  • 61. Data: 2014-05-04 14:20:41
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-04-14 06:59, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Szukam jakiegoś pomysłu na ustrojstwo, funkcjonalnie coś jak uchwyt
    > wiertarski ze średnicą mocowania maks. 6-10 mm, ale:
    >
    > 1. precyzyjne i skuteczne;
    > 2. nie rozleci się przy 20 krpm;
    > 3. najważniejsze: możliwie jak najmniejsza masa, ściślej - moment
    > bezwładności, najlepiej < 100 gramów. Najlżejsze uchwyty *samozaciskowe*
    > ważą ~ 200 gramów, ale nie wiem jak z precyzją.
    >
    > Jakieś pomysły ?

    Porozmawiałem z jednym z producentów uchwytów i okazuje się że on nie
    wyważa specjalnie wyrobów, ale znane mu są przypadki gdy użytkownicy
    kręcą 20 krpm i nic się nie rozlatuje. Do tych celów używane są uchwyty
    w ciaśniejszych tolerancjach. Zatem wymiary OK, ale niepokoi mnie sprawa
    *niewyważenia*. Da się to sprawdzić na rzeczywistym obiekcie, mierząc
    drgania, tylko kto by mi to ewentualnie doważył ? Wiem jak wyważa się
    wirniki silników, ale to robi automat, więc raczej odpada nietypowy
    obiekt. Jakieś pomysły ? A może zaryzykować, zamówić uchwyty i zobaczyć
    co z tego wyjdzie ( seria maks. 4 sztuk urządzeń ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 62. Data: 2014-05-04 14:46:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Pytanie czy te szczęki za każdym razem układają się tak samo. Wyważysz na fi10, a
    potem na fi8 zaś będzie szarpać.

  • 63. Data: 2014-05-04 15:27:18
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-04 14:46, Konrad Anikiel pisze:
    > Pytanie czy te szczęki za każdym razem układają się tak samo. Wyważysz na fi10, a
    potem na fi8 zaś będzie szarpać.

    Tu jest pies pogrzebany. Szczęki jak szczęki, ciekawi mnie ten ślimak co
    nimi porusza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 64. Data: 2014-05-04 15:37:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Jak się uparłeś na uchwyt wiertarski, tak będziesz musiał się przekonać
    doświadczalnie. Nikt tego tak nie robi. Musi być jakiś powód: być może się nie da,
    być może jesteś pierwszy z genialnym pomysłem!

  • 65. Data: 2014-05-04 15:49:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"
    > Tu jest pies pogrzebany. Szczęki jak szczęki, ciekawi mnie ten ślimak co
    > nimi porusza.
    To może dać ten pierścień wyważający z kulkami?

    Robert

  • 66. Data: 2014-05-04 19:26:53
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-04 15:49, Robert Wańkowski pisze:

    > To może dać ten pierścień wyważający z kulkami?

    Jest to pomysł, ale wielkość i ilość kulek trzeba będzie dobrać
    doświadczalnie. W sumie można by zrobić tak, że zamówić ze 2 uchwyty
    więcej, sprawdzić doświadczalnie poziom drgań na gotowych urządzeniach,
    ewentualnie podmienić uchwyty na inne egzemplarze. Jeżeli pomysł nie
    wypali, wtedy sięgnąć po pierścień z kulkami. BTW: ma to jakąś nazwę i
    jak się to liczy ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 67. Data: 2014-05-04 19:51:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 4 May 2014 19:26:53 UTC+2, PeJot wrote:
    > BTW: ma to jak�� nazw� i
    > jak siďż˝ to liczy ?

    Self-balancing (ball) ring
    Tu są jakieś rachunki, wyglądają na całkiem sensowne:
    http://www.scielo.cl/pdf/rfacing/v13n2/ART07.pdf

  • 68. Data: 2014-05-04 20:01:01
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-04 15:37, Konrad Anikiel pisze:
    > Jak się uparłeś na uchwyt wiertarski, tak będziesz musiał się przekonać
    doświadczalnie. Nikt tego tak nie robi. Musi być jakiś powód: być może się nie da,
    być może jesteś pierwszy z genialnym pomysłem!

    Bardzo chętnie obejrzałbym gotowe, działające rozwiązanie, tyle że
    konkurencja nie chce mi go pokazać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 69. Data: 2014-05-04 20:02:55
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-04 19:51, Konrad Anikiel pisze:

    > Self-balancing (ball) ring
    > Tu są jakieś rachunki, wyglądają na całkiem sensowne:
    http://www.scielo.cl/pdf/rfacing/v13n2/ART07.pdf

    THX, i tak trzeba zacząć od doświadczalnego ustalenia rzeczywistego
    niewyważenia obiektu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 70. Data: 2014-05-04 20:24:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 4 May 2014 20:02:55 UTC+2, PeJot wrote:
    > THX, i tak trzeba zacz�� od do�wiadczalnego ustalenia rzeczywistego
    > niewywa�enia obiektu.

    No to spodziewaj się zwichrowania, czy jak to się tam nazywa, czyli oś obrotu pod
    jakimś kątem i na dodatek w ogóle nie przecinająca się z główną osią bezwładności.
    Będziesz potrzebował dwóch takich pierścieni (jak w artykule), w odległości dobranej
    zgodnie z rachunkami, ale zawsze symetrycznie względem punktu w którym osie
    przechodzą najbliżej siebie. Przy założeniu że przy różnych średnicach mocowanego
    wałka położenie GOB zmienia się, rachunki mogą zrobić się bardzo ciekawe.