-
11. Data: 2020-12-07 18:28:57
Temat: Re: Unia daje ...
Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>
Peter w
<news:5fce623e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>:
> właśnie zauważyłem, do czego to doszło: samochody z fabrycznym gazem
> tańsze niż bez gazu!
Zawsze standard był tańszy, więc YPB?
--
'Tom N'
-
12. Data: 2020-12-07 18:38:02
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
> jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
Czy nadal go produkuje, żeby się liczyło?
-
13. Data: 2020-12-07 19:33:29
Temat: Re: Unia daje ...
Od: _Master_ <M...@...pl>
Wszystko fajnie ale ekolodzy twierdzą że trzeba działać o wiele MOCNIEJ
jeśli ma się cokolwiek zmienić.
Jak na razie jest nowy towar do handlowania to handlarze handlują i
zbijają kabzy.
A OCIEPLENIE KLIMATU ZA PROGIEM ;-)
Nie to żebym się z ekofaszystami zgadzał.
UE działa jak to UE. Już za 50 lat uchwalą pierwszy skuteczny projekt...
A Pamiętajmy że i tak Indie, Chiny...mają to w dupie.
Także ten... Handelek "uprawnieniami do trucia" budzi tylko politowanie.
No ale usprawiedliwia istnienie unijnej biurokracji a to przecież
NAJWAŻNIEJSZE ;-)
-
14. Data: 2020-12-07 19:36:49
Temat: Re: Unia daje ...
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu 2020-12-07 o 14:58, viktorius pisze:
> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
> jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
I gdzie tu ekologia jak się normy spełnia dodając do oferty produkt
którego nikt nie kupi.
Ale biurwa zadowolona bo papierek jest ;-)
Takie udawanie że się walczy ze smrodem
Żałosne
-
15. Data: 2020-12-07 19:36:55
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-12-2020 o 14:58, viktorius pisze:
> W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:
>>
>> A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i produkuje
>> tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.
>>
> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
> jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
>
> Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu,
Ale jesteś nadal pewien, że ciągle mówisz o autach za 77 tys?
-
16. Data: 2020-12-08 12:06:24
Temat: Re: Unia daje ...
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2020-12-07 14:58, viktorius wrote:
[...]
> Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu, czy są
> smrodowozami? Palą ile muszą, te konie mechaniczne trzeba napoić. Nikt
> nie kupi lambo z silnikczkiem 3cyl 1.0 turbo. Nikt nie oczekuje, że
Eeee, może 1.0T nikt nie kupi, ale chętnych na np. Aventadora z dobrym i
oszczędnym TDI pewnie by się u nas trochę znalazło. :-) Jakiś zwykły
3.0TDI w bieda wersji i 6 litrowy V12 TDI w topowej. :-)
-
17. Data: 2020-12-08 13:07:46
Temat: Re: Unia daje ...
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-12-07 o 18:38, Uncle Pete pisze:
>> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To
>> chyba jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
>
> Czy nadal go produkuje, żeby się liczyło?
A czytałeś choć pierwszą linijkę tekstu z mojego linka?
:P
--
viktorius
-
18. Data: 2020-12-08 13:25:02
Temat: Re: Unia daje ...
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-12-07 o 19:36, Cavallino pisze:
> W dniu 07-12-2020 o 14:58, viktorius pisze:
>> W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:
>>>
>>> A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i
>>> produkuje tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.
>>>
>> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To
>> chyba jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
>>
>> Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu,
>
> Ale jesteś nadal pewien, że ciągle mówisz o autach za 77 tys?
To jest skrajny przypadek, ale ile jest elektryków wielkościowo najwyżej
kompakt za cenę grubo ponad 100k? Gdzie tu sens i logika kupować za góre
kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego, wygodnego
pojazdu?
Czy na takim elektryku koncern w ogóle zarabia?
Nie sadzę. Zarabie się na pozostałych modelach, dzięki którym ten
elektryk samym istnieniem w gamie modeli, obniża pozostałym cenę o
wartość kary za niespełnienie niespełnialnej normy spalin.
Pierwszą "pomocą" w spełnianiu norm emisji był start-stop. Zabójczy dla
mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w tym
teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma pyrkac na
wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a uśredniona z
całego testu => emisja spełniona.
Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać silnikowi
trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie turbinie), a za
chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w każdej
nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne czy jak?
VW poszedł w inna strone: wykorzystali czujniki ABS i GPS. Jak kółka się
krecą, ale pojazd sie nie porusza, to pyk, moc 20 koni mniej, za to
emisja jak z pupci niemowlęcia. Bo zapewne pojazd na teście spalin jest
akurat... No ale ten wałek był za gruby i beknęli trochę za to ;)
--
viktorius
-
19. Data: 2020-12-08 13:33:05
Temat: Re: Unia daje ...
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 08-12-2020 o 13:25, viktorius pisze:
> W dniu 2020-12-07 o 19:36, Cavallino pisze:
>> W dniu 07-12-2020 o 14:58, viktorius pisze:
>>> W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:
>>>>
>>>> A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i
>>>> produkuje tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.
>>>>
>>> Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To
>>> chyba jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
>>>
>>> Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu,
>>
>> Ale jesteś nadal pewien, że ciągle mówisz o autach za 77 tys?
>
> To jest skrajny przypadek
Raczej wypowiedź nie na temat.
>, ale ile jest elektryków wielkościowo najwyżej
> kompakt za cenę grubo ponad 100k?
A ile jest większych od nich i w miarę sensownych smrodowozów poniżej
tej kwoty?
>
Gdzie tu sens i logika kupować za góre
> kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego, wygodnego
> pojazdu?
Coraz częściej porównywalne wielkościowo i wyposażeniowo smrodowozy
kosztują tyle samo, a czasem i więcej.
Zwłaszcza hybrydy plugin.
-
20. Data: 2020-12-08 14:17:01
Temat: Re: Unia daje ...
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2020-12-08 o 13:33, Cavallino pisze:
> >
> Gdzie tu sens i logika kupować za góre
>> kasy wozidełko zamiast (w tych samych pieniądzach) porządnego,
>> wygodnego pojazdu?
>
> Coraz częściej porównywalne wielkościowo i wyposażeniowo smrodowozy
> kosztują tyle samo, a czasem i więcej.
> Zwłaszcza hybrydy plugin.
A ja o elektrykach pisałem, nie hybrydach, które zdają się byc
najrozsądniejszą alternatywą w tym wyścigu za gramami co2, nox i innych.
Hybryda to nadal smrodowóz, szczególnie po 30km na autostradzie.
Smrodzisz jak każdy inny, a nawet więcej, bo nie dość, że zużywasz
benzynę na pokonanie tych samych oporów powietrza co każdy inny pojazd,
to jeszcze ładujesz akumulatory
--
viktorius