  • 11. Data: 2009-06-09 10:46:50
    Temat: Re: Układ pomiaru prądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał
    w wiadomości news:4a2e2436$1@news.home.net.pl...

    > W takim układzie na wyjściu WO może być sygnał jedynie względem
    > plusa zasilania - może jakieś procesory mają wejście przetwornika
    > A/C które by to zaakceptowało, ale ja nie znam.

    Trzeba zmienic uklad - wzmacniacz roznicowy zasadniczo moze to
    zmierzyc i podac wynik wzgledem masy.

    A przy zasilaniu z +5V to chyba znalazloby sie pare prockow ktore
    by sobie z pomiarem poradzily - podac zasilanie na odniesienie i
    odjac programowo.

    J.

  • 12. Data: 2009-06-09 11:29:16
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Trzeba zmienic uklad - wzmacniacz roznicowy zasadniczo moze to zmierzyc i
    > podac wynik wzgledem masy.

    Ale ten układ właśnie podaje sygnał względem masy. Jedynie wzmacniacz źle
    wybrany.

    > A przy zasilaniu z +5V to chyba znalazloby sie pare prockow ktore by sobie
    > z pomiarem poradzily - podac zasilanie na odniesienie i odjac programowo.

    Z pierwszego pytania utkwiło mi w pamięci sformułowanie: "muszę mierzyć
    pobór prądu przez układ zewnętrzny."
    Nie zwróciłem uwagi, że tam jest 5V. Ale nawet przy 5V skoro to jest układ
    zewnętrzny to i tak wolałbym mieć sygnał pomiarowy względem masy.
    P.G.

  • 13. Data: 2009-06-09 12:23:45
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Trzeba zmienic uklad - wzmacniacz roznicowy zasadniczo moze to
    > zmierzyc i podac wynik wzgledem masy.

    Ogólnie nie jest to dobre podejście ze względu na:
    1) CMRR
    2) napięcie zasilania wzmacniacza
    3) degradowanie sygnału, gdy na wejściach wzmacniacza da się dzielniki
    4) słabą odporność układu na przepięcia

    Przy 5V i to wewnątrz czegoś te problemy nie są palące (można od biedy
    podpiąć 2 kanały ADC albo jeden różnicowo, jak podał Kolega), ale warto
    wiedzieć, że istnieją, żeby nie zrobić błędu przy wyższych napięciach.
    BTW, w notach aplikacyjnych do gotowych czujników prądu (zetex, TI, maxim)
    są podane różne inne konfiguracje wzmacniaczy do pomiarów high-side.

    e.