-
21. Data: 2020-12-08 14:56:45
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 08.12.2020 13:25, viktorius wrote:
> Pierwszą "pomocą" w spełnianiu norm emisji był start-stop. Zabójczy dla
> mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w tym
> teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma pyrkac na
> wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a uśredniona z
> całego testu => emisja spełniona.
> Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać silnikowi
> trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie turbinie), a za
> chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w każdej
> nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne czy jak?
Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
wypalaniu filtra DPF.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
22. Data: 2020-12-08 15:11:16
Temat: Re: Unia daje ...
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .12.2020 o 14:56 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:
> On 08.12.2020 13:25, viktorius wrote:
>> Pierwszą "pomocą" w spełnianiu norm emisji był start-stop. Zabójczy dla
>> mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w tym
>> teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma pyrkac
>> na wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a
>> uśredniona z całego testu => emisja spełniona.
>> Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać silnikowi
>> trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie turbinie), a
>> za chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w każdej
>> nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne czy jak?
>
> Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
> gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
> wypalaniu filtra DPF.
teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.
TG
-
23. Data: 2020-12-08 15:32:19
Temat: Re: Unia daje ...
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-12-08 o 15:11, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>
>> Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
>> gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
>> wypalaniu filtra DPF.
>
> teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
> gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.
>
Jak zaczęli masowo wymieniać turbiny, bo padały przed upływem gwarancji,
to się pomiarkowali, że to strzał w kolano i dorzucili "if (zimny,
gorący_bo_zapierdzialał) then nie_stopuj" :)
--
viktorius
-
24. Data: 2020-12-08 15:35:48
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 08.12.2020 o 15:11, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .12.2020 o 14:56 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:
>
>> On 08.12.2020 13:25, viktorius wrote:
>>> Pierwszą "pomocą" w spełnianiu norm emisji był start-stop. Zabójczy
>>> dla mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w
>>> tym teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma
>>> pyrkac na wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a
>>> uśredniona z całego testu => emisja spełniona.
>>> Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać
>>> silnikowi trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie
>>> turbinie), a za chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w
>>> każdej nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne
>>> czy jak?
>>
>> Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
>> gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
>> wypalaniu filtra DPF.
>
> teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
> gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.
>
> TG
Skoda w korku po pewnym czasie przestaje gasić. Do tego ma potwornie
wysokie obroty luzem, więc spalanie w takim korku - palce lizać. :)
MJ
-
25. Data: 2020-12-08 16:54:13
Temat: Re: Unia daje ...
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-12-08 o 15:35, Michal Jankowski pisze:
>
> Skoda w korku po pewnym czasie przestaje gasić. Do tego ma potwornie
> wysokie obroty luzem, więc spalanie w takim korku - palce lizać. :)
>
> MJ
>
Bo pewnie klima ma za słabe ciśnienie i żeby sprężarka pracowała, to
silnik musi się uruchomić. Przetestowane w Kia Rio, postój, silnik stop.
Powietrze z kratki coraz cieplejsze, potem silnik start, temp powietrza
znów niska :)
--
viktorius
-
26. Data: 2020-12-08 18:38:00
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-12-07 o 09:53, kosmos pisze:
> W dniu 2020-12-06 o 19:46, Poldek pisze:
>> W dniu 2020-12-06 o 16:09, Peter pisze:
>>
>>> Kupuje nowy samochód, emisja 135g, waga 1200, czyli cena 77tys
>>> zawiera 17tys kary za przekroczenie normy 95gr
>>
>>
>> Kto inny kupiłby lżejszego, niej trującego, ale tobie zależy na truciu,
>
>
> Ciekawy wniosek. Twój VW nie truje, czy Tobie też zależy na truciu?
>
Zapłaciłem z opłatami za trucie i nie łkam tutaj, że za trucie bliźnich
i planety kosztuje.
-
27. Data: 2020-12-08 18:54:34
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:
> W dniu 06-12-2020 o 16:09, Peter pisze:
>> Kupuje nowy samochód, emisja 135g, waga 1200, czyli cena 77tys zawiera
>> 17tys kary za przekroczenie normy 95gr
>>
>> chyba dobrze liczę
>
> Źle liczysz.
> Kara liczy się od średniej emisji WSZYSTKICH samochodów sprzedawanych
> przez danego producenta.
>
> Więc wystarczy, że kupisz od takiego, który w sumie ma emisję w normie i
> nie zapłacisz nic kary.
>
> A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i produkuje
> tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.
>
To nie takie ładne i proste.
Volvo produkuje i sprzedaje smrodowozy, a nie płaci i wszystko jest niby
cacy.
Petrolhedsy to nie ciocie Krysie i doskonale opanowali sztukę
oszukiwania całego świata, żeby zarobić parę dodatkowych miliardów.
Dwa podstawowe sposoby:
1. ustawienie bazy na wysokim poziomie - czyli dzięki produkowaniu
ciężkich i trujących samochodów we wcześniejszych latach, teraz można
nie płacić za kontynuowanie trucia i zasmradzania świata.
2. Liczy się średnia modeli w gamie, a nie faktycznie sprzedawanych
samochodów. Czyli robimy mały, lekki, mało trujący samochód i
umieszczamy go w gamie, tylko po to, żeby nie płacić za trucie SUVami
ważącymi po 2 tony, albo lepiej. Tych małych nie sprzedajemy, bo
bardziej się opłaca ich nie sprzedawać, tylko mieć *w ofercie*.
-
28. Data: 2020-12-08 19:05:22
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-12-07 o 14:58, viktorius pisze:
> W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:
>>
>> A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i produkuje
>> tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.
>>
> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
> jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
>
> Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu, czy są
> smrodowozami? Palą ile muszą, te konie mechaniczne trzeba napoić. Nikt
Od spalin z Lamordzini oczywiście twoje dzieci raka nie dostaną.
> nie kupi lambo z silnikczkiem 3cyl 1.0 turbo. Nikt nie oczekuje, że
> wzorem Astona będę produkować jakieś samochodziki tylko po to, żeby
> średnia gramów na kilometr była spełniona.
Bezpieczniej nie wypowiadać się w nie swoim imieniu.
-
29. Data: 2020-12-08 20:15:30
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 08.12.2020 o 16:54, viktorius pisze:
> W dniu 2020-12-08 o 15:35, Michal Jankowski pisze:
>
>
>>
>> Skoda w korku po pewnym czasie przestaje gasić. Do tego ma potwornie
>> wysokie obroty luzem, więc spalanie w takim korku - palce lizać. :)
>>
>> MJ
>>
>
> Bo pewnie klima ma za słabe ciśnienie i żeby sprężarka pracowała, to
> silnik musi się uruchomić. Przetestowane w Kia Rio, postój, silnik stop.
> Powietrze z kratki coraz cieplejsze, potem silnik start, temp powietrza
> znów niska :)
>
Klima swoją drogą, ale i bez klimy w pewnych sytuacjach nie wyłącza.
MJ
-
30. Data: 2020-12-08 20:53:23
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-12-2020 o 14:17, viktorius pisze:
> W dniu 2020-12-08 o 13:33, Cavallino pisze:
>
>> >
>> Gdzie tu sens i logika kupować za góre
>>> kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego,
>>> wygodnego pojazdu?
>>
>> Coraz częściej porównywalne wielkościowo i wyposażeniowo smrodowozy
>> kosztują tyle samo, a czasem i więcej.
>> Zwłaszcza hybrydy plugin.
>
> A ja o elektrykach pisałem,
A ja w kontrze o smrodowozach.
Równie drogich.
>nie hybrydach, które zdają się byc
> najrozsądniejszą alternatywą w tym wyścigu za gramami co2, nox i innych.
Wręcz przeciwnie.
Hybryda pali więcej niż zwykły spalinowiec, a na prądzie przejeżdża
daleko mniej niż zwykły elektryk.
Dobrze wypada tylko w testach - tak jak diesle VW onegdaj.
Do niczego więcej się toto nie nadaje.
>
> Hybryda to nadal smrodowóz, szczególnie po 30km na autostradzie.
> Smrodzisz jak każdy inny, a nawet więcej, bo nie dość, że zużywasz
> benzynę na pokonanie tych samych oporów powietrza co każdy inny pojazd,
> to jeszcze ładujesz akumulatory
I jeszcze masz wiele kg więcej ze względu na drugi napęd i baterie.