  • 21. Data: 2024-09-22 07:39:58
    Temat: Re: Ujemny wzrost elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-09-2024 o 07:16, Cavallino pisze:

> [...]
    elektryki nie sa dobra alternatywa nawet po takim zainterweniowaniu.

    > A komu wyszło?
    > Bo jak dla mnie producentom.
    > Ten sponsorowany (również przez nich) hejt odniósł skutki i gawiedź
    sie wystraszyła.

    > Do tego NIE CHCĄ mało zarabiać, więc w ogóle wycofali z oferty małe i
    tanie elektryki, które się dobrze sprzedawały.
    > Dużych i drogich faktycznie mało kto chce, a ci co chcieli już kupili.
    >
    > To i teraz wpadli we własne sidła, jak się okazało, że bez elektryków
    nie są w stanie spełnić norm emisji.

    > Teraz płaczą i olabogują, bo albo będą płacić gigantyczne kary, które
    wliczą w ceny spaliniaków, których już teraz nie chcą kupować, albo
    muszą totalnie zmienić podejście do rynku i zacząć ZNOWU sprzedawać to
    czego ludzie chcą, bez nadmiernych marż.

    > Albo za dekadę ich nie będzie, bo ich chińczycy na śniadanie zjedzą.

    Widzę że nie tylko ja mam takie przemyślenia.

    I już zrobili to o czym przed chwilą pisałem:

    "Nie ma co liczyć na to, że klienci w końcu "przekonają się" do
    elektrycznych aut, jakie dziś zjeżdżają z taśm produkcyjnych. Jednak
    zdaniem analityków branży popularność aut na prąd niebawem mocno
    wzrośnie. Wszystko za sprawą modeli skrojonych pod zwykłych ludzi.

    https://autokult.pl/co-czwarte-auto-elektrykiem-bran
    za-wierzy-w-tanie-modele,7072726039960480a

  • 22. Data: 2024-09-22 16:08:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Sep 2024 07:29:24 +0200, w <vclljj$tnn$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

> [...]

    * - martwić

    > Ty sam siebie zaliczasz do tych normalnych czy durni?
    > Bo jakbyś umiał czytać choćby to co sam piszesz, to Tobie wychodzi że to
    > ten sam zbiór.

    Każdy normalny zrozumiałby o co chodzi.

  • 23. Data: 2024-09-22 16:43:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-09-2024 o 16:08, r...@k...pl pisze:

    > * - martwić

    > Każdy normalny zrozumiałby o co chodzi.

    I każdy normalny zrozumiał.
    Że bzdury wypisujesz.
    O umiejętności wyciągania wniosków, to już w ogóle szkoda gadać.

    Mała sprzedaż elektryków oznacza WZROST cen spaliniaków w kolejnych
    latach, a nie ich spadek.
    Im szybciej to pojmiesz tym lepiej.

    Kupować bev nie musisz, ale hejtując je, strzelasz w kolano głównie
    sobie i zwolennikom ice.

    Zwolennicy bev mogą natym tylko zyskać, bo dzięki temu mogą dostać
    przedłużenie przywilejów, dotacji i spadek cen nowych bev itd

  • 24. Data: 2024-09-23 00:57:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 22 Sep 2024 16:43:36 +0200, w <vcpaen$fvi$1@news.chmurka.net>, Cavallino
    <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Mała sprzedaż elektryków oznacza WZROST cen spaliniaków w kolejnych
    > latach, a nie ich spadek.
    > Im szybciej to pojmiesz tym lepiej.

    Czyli więcej kasy zostanie w budżecie. Jeżeli nie podniosą akcyzy, to +/-
    wyjdzie na to samo. Jak to w przyrodzie -- nic nie ginie.

    > Kupować bev nie musisz, ale hejtując je, strzelasz w kolano głównie
    > sobie i zwolennikom ice.

    Znaczy się podawanie czystych twardych danych to hejt? Uśmiałem się.

    > Zwolennicy bev mogą natym tylko zyskać, bo dzięki temu mogą dostać
    > przedłużenie przywilejów, dotacji i spadek cen nowych bev itd

    Tak, na pewno...

    PS. Hejtując ice strzelasz głównie w kolano zwolennikom bev.

  • 25. Data: 2024-09-23 07:31:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2024 o 00:57, r...@k...pl pisze:

    > Czyli więcej kasy zostanie w budżecie.

    Który?
    Bo państwowy przy małej sprzedaży samochodów raczej zubożeje.

    Z kolei niby jak ludzie nie kupią samochodów, to ich budżety oszczędzą.
    W teorii, bo pracę część z nich straci.

    > Znaczy się podawanie czystych twardych danych to hejt?

    Raczej wyciąganie na siłę gdy się dzieje gorzej i przemilczanie gdy jest
    odwrotnie.

    > Tak, na pewno...

    O ile zakład że tak właśnie się to skończy?