    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Układ sieci IT - co i jak
    Date: Sun, 6 Dec 2015 11:58:12 +0100

    W dniu 2015-12-06 o 10:05, PeJot pisze:

    > OK, teraz idziemy dalej z założeniami. Owe stabilizatory są
    > *jednofazowe*, z punktu widzenia użytkownika wyjście wygląda jak 2 żyły
    > odizolowane od ziemi ( czy można to traktować jak układ IT ? ). Dopóki
    > "grzebię w prądzie jedną ręką" teoretycznie jestem bezpieczny, ale bywa,
    > że jakiś odbiornik wymusza uziemienie jednej z żył, czyli mam układ
    > TN-S. Chciałbym zastosować jakieś zabezpieczenia przeciwporażeniowe np.
    > czuły wyłącznik różnicowoprądowy, ale:
    >
    > 1) nie chcę popsuć stabilizacji napięcia, a prądy 0-20 A;
    > 2) stabilizatory pracują 0-300 V AC, ale też i 0-300 V DC lub AC+DC.

> [...]

    Po przemyśleniu widzę to tak:

    1. Jedna z żył stabilizatora jest uziemiona, czyli sprowadzam układ do TN-S.

    2. Na wyjściu wyłącznik różnicowoprądowy, ale włączony w torze prądowym.
    Te stabilizatory pracują w układzie czetroporzewodowym i wyjątkowo nie
    lubią przerwania obwodu prądowego, więc wypada by zadziałanie różnicówki
    spowodowało całkowite odłączenie stabilizatora od zasilania. Takie coś
    osiągnąć by można gdyby różnicówka miała dodatkowy styk pomocniczy,
    który za pośrednictwem stycznika odetnie zasilanie.

    I tu pytanie: czy są różnicówki, zdolne do pracy AC+DC, z dodatkowym
    stykiem pomocniczym ?

    A może da się prościej i skuteczniej ? Odcięcie zasilania stabilizatora
    nie sprawi że od razu na wyjściu mam 0.000 V.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem