  • Data: 2009-01-05 19:48:42
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: m...@a...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    >dawniej zegarek słuzył przede wszystkim do pomiaru czasu,

    Nie zgadzam sie - zegarek od chyba ze stu lat jest takze
    i elementem meskiej bizuterii.

    >mniej dokładny zegarek mechaniczny.(...)
    >A więc nie pomiar czasu jest istotny, a jego funkcja bizuteryjna,

    Zawsze istotne byly obie te funkcje, przeciez wiesz.

    Ponadto jak widac z renesansu zegarkow mechanicznych,
    okazuje sie ze jednosekundowa dokladnosc zegarka nie
    jest w praktyce zyciowej do niczego potrzebna.
    :-)

    >Teraz to stanęło na głowie, zegarek najlepiej spełniający swoja podobno
    >podstawowa funkcję pomiaru czasu, czyli kwarc to obciach

    Z technicznego punktu widzenia nie ma przeciwwskazan przed tym zeby
    rozpoczac wyswietlanie czasu z dokladnoscia do jednej dziesiatej
    sekundy, zwlaszcza dzis, kiedy tyle jest radiowych zrodel czasu.

    Nikt jednak tego nie robi.

    Czy na pewno wiec podstawowa funkcja zegarka ma byc jak
    najdokladniejszy pomiar czasu?

    Otoz nie, nie jest, wystarcza nam rozsadnie dokladny pomiar,
    wiekszosc ludzi ustawia swoj zegarek z dokladnoscia do okolo
    pol minuty, i wystarcza.
    Mimo ze mozna by znacznie dokladniej.

    Z ciekawoscia popatrzylem na swoj zegarek (kwarc, osiem dolarow
    kosztowal) i porownalem do wzorca, mase ich jest,
    np. tu mozna: www.time.gov

    i...

    siedem sekund roznicy, no ja nie moge, co za wstyd...
    ;-)

    Michal Kukula