  • 21. Data: 2011-07-08 13:48:58
    Temat: Re: Uciekają
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-08, Rychu <r...@a...pl> wrote:

    > Ile trzeba jechać, żeby przejechać 100 metrów po chodniku? Biorę tu
    > oczywiście poprawkę, że to dziennikarski bełkot, więc może tych metrów
    > było 30... ale i tak ile trzeba jechać?

    Nie wspominajac o tym ze po kolizji mial urwane kolo.

    --
    Artur

  • 22. Data: 2011-07-08 14:38:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości grup

    > On był:

    są dwie relacje, jedna twierdzi że on, druga przeciwnie, nie wiem która jest
    prawdziwa, ale sądząc po ucieczce, pewnie on

    > Tego się pewnie nie dowiemy.

    a może niebiescy nas zaskoczą? :)

  • 23. Data: 2011-07-08 15:21:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-07-2011 10:00, to pisze:
    > ...i będą uciekać coraz częściej, jeśli kary za czyny nieumyślne będą tak
    > wysokie albo, czego chciałoby wielu, jeszcze wyższe niż teraz.

    To u nas kary są jakieś nadzwyczaj wysokie?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 24. Data: 2011-07-08 15:34:11
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-07-08 13:48, AZ pisze:
    > Nie wspominajac o tym ze po kolizji mial urwane kolo.

    To akurat czynnik utrudniający zatrzymanie, a nie ułatwiający.
    Pojawiło się zdjęcie w artykule, aż się dziwię, że tyle ujechał
    tym mercem. Widać napęd na tył się przydaje. Swoją drogą to po
    samych śladach na asfalcie powinni go bez problemu złapać,
    po co im psy?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 25. Data: 2011-07-08 15:51:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-08, Rychu <r...@a...pl> wrote:

> [...]
    > tym mercem. Widać napęd na tył się przydaje. Swoją drogą to po
    > samych śladach na asfalcie powinni go bez problemu złapać,

    No bo bez kola da sie w ogole jechac :-)

    http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/idiota-
    roku-w-mercedesie,1274923

    --
    Artur

  • 26. Data: 2011-07-08 17:20:53
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-08 12:00, Wojtek Borczyk pisze:

    > Pomijam tu oczywiście wszelkie skrajne przypadki, jak <cut> omijanie pojazdów
    zatrzymujących się przed
    > przejściem dla pieszych itp. itd.

    Ostatnio był o tym wątek. Jak widać po nim nie dla wszystkich jest
    oczywiste, że nie wolno.

    Shrek.

  • 27. Data: 2011-07-08 18:13:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-08 14:38, szerszen pisze:

    > są dwie relacje, jedna twierdzi że on, druga przeciwnie, nie wiem która
    > jest prawdziwa, ale sądząc po ucieczce, pewnie on

    Widzę, że treść relacji z mojego linka się zmieniła. Trwa
    dochodzenie, ponieważ zeznania są sprzeczne.

    > a może niebiescy nas zaskoczą? :)

    Wielu zdaje się już zaskoczyli, ponieważ nikt nie wspomniał o tym,
    że policjanci zamiast ścigać kierowcę mercedesa, zajęli się ratowaniem
    ofiary wypadku. No tak, to niepopularne ;)

  • 28. Data: 2011-07-08 18:59:51
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107081247100.21861@moon.astro.
    amu.edu.pl...
    > Nie upieram się wcale, że w tym opisanym przypadku nie było winy kierowcy
    > Mercedesa. Twierdzę natomiast (jak to napisałem dalej w poprzednim
    > poście), że przy zderzeniu samochodu z pieszym zawsze winy szuka się
    > najpierw po stronie kierowcy.

    Winy sie szuka po stronie najsilniejszego, mającego do dyspozycji
    kierownice, hamulce. Pieszy ma do dyspozycji nogi jedynie i to tylko jeśli
    zdąży uciec przed 'walącym" 150km na godzinę degeneratem.

  • 29. Data: 2011-07-08 19:13:23
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl>

> [...]
    > że policjanci zamiast ścigać kierowcę mercedesa, zajęli się ratowaniem
    > ofiary wypadku. No tak, to niepopularne ;)

    "Uciekinier" też pewnie niejednego zaskoczył zgłaszając się z własnej woli
    na policję.

  • 30. Data: 2011-07-08 19:24:12
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 8 Jul 2011, jerzy.n wrote:

    > Winy sie szuka po stronie najsilniejszego, mającego do dyspozycji kierownice,
    > hamulce. Pieszy ma do dyspozycji nogi jedynie i to tylko jeśli zdąży uciec
    > przed 'walącym" 150km na godzinę degeneratem.

    Racz zauważyć, że zatrzymanie masy 1,5 tony rozpędzonej choćby tylko do
    przepisowej prędkości 50 km/h wymaga znacznie większego czasu i drogi
    hamowania, niż zatrzymanie się pieszego. Poza tym w konfrontacji
    pieszy-samochód, niezależnie od tego, po czyjej stronie leży wina, z
    reguły stroną najbardziej poszkodowaną jest właśnie pieszy. Dlatego
    zdumiewa mnie porażająca niekiedy beztroska pieszych, którzy zachowują się
    tak, jakby byli głęboko przekonani, że każdy pojazd musi zatrzymać się "w
    miejscu" żeby ustąpić im należnego pierwszeństwa a kierowca samochodu ma
    zdolność telepatycznego przewidywania wydarzeń na drodze. Śmiem też
    twierdzić, że 90-ciu procent wypadków z udziałem pieszych można by
    spokojnie uniknąć, gdyby wykazali oni chociaż minimum wyobraźni i
    instynktu samozachowawczego. Reasumując: chodniki są dla pieszych, droga
    jest dla samochodów. Kierowca przejeżdżając przez chodnik musi uważać na
    pieszych, natomiast pieszy przechodząc przez drogę powinien uważać na
    mogące się tam znaleźć samochody. Osobiście jako pieszemu nigdy nie
    zdarzyło mi się wejść na pasy (nawet mając zielone światło) nie upewniwszy
    się przedtem, że mam wolną drogę i na torze kolizyjnym ze mną potencjalnie
    nie znajduje się jakiś wariat jadący z nadmierną prędkością, pijaczek
    wracający z imprezy lub niedowidzący dziadek. Z moich obserwacji wynika
    jednak, że większość pieszych przed przejściem przez jezdnię w ogóle nie
    patrzy na drogę, tylko gapi się cielęcym wzrokiem w sygnalizator, poczym z
    chwilą zapalenia się zielonego światła rusza na oślep przed siebie jak
    stado baranów :(

    W.