31
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obudzil sie Budzik manipulator. Policz o ile wzrosnie cena detaliczna towaru jesli
    glowny surowiec kosztuje kilka procent ceny detalicznej i ten surowiec drozeje o 5%.


  • 17. Data: 2017-11-19 00:57:27
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.11.2017 o 14:37, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
    >>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
    >>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system
    >>>> szybkiego doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych
    >>>> producenta pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
    >>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
    >>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
    >>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
    >>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
    >>>>
    >>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
    ie/
    >>>
    >>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
    >>>
    >> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży
    >> pojawi się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem
    >> wpłaty części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu
    >> koszt posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
    >
    > Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...
    >

    To znaczy?

    --
    Kaczin


  • 19. Data: 2017-11-19 08:00:51
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Obudzil sie Budzik manipulator. Policz o ile wzrosnie cena
    > detaliczna towaru jesli glowny surowiec kosztuje kilka procent ceny
    > detalicznej i ten surowiec drozeje o 5%.

    Kilka procent? Chyba jednak troche wiecej.
    Zeby wyprosukować 1 MWh trzeba spalic ok 200kg wegla.
    Wegiel elektrownie kupuja pewnie po około 300zł za tone.
    Czyli koszt wegla = 60zł.
    W domu 1MWh kosztuje 500zł. Czyli mamy ponad 10%.
    To raz.
    Dwa - nie wiem ile wegiel zdrozał dla elektrowni bo przeciez dla
    odbiorców indywidualnych sporo wiecej niz kilka procent.

    No i 3: masz racje, troche podpuściłem :)

    Ale tylko troche bo liczy sie efekt a wuystapienie do urzedu o
    zatwierdzenie nowych, drozszych taryf jest faktem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Wątroba była cały dzień śledziona


  • 18. Data: 2017-11-19 08:00:51
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kaczin j...@p...interia.pl ...

    >>> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży
    >>> pojawi się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem
    >>> wpłaty części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu
    >>> koszt posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
    >>
    >> Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...
    >>
    > To znaczy?

    To znaczy ze chca sprzedac technologie z wieloma ograniczeniami za cene
    równa lub wyzsza pełnosprawnego dostawczaka.
    Inne watpliwosci jak np system ogrzwania / chłodzenia paki juz wyraziłem
    w innym poscie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
    I jedyne,które ma za co!" Mark Twain


  • 20. Data: 2017-11-19 21:07:10
    Temat: Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Nov 2017 13:37:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
    >> Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
    >> które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.
    >
    > Pytanie czy ten tyle przejedzie.
    > Bo ma miec zasieg DO 150km (skoro DO to pewnie ten dystans jest przy
    > pustym aucie i optymalnych warunkach)
    > Czyli z towarem, z lodówka, z klima to bedzie pewnie 50km...
    > ładowanie 15min? Super. Tylko pytanie gdzie...

    We wroclawiu kilka tych ladowarek jest.
    Ale wrzucic na pake/dach maly agregat na wszelki wypadek :-)

    J.



strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: