  • 11. Data: 2015-09-07 09:26:09
    Temat: Re: Unilever
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2015 20:33:40 +0200, LEPEK napisał(a):
    > Za samo przekraczanie prędkości nie wywalają, ale jest napisane, że
    > odnotowywane jest to w statystykach kierowcy. I zapewne dołączane do
    > różnych ocen rocznych itp., więc wpływa na ocenę ogólną. Inaczej - łatwo
    > poprawić sobie ocenę okresową jeżdżąc przepisowo.

    A inne czynniki nie wplywaja bardziej na wyniki ?
    Np wielkosc sprzedazy ?

    "A route efficiency system is a part of our sales policy. This system
    develops daily, weekly and monthly routes. Analysis covers sales
    turnover in each store, distance and working time. We investigate
    efficiency improvements in each area and route in terms of efficiency
    of time, safety and fuel savings"

    No, moze to i dobre, komputer zaplanuje, trzeba sie trzymac rozkladu
    :-)

    > A to?:
    > "An essential element of Unilever Poland's safe travel risk management
    > framework is the Safe Travel subcommittee. Their work is conducted
    > under the governance and leadership of the Central Safety, Health &
    > Environmental Committee (CSHEC) led by the Chairman (EVP CEE
    > & Chairman MD Poland)."
    > Organizacja jak w strukturach UE ;)

    Dotacji z Unii nie wyciagneli ?

    650 samochodow, ciekawe ilu pracownikow ogolem, ale w tych komitetach
    i podkomitetach to chyba tez ladna setka pracuje :-)

    J.

  • 12. Data: 2015-09-07 11:23:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-09-07 09:26, J.F. wrote:

> [...]
    > turnover in each store, distance and working time. We investigate
    > efficiency improvements in each area and route in terms of efficiency

    Moze wprowadzili cos takiego jak UPS w Stanach - minimalizujac
    na zaplanowanej trasie przejazdu koniecznosc skretu w lewo podniesiono
    bezpieczenstwo przejazdu i obnizono koszty

    http://www.businessinsider.com/ups-efficiency-secret
    -our-trucks-never-turn-left-2011-3

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2015-09-07 13:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-07 09:26, J.F. wrote:

> [...]
    >na zaplanowanej trasie przejazdu koniecznosc skretu w lewo
    >podniesiono
    >bezpieczenstwo przejazdu i obnizono koszty

    Tez ciekawe. Jak to z tym obnizeniem kosztow to nie wiem, bo owszem,
    bezpieczniej, kosztow wypadkow mniej, ale droga pewnie sie wydluza.
    No chyba, ze czas czekania na skret rekompensuje koszt dodatkowych
    kilometrow.
    A i paliwo w czasie czekania sie zuzywa ...

    Tym niemniej z opisu Unilevera wypadaloby raczej wnioskowac, ze system
    liczy gdzie im sie oplaca pojechac, jak czesto, i uklada trasy
    odpowiednio.
    I to tez nieglupie jest.

    J.

  • 14. Data: 2015-09-07 22:04:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    P.B. wrote:

    > Ale w fabryce lodów jest! Przy każdych schodach, choćby miały trzy stopnie,
    > są wielkie tablice w kształcie dłoni z napisami w dwóch językach,
    > nakazującymi trzymanie się poręczy. Ochrona informuje o konieczności
    > trzymania się poręczy podczas wydawania przepustki, regulaminu i planu
    > ewakuacyjnego.
    > Osobiście podejrzewam, że ktoś potknął się na schodach i ich służby BHP
    > wymyśliły to w ramach działań zapobiegawczych.

    Nigdy nie miałem nic wspólnego z Unilever poza okazjonalnym korzystaniem
    z ich produktów. Ale za to pracując w całkiem innej firmie schodziłem po
    schodach (po których chodziłem wcześniej setki razy), jakoś krzywo
    postawiłem nogę, zachwiałem się i chroniąc się przed upadkiem drugą
    stopę postawiłem jeszcze bardziej krzywo. Oczywiście nie trzymałem się
    poręczy. Udało mi się nie upaść, ale jedna z kości w stopie pękła. 5
    tygodni zwolnienia z pracy. Otrzymałem też odszkodowanie za wypadek przy
    pracy kilka tys. zł.

  • 15. Data: 2015-09-07 22:11:11
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-07 o 22:04, Poldek pisze:

> [...]
    > poręczy. Udało mi się nie upaść, ale jedna z kości w stopie pękła. 5
    > tygodni zwolnienia z pracy. Otrzymałem też odszkodowanie za wypadek przy

    taki wierszyk był..

    gdy masz w życiu pecha
    i zmartwień masz kupę
    możesz złamać rękę
    podcierając dupę

    pewnie, można wpadać w paranoję i robić np strefy zakazu chodzenia w
    pobliżu drzwi, bo ktoś kiedyś się zderzył z drzwiami gdy ktoś inny je
    akurat otwierał.

    ale to będzie paranoja.

    a.

  • 16. Data: 2015-09-08 11:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pewnie, można wpadać w paranoję i robić np strefy zakazu chodzenia w
    >pobliżu drzwi, bo ktoś kiedyś się zderzył z drzwiami gdy ktoś inny je

    No, na schodach zdarzylo mi sie pare razy potknac i przewrocic, bez
    strat.
    Chyba jednak powinienem zaliczyc kurs chodzenia po schodach, bo prawde
    mowiac - niebezpieczne.

    J.

  • 17. Data: 2015-09-08 12:02:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Artur Miller wrote:

> [...]
    >
    > pewnie, można wpadać w paranoję i robić np strefy zakazu chodzenia w
    > pobliżu drzwi, bo ktoś kiedyś się zderzył z drzwiami gdy ktoś inny je

    Albo wyliczyli, że taniej wyjdzie, jak wprowadzą nakaz trzymania się
    poręczy, niż mieć okazjonalne pięciotygodniowe nieobecności pracowników
    i podwyższoną składkę ubezpieczeniową.

  • 18. Data: 2015-09-09 17:07:20
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-09-08 o 12:02, Poldek pisze:

    > Albo wyliczyli, że taniej wyjdzie, jak wprowadzą nakaz trzymania się
    > poręczy, niż mieć okazjonalne pięciotygodniowe nieobecności pracowników
    > i podwyższoną składkę ubezpieczeniową.

    Jakby jeszcze dorobili poręcze na środku szerokich schodów, żeby kolejek
    nie było...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 19. Data: 2015-09-09 17:13:39
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-09-07 o 09:26, J.F. pisze:

    > A inne czynniki nie wplywaja bardziej na wyniki ?
    > Np wielkosc sprzedazy ?

    Ale ty się mnie pytasz, czy stawiasz tezę?
    Bo jak się pytasz, to ci odpowiem, że zapewne tak.

    Pozdr,

  • 20. Data: 2015-09-15 20:58:11
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-09-06, Artur Miller <n...@n...com> wrote:

    > czegoś takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny
    > objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

    Tu chodzi o pieniądze.

    Co jakiś czas ładuję towar w Mondi w Świeciu i tam też nudzi się
    BHPowcowi i co jakiś czas wymyśla coś nowego.

    Jakiś czas temu wprowadzili, że wszędzie trzeba już chodzić w kasku zapiętym pod
    brodą z trzypunktowym zapięciem a po schodkach wchodzić trzymając się
    poręczy. Kij, że schodków jest 3 albo 5 a na placu na głowę to moze
    gołąb co najwyżej nasrać (towar ładowany pod rampami) ale przepisy są.

    Do tego dodali pracownikom premię za podjebywanie ludzi, którzy
    przekraczają te ich chore przepisy a przekraczającym firma wręcza...
    mandaty... Stówka albo dwie tu czy tam i firma sobie generuje dodatkowy
    dochód.

    --
    WildS