  • 71. Data: 2014-05-04 21:02:09
    Temat: Re: Uchwyt wiertarski
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-04 20:24, Konrad Anikiel pisze:

    > No to spodziewaj się zwichrowania,
    /.../
    No cóż, wygląda to zachęcająco, niestety to mi zdecydowanie komplikuje
    prosty projekt, a i możliwości wykonawcze mam ograniczone.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 72. Data: 2014-05-04 21:18:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 4 May 2014 21:02:09 UTC+2, PeJot wrote:
    > No c�, wygl�da to zach�caj�co, niestety to mi zdecydowanie komplikuje
    > prosty projekt, a i mo�liwo�ci wykonawcze mam ograniczone.

    Skoro się obraziłeś na uchwyty z tulejami zaciskowymi, to cóż... We're doing it not
    because it's easy, we're doing it because it's hard!

  • 73. Data: 2014-05-04 22:26:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"
    > Jest to pomysł, ale wielkość i ilość kulek trzeba będzie dobrać

    Niby dobierają jak się poda dane.
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.sci.inzyn
    ieria/CYFiDmYtUCE
    Tu już kiedyś było o tym wspominane. Nie wiem czy link się otworzy we
    właściwym miejscu wątku.
    Pisał o tym WM 06.06.2012

    Robert

  • 74. Data: 2014-05-05 12:58:06
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Da się to sprawdzić na rzeczywistym obiekcie, mierząc drgania, tylko kto
    > by mi to ewentualnie doważył ?

    Goscie od regeneracji turbosprezarek. Kreca tam nawet o rzad wielkosci
    szybciej niz potrzebujesz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 75. Data: 2014-05-05 14:23:06
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2014-05-05 12:58, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Goscie od regeneracji turbosprezarek. Kreca tam nawet o rzad wielkosci
    > szybciej niz potrzebujesz.

    O, dzięki za trop.

    --
    P.Jankisz

  • 76. Data: 2021-12-09 23:46:01
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Irek N. napisał(a):
    > Się śmiejesz, ale dostawca opowiada, jak w jednym z zakładów gwintują
    > (produkcyjnie) na 10k. Dają radę :) Mnie tylko zastanawia dynamika maszyny.

    Przy 10k frezem do nacinania gwintów, nie zaś gwintownikiem maszynowym.

  • 77. Data: 2021-12-10 00:00:38
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Poczatek, bo taka linijke wyprulem dawno temu z plujki. Linijka nie ma
    > zreszta tyle dpi co drukarka, wiec nadal jest interpolacja.

    Jest PLL`ka, znaczy powielenie częstotliwości od enkodera w osi x.
    W osi y jest inaczej. Otwory w głowicy epsona są rozstawione co 1/180".
    4 kolory x 180dpi = 720 dpi przy jednym przelocie. przy dwóch przelotach 720 x2 =
    1440 dpi

    Kiedyś dzielnie zaprzeczałeś istnieniu enkoderów w x/y w plujkach:)

    > Inni to samo osiagaja na silnikach krokowych ... tylko wtedy trzeba
    > kompensowac luz na pasku albo drukowac tylko w jedna strone.

    Potraktuj silnik jako serwo DC.

    > A pomysl o laserowkach - tam zwierciadelko sie kreci i odchyla
    > promien

    30.ooo - 35.ooo rpm wystarczy stabilizować obroty