-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!news.amu.edu.pl!moon.a
stro.amu.edu.pl!bori
From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uciekają
Date: Fri, 8 Jul 2011 19:24:12 +0200
Organization: Adam Mickiewicz University
Lines: 37
Message-ID: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
References: <4e16b930$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
<iv6fdh$qtp$3@node2.news.atman.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<iv6mi8$qtp$5@node2.news.atman.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<iv7d2c$t71$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: moon.astro.amu.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: sodden.amu.edu.pl 1310145853 31671 150.254.66.120 (8 Jul 2011 17:24:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Jul 2011 17:24:13 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iv7d2c$t71$1@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: Alpine 2.00 (BSF 1167 2008-08-23)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2383232
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 8 Jul 2011, jerzy.n wrote:
>> Nie upieram się wcale, że w tym opisanym przypadku nie było winy kierowcy
>> Mercedesa. Twierdzę natomiast (jak to napisałem dalej w poprzednim poście),
>> że przy zderzeniu samochodu z pieszym zawsze winy szuka się najpierw po
>> stronie kierowcy.
>
> Winy sie szuka po stronie najsilniejszego, mającego do dyspozycji kierownice,
> hamulce. Pieszy ma do dyspozycji nogi jedynie i to tylko jeśli zdąży uciec
> przed 'walącym" 150km na godzinę degeneratem.
Racz zauważyć, że zatrzymanie masy 1,5 tony rozpędzonej choćby tylko do
przepisowej prędkości 50 km/h wymaga znacznie większego czasu i drogi
hamowania, niż zatrzymanie się pieszego. Poza tym w konfrontacji
pieszy-samochód, niezależnie od tego, po czyjej stronie leży wina, z
reguły stroną najbardziej poszkodowaną jest właśnie pieszy. Dlatego
zdumiewa mnie porażająca niekiedy beztroska pieszych, którzy zachowują się
tak, jakby byli głęboko przekonani, że każdy pojazd musi zatrzymać się "w
miejscu" żeby ustąpić im należnego pierwszeństwa a kierowca samochodu ma
zdolność telepatycznego przewidywania wydarzeń na drodze. Śmiem też
twierdzić, że 90-ciu procent wypadków z udziałem pieszych można by
spokojnie uniknąć, gdyby wykazali oni chociaż minimum wyobraźni i
instynktu samozachowawczego. Reasumując: chodniki są dla pieszych, droga
jest dla samochodów. Kierowca przejeżdżając przez chodnik musi uważać na
pieszych, natomiast pieszy przechodząc przez drogę powinien uważać na
mogące się tam znaleźć samochody. Osobiście jako pieszemu nigdy nie
zdarzyło mi się wejść na pasy (nawet mając zielone światło) nie upewniwszy
się przedtem, że mam wolną drogę i na torze kolizyjnym ze mną potencjalnie
nie znajduje się jakiś wariat jadący z nadmierną prędkością, pijaczek
wracający z imprezy lub niedowidzący dziadek. Z moich obserwacji wynika
jednak, że większość pieszych przed przejściem przez jezdnię w ogóle nie
patrzy na drogę, tylko gapi się cielęcym wzrokiem w sygnalizator, poczym z
chwilą zapalenia się zielonego światła rusza na oślep przed siebie jak
stado baranów :(
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.11 19:54 to
- 08.07.11 22:17 Krzysiek Kielczewski
- 08.07.11 22:29 to
- 09.07.11 00:31 Krzysiek Kielczewski
- 09.07.11 10:45 Wojtek Borczyk
- 09.07.11 13:23 Krzysiek Kielczewski
- 09.07.11 13:59 kogutek
- 09.07.11 14:44 to
- 09.07.11 16:35 Wojtek Borczyk
- 10.07.11 02:14 to
- 10.07.11 12:12 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.11 13:23 Wojtek Borczyk
- 10.07.11 15:56 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.11 17:46 Artur Maśląg
- 10.07.11 19:43 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=