eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia › Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
  • Data: 2016-02-18 10:02:18
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.02.2016 08:36, Marcin N wrote:
    > Ostatnio byłem świadkiem kilku zachowań kierowców po stłuczce.
    > Generalnie sytuacja wygląda tak, że włączają awaryjne, wychodzą z
    > samochodów i zaczyna się dyskusja i lamentowanie.
    >
    > Przypominam, że w takiej sytuacji uczestnicy zdarzenia mają obowiązek
    > nie utrudniać ruchu innym. Zjechać z drogi na bok jeśli to konieczne.
    > Za blokowanie drogi grozi dodatkowy mandat.
    >
    > Co innego gdy są ofiary w ludziach (w tym ranni). Wtedy pojazdów nie
    > powinno się ruszać.

    To jest oczywiste.

    Z tym, że weź pod uwagę, że uczestnicy często są w "szoku" i nawet jak
    nic się nikomu nie stało, to niekoniecznie musi być to dla nich
    oczywiste. Jak dostałem w dupę, to też wysiadłem, podszedłem do kierowcy
    z tyłu, zapytałem czy wszystko ok i powiedziałem, że zjeżdzamy na bok.
    Zjechaliśmy, ustaliliśmy, że szkoda zachodu, bo teraz będziemy musieli
    ze dwa tygodnie poczekać aż zderzaki się przykurzą jak wcześniej i
    rozjechaliśmy się w swoje strony. Z tym że, jakbyś stał koło mnie, to
    też mógłbyś odnieść wrażenie, że zamiast zjechać, to my sobie dyskutujemy;)

    Choć nie przeczę, że oglądając niektóre sytuacje, to pierwsze co policja
    powinna zrobić po przyjeździe to dwa mandaty za blokowanie jezdni, a
    potem dyskutować dalej. Tym bardziej dziwi, że czasem stoją bez sensu
    razem z policją (choć pewnie wynika to z tego, że jak już policja
    przyjedzie i zapyta czy nikt nie potrzebuje pomocy, to okaże się, że
    komuś się w głowie kręci i już nie jest oczywiste czy nie mamy "ofiar").

    No i do kurwy nędzy - jak widzicie wypadek to albo się zatrzymajcie
    pomóc - o ile to możliwe "osłaniając" miejsce zdarzenia ale zostawiając
    przejazd, albo jak już jesteście na to za cienkie bolki, to jedźcie
    dalej a nie gapcie się jak sroka w gnat, utrudniając życie innym (w tym
    służbom i ewentualnym innym kierowcą, co mogliby pomóc, ale stoją
    kilometr dalej w korku na jezdni w drugą stronę, bo każdy musi popatrzeć
    - do ideału brakuje tylko, żeby podziwiacze się w dupy pocałowali).

    Shrek.