  • Data: 2017-11-05 14:00:35
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > jezeli kierujemy i mamy jadacy samochod po prawej stronie na
    > skrzyzowaniu rownorzednym to wiadomo ze ma pierwszenstwo i co bedzie
    > sie dzialo przez nastepne kilka sekund
    >
    > jezeli dojezdzamy do przejscia przed ktorym stoi pieszy to nie wiemy
    > czy ow zna przepisy, czy zdecyduje sie przejsc, itd.

    Jeżeli on stoi i my go wodzimy to wiemy.
    A jezeli idzie wzdłuz drogi i akurat jest na wysokości pasów?
    Poza tym to ze my go widzimy nie oznacza ze widza go wszczyscy inni
    uczestnicy ruchu.

    > problem nie tkwi w tym czy i jakie prawa ma pieszy tylko ze nabywa
    > prawa pierwszenstwa w malo wlasciwym momencie - czyli w granicy
    > jezdni co wybitnie utrudnia trzymanie sie przepisow - jak widac w
    > tym watku zatrzymac sie niby nie wolno, zwalniac i tamowac ruchu tym
    > za nami tez, trzeba zachowac szczegolna ostroznosc i kulac sie
    > czekajac na decyzje pieszego i dopiero wtedy reagowac

    dokładnie o tym pisałem w kontekscie porównywania do przejezdzania na
    zielonym / czerwonym swietle.

    > imho wlasciwsze byloby zrezygnowanie z pierwszenstwa na przejsciu,
    > delikatne rozszerzenie definicji i malowanie ekstra pasa czy pasow
    > zebry rowniez na chodniku, czy wykluczenie z zakazu zatrzymywania
    > przepuszczenia pieszych na przejsciu
    >
    > oczywiscie kazde z tych rozwiazan ma swoje minusy, chodzi o to żeby
    > minusy nie przeslonily nam plusow ;)

    Mozna postawić na zmiane przepisów, mozna na szkolenie i uswiadamianie.
    Jakos tak instynktownie stawiam na to drugie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam