eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia › Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla
    przypomnienia
    Date: Wed, 9 Mar 2016 20:10:54 +0100
    <na41ae$eip$1@node2.news.atman.pl> <na44kc$7t8$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.160219.invalid>
    <na9lcd$dnl$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nat3er$qrn$1@mx1.internetia.pl>
    <nb4tj5$2k2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nb4vd6$12l$1@mx1.internetia.pl>
    <nb6deq$k1g$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <nb6f7t$qcl$1@node1.news.atman.pl>
    <nb72cp$f09$1@node1.news.atman.pl> <nb7ufo$dkj$1@node1.news.atman.pl>
    <nb8kvc$2b7$1@node2.news.atman.pl> <nb8up5$cja$1@node1.news.atman.pl>
    <nb8ved$d6r$1@node1.news.atman.pl> <nbabi2$qj5$1@node1.news.atman.pl>
    <nbb5vg$i8r$1@node1.news.atman.pl> <nbc0b9$de1$1@node1.news.atman.pl>
    <nbcbhi$jvp$1@node2.news.atman.pl> <nbem8e$rev$1@node2.news.atman.pl>
    <nbeo8o$66o$1@node1.news.atman.pl> <nbet3l$l2b$1@mx1.internetia.pl>
    <nbetb8$3kd$1@node2.news.atman.pl>
    <alpine.WNT.2.20.1603090057530.588@virtual>

    Użytkownik "G.S."

    > A czy ja twierdziłem inaczej?

    Ja zaś śmiem twierdzić, że druga teza, ta o akumulatorze, jak
    najbardziej jest nieprawdziwa co ma literalne zaprzeczenie w przepisie.

    ---
    Art. 162.
    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić
    bez narażenia siebie lub innej osoby na niebezpieczeństwo
    utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.
    ---

    Oczywiście, jest prawdopodobne że oskarżony NIE POMYŚLAŁ
    o odłączeniu aku, ale zdaje się nie o tym przypadku rozmawiamy,
    podobnie nie o tym że szrot (bo już nie samochód) płonie,
    lecz wersji iż obecny *może* bezpiecznie odłączyć aku
    i że o tym *wie*.
    ----
    Jak można bezpiecznie odłączyć akumulator to ten akumulator nie jest
    zagrożeniem więc jego odłączenie żadnego zagrożenia nie usuwa, nie jest
    pomocą i nie jest z tego przepisu penalizowane. Co to w ogóle za absurdalny
    pomysł by odkręcać akumulator na drodze. Że się tak zapytam czym. Pomijam,
    że nowe samochody mają bezpiecznik bezwładnościowy, który ten akumulator
    niekiedy odłącza.