  • 11. Data: 2011-05-15 09:58:18
    Temat: Re: Układy serii HCT, niepodłączone wejścia i OE...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 May 2011 02:17:25 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
    >A skąd się bierze to że pozostawienie wejścia niepodłączonego zwiększa
    >pobór prądu?

    Tam sa dwa tranzystory - gorny i dolny. Przy napieciu ze srodka
    zakresu moze sie okazac ze oba przewodza. Co prawda raczej tak sie
    kombinuje zeby byly oba zamkniete .. ale moze nie calkiem zamkniete ..

    Ewentualnie przy napieciu nieustalonym bedzie sciezka smieci lapala,
    bramka bedzie naprzemian stan 0 i 1 widziala, a przeladowanie
    pojemnosci kosztuje.

    J.

  • 12. Data: 2011-05-15 10:47:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.05.14 19:53, Marcin Wasilewski pisze:
    > Spójrz na to tak. Jakie byś nie miał te rezystory na wejściu to i tak
    > nie wezmą one więcej niż wyciek ładunku na wejściu bramki. W praktyce
    > jakieś prądy upływu rzędu pewnie nA albo i mniej. Jak będą one wisieć i
    > generować stany nieustalone, to blok wejściowy będzie pracował i zużywał
    > energię. To nie jest tak, że po zablokowaniu OE cały scalak przestaje
    > działać.

    Zgadza się, scalak działa dalej - po prostu miałem nadzieję, że główne
    straty powstają w stopniu wyjściowym wtedy, który jest wyłączony, ale
    już rozumiem, że nie tylko tam... Dzięki wielkie za pomoc i cenne uwagi.

    Konop

  • 13. Data: 2011-05-15 12:04:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Sunday, May 15, 2011, 11:40:49 AM, you wrote:

    > Z działania technologii mos - wejścia zazwyczaj NIE są wejściami
    > schmitta, więc mają cały zakres w którym stan jest interpretowany jako
    > "jeszcze nie zero, już nie jeden" (albo na odwrót). Wystarczy ładunek
    > "uwięziony" na wejściu podczas włączania zasilania (czy sprzęgnięty
    > pojemnościowo) aby zaczęła przewodzić zarówno sieć ściągająca jak i
    > podciągająca.

    Na dokładkę efekt Millera powoduje pprzedłuzanie tego stanu...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl