  • 151. Data: 2009-01-07 20:23:45
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> napisał/a:

    > Cholera, jakiś czas temu na to samo zwróciłem uwagę :) 1600 W są dziś
    > praktycznie nie do dostania...

    A jak chcesz mocną herbatę? ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 152. Data: 2009-01-07 20:58:55
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 05.01.2009 Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl> napisał/a:

    > To jest wszystko kwestia przyzwyczajenia. Jak ktoś jest przyzwyczajony
    > do wskazówek, to szybciej odczytuje ze wskazówkowego. Jak ktoś długo
    > używa cyfrowego, to szybciej odczytuje z cyfr.
    > Podobno są tacy, którym najlepiej odczytuje się z binarnego:
    > http://www.zegarki.com.pl/images/zegarki_binarne/ibi
    za_ride/IRH302RB4.jpg
    > Nie pytajcie mnie, która godzina jest na tym zegarku, bo nie wiem :)

    7:24 i z binarnym nic nie ma wspólnego :)

    Binarny to mam we Fossilu Abacus:
    http://jola.comm.pl/linux/palm/fossil/elitoclock_by_
    janwar-13-41.jpg
    Dla wyjaśnienia, kolumny oznaczają dziesiątki godzin, godziny, dziesiątki minut i
    minuty, sumuje się to w "BCD"
    Kolega Janwar był tak miły i mi napisał takiego clocka :) (bo abacus na w śrdoku
    palmos, 8MB flash i irde ;)
    A tu trochę fotek:
    http://jola.comm.pl/palm/fossil/maxi/
    A, jak ktoś lubiał co 2 dni go ładować przez usb, to klok dla niego :)
    Obecnie noszę chrono edifice, bo tamten nie jest wodoodporny.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 153. Data: 2009-01-07 21:01:03
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No to napisz konkretnie w jakich sytuacjach nawigacyjnych.
    >
    > Ludzie jak nie wiedza gdzie sa, to wyciagaja sekstanty i lapia w
    > lusterko odbicie slonca.
    >
    > I po to im zegarki NARECZNE, dokladne do SEKUNDY na rok, zeby
    > wiedziec z dokladnoscia do sekundy kiedy to slonce trza lapac,
    > podczas ich rejsow bez GPSa, trwajacych dwanascie miesiecy
    > bez zawijania do portu.
    >
    > Taaaaa... tentego...
    > Jak by ci to powiedziec...
    > No niech ci bedzie ze to potrzebne...
    >
    > Mniejwiecej tak jak umiejetnosc rozpalania ogniska przez pocieranie

    Zamiast Ci to tłumaczyc zapytam po co w czasach GPS wymagaja jednak od
    nawigatorów np. umiejetności posługiwania się m.in. tym wspominanym
    sekstantem;-))

    p47

  • 154. Data: 2009-01-07 21:08:44
    Od: m...@a...net.pl

    >To jest wszystko kwestia przyzwyczajenia. Jak ktoś jest przyzwyczajony
    >do wskazówek, to szybciej odczytuje ze wskazówkowego. Jak ktoś długo
    >używa cyfrowego, to szybciej odczytuje z cyfr.

    Moim zdaniem - tylko ze wskazowkowego...

    Zazwyczaj nie interesuje mnie tak na prawde "ktora jest godzina",
    tylko "ile jest czasu do".
    Na analogowym to widac.
    Na cyfrowym - nie widac.
    Oczywiscie to dzielenie wlosa na czworo, powie ktos,
    i bedzie mial racje, ale w koncu zegarek ma byc WYGODNY.

    Po to jest na nadgarstku, zeby byl wygodniejszy w odczycie niz
    wyciagniecie komorki z kieszeni.

    No to na analogowym cyferblacie ze wskazowkami widac wygodniej
    "ile jest czasu do", wzglednie "o ile juz sie spozniam",
    niz na napisie typu 16:24.

    W zegarkach (wojskowych glownie, albo dla pletwonurkow) stosuje
    sie nawet taki ficzer rozszerzony, obrotowa lunete (ten taki pierscien
    dookola cyferblatu) z punkciekiem, ktory mozna ustawic w wybranym
    punkcie cyferblatu, dla pokazania "punktu w czasie".
    (Zazwyczaj punkt jest fosforyzujacy jak i wskazowki)

    Po co?

    Po to, aby jeszcze wygodniej jednym rzutem oka mozna ocenic
    "ile jest czasu do" albo "ile czasu minelo od". Oczywiscie
    to tylko dla przedzialow czasow ponizej godziny.
    Ponoc szczegolnie doceniaja to rozwiazanie pletwonurkowie... :-)

    Ergonomia, panowie, ergonomia.

    Michal Kukula

  • 155. Data: 2009-01-07 21:52:47
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    m...@w...pl pisze:
    > Wcale jak to piszesz "na pewno" mechanizm 25 kamieniowy nie jest
    > lepszy od 15. Czesto jest odwrotnie. Chociaz rzeczywiscie lepiej jest
    > lozyskowac mechanizm zegarka 25 kamieniami niz 15. jednak ilosc
    > kamieni to nie wszystko co swiadczy o klasie zegarka.

    No właśnie temat nie na grupę. Tak samo można zrobić obiektyw z dużą
    światłosiłą, ale taki który na tym pełnym otworze będzie miał bajecznie
    kolorowe aberracje chromatyczne, czyli nie będzie do niczego przydatny
    na tym pełnym otworze. Wówczas również można stwierdzieć, że światło w
    obiektywie to nie wszystko. O klasie obiektywu świadczy szereg
    parametrów składających się na jedną harmonijną całość. Tak samo jest z
    zegarkami. Lepiej jak jest 25 kamieni zamiast 15, ale oczywiście że to
    nie wszystko. I można temat rozwinąć, i gadać o tym godzinami, ale po co...

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 156. Data: 2009-01-07 22:26:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Sergiusz Rozanski <w...@s...com> writes:

    za_ride/IRH302RB4.jpg

    > 7:24 i z binarnym nic nie ma wspólnego :)

    A nie 5:24?

> [...]
    janwar-13-41.jpg
    > Dla wyjaśnienia, kolumny oznaczają dziesiątki godzin, godziny, dziesiątki minut i

    Ale BCD to tez nie do konca "binarny".

    MJ

  • 157. Data: 2009-01-07 22:56:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    p47 pisze:

    > Zamiast Ci to tłumaczyc zapytam po co w czasach GPS wymagaja jednak od
    > nawigatorów np. umiejetności posługiwania się m.in. tym wspominanym
    > sekstantem;-))

    To proste - armia USA nie gwarantuje, że dane będą cały czas dostępne i
    z różnych powodów mogą wyłączy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 158. Data: 2009-01-07 22:58:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Poza tym elektronika może zawsze się zepsuć, a proste przyrządy można
    zmajstrować samemu. Będą mniej dokładne niż te precyzyjnie wykonane
    przez zegarmistrzów, ale zawsze.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 159. Data: 2009-01-08 07:02:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kosu pisze:
    > Przede wszystkim po co mieć zegarek, który daje dokładność 1s/rok, skoro
    > w praktyce żadne jego wykorzystanie jej nie wymaga.

    zgadzam sie
    Duzo bardziej przydalby mi sie budzik, ktory dzwoni tylko w dni
    powszednie i tylko rano, i nie kosztuje majatku, i nie jest komorka ani
    innym palmtopem tylko zwyklym budzikiem.
    Marx

  • 160. Data: 2009-01-08 07:14:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.01.2009 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał/a:

    > A nie 5:24?

    Może, zasugerowałem się minutami, że te niebieskie powinny tak samo działać,
    a piątka jest czerwona dla szybkiego odczytu. dla pm jest osobna dioda,
    url ją lekko zasłania, ale się raczej nie świeci.

    janwar-13-41.jpg

    > Ale BCD to tez nie do konca "binarny".

    Każda cyfra zakodowana binarnie na 4 bitach. Szło to po prostu wkomponować w
    kwadrat. Do tych 16 rozkodowuję biegle, dalej miałbym problemy ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***