  • Data: 2017-11-05 14:06:32
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.11.2017 o 13:00, Budzik pisze:

    > No tak, ale w sumie JF ma racje - jak miałaby taka sytuacja zaistniec
    > skoro na pasach masz przepuscic i kropka.
    > Rzuci sie pod stojace auto?

    Na przykład zatrzyma się i machnie żeby jechać a potem wlezie. Jak
    wymuszać odszkodowania i o wyższości klaksonu nad hamulcem można się
    przekonać w każdym odcinku "polskich dróg" - i racj, takim co świadomie
    jadą na kolizję należy część (jak nie całą) winę przyznać. Tylko nie
    bardzo mi to pasuje do pieszych - oni raczej świadomie pod rozpędzone
    auta nie wchodzą - z wiadomych względów.

    > Napisał tez ze na przejsciu a nie ze przed nim

    Bo przecinanie się kierunów wystepuje na przejsciu. Poza przejściem (w
    sensie poza jezdnią) zresztą też pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdami

    > oraz ze nie wolno
    > wtargnac...

    Co jednak nie zmienia pierwszeństwa. Tirowi nie wolno wjeźdzać na zakaz,
    ale jak wjedzie i ma pierwszeństwo, to dalej ma pierwszeństwo - choćby
    jeszcze rozmawiał przez komórkę, jechał kradzonym, bez tacho i kontrabandą:P

    Shrek