  • 11. Data: 2011-10-31 23:36:21
    Temat: Re: Ubywa nas... [cross]
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    On 1 Lis, 00:13, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Och, Ty piszesz tak poetycznie, że powinieneś książkę dla potomnych napisać.

    Ja mam tylko jeden talent. I nie jest nim ani pisanie ani fotografia.
    Ale posiadanie jednego talentu daje wyobrażenie o reszcie.

    marek

  • 12. Data: 2011-11-01 00:23:47
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-01 00:36, marek augustynski pisze:

    > Ja mam tylko jeden talent. I nie jest nim ani pisanie ani fotografia.
    > Ale posiadanie jednego talentu daje wyobrażenie o reszcie.

    Możesz wyjawić jaki to talent? Moim zdaniem talent do pisania masz.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 13. Data: 2011-11-01 12:32:45
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Możesz wyjawić jaki to talent? Moim zdaniem talent do pisania masz.

    Potrafię się ruszać. Moje ciało staje się czymś jakby niezależnym od
    umysłu. Mam to od zawsze i wiem. Już jako małe dziecko zdobywałem
    wszelkie "mistery tańca" na koloniach i w szkole. Powinienem z tego
    żyć, bo to jedyna rzecz, której nie czuję gdy ją robię.
    Dobry tancerz jest muzyką, może praktycznie stać w miejscu jako jedno
    wielkie bijące serce. Nawet wśród zawodowych tancerzy spotyka się
    niewielu utalentowanych. Są przeważnie techniczni.

    Z pisaniem wydaje się podobnie ale w przeciwieństwie do tańca pisanie
    odbierane jest w sposób intelektualny. I niestety żeby dobrze pisać
    trzeba mieć łeb. Możesz puścić się i pisać ale potem przeczytasz swoje
    słowa i je przeanalizujesz. Pisanie ma w sobie coś zimnego. Nie możesz
    czarować, co mi na przykład się zdarza. Musisz wyzbyć się takich
    pokus, czyli myśleć. Pisarstwo prezentuje twoją ciemnotę w całej
    okazałości.

    Fotografia jest obrazem zatrzymanego czasu. A przecież przekaz
    powinien być podprogowy, nie pozwalać na złapanie momentu, wciągać w
    swój świat. Dopóki w świadomości widza nie następuje rozbicie trwania
    zdjęcia dopóty ono nie staje się trywialne. Samo medium jest więc
    tutaj przeszkodą, bo fotografia nie dość że zamraża to jeszcze
    pokazuje rzeczywistość wprost. Możesz się jej przyjrzeć, "poczytać",
    co oznacza, że będziesz próbował ją rozszyfrować. Oglądanie fotografii
    jest bezustanną próbą jej obalenia. Zachwycasz się czymś co z całych
    sił próbujesz w swoich oczach zniszczyć, po to właśnie, żeby widzieć
    więcej. To niezły paradoks. Trzeba mieć albo wielką zdolność aby
    oszukać siebie jako fotografa albo być po prostu ślepcem.

    Talent jest ponad intelektualną sprawność. Jednocześnie są dziedziny,
    w których twój rozum decyduje o skali umiejętności, bo przecież od
    niego zależy jak wysoko ją wypchniesz.

    marek

  • 14. Data: 2011-11-01 18:12:49
    Od: momorgan <p...@g...com>

    On 26 Paź, 08:00, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    >     Ponieważ niektórzy już w ten weekend wybiorą się odwiedzić groby
    > (sam mam wyjazd) - chwila refleksji nad tymi, którzy odeszli...

    > 15 V
    > Władysław Lemm

    Nic o tym nie wiedziałem, że zmarł Włodek (Władysław) Lemm, zwany
    przeze mnie dawniej za młodych lat Remi. Nie spotkaliśmy się w
    ostatnim dziesięcioleciu, a znaliśmy się od przełomu lat 60-tych i 70-
    tych czyli kawał czasu Czy mógłbym dowiedzieć się czegoś więcej o
    ostatnich latach i dniach Włodka??? Będę wdzięczny za informację.
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 15. Data: 2011-11-01 18:24:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "momorgan" <p...@g...com> wrote:

    [...]
> [...]
    > tych czyli kawał czasu Czy mógłbym dowiedzieć się czegoś więcej o
    > ostatnich latach i dniach Włodka??? Będę wdzięczny za informację.

    Jak to się mawia w dzisiejszych czasach: "Google twoim przyjacielem"... :))

    Kilka linków na dobry początek:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adys%C5%82aw_Lem
    http://www.google.pl/search?q=%22W%C5%82adys%C5%82aw
    +Lemm%22+zpaf+OR+niepelnosprawnipl+OR+fotografik&hl=
    pl&newwindow=1&num=100&lr=&ft=i&cr=&safe=off
    http://www.google.pl/search?q=%22W%C5%82adys%C5%82aw
    +Lemm%22&tbm=isch&hl=pl&newwindow=1&sout=1&cr=&safe=
    off&tbs=isz:lt,islt:qsvga
    http://nekrologi.wyborcza.pl/0,11,,41629,W%C5%82adys
    %C5%82aw-Lemm-nekrolog.html
    http://www.zpaf.pl/pl/content/zpaf/czlonkowie_det.ph
    p/241/wladyslaw,lemm/

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 16. Data: 2011-11-01 18:31:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-01 13:32, marek augustynski pisze:

> [...]
    > wielkie bijące serce. Nawet wśród zawodowych tancerzy spotyka się
    > niewielu utalentowanych. Są przeważnie techniczni.

    Rozumiem, ja mam tak samo jeśli chodzi o taniec :-)

> [...]
    >
    > Talent jest ponad intelektualną sprawność. Jednocześnie są dziedziny,
    > w których twój rozum decyduje o skali umiejętności, bo przecież od

    :-)

    animka

  • 17. Data: 2011-11-01 18:35:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "momorgan" <p...@g...com> wrote:

    [...]
> [...]

    http://www.google.pl/search?q=%22W%C5%82adys%C5%82aw
    +Lemm%22&tbm=isch&hl=pl&newwindow=1&sout=1&cr=&safe=

    PS.: Oczywiście nikt tu nie odmówi przeczytania jakiegoś
    fotograficznego wspomnienia, anegdotki z dawnych lat...

  • 18. Data: 2011-11-02 18:05:30
    Od: momorgan <p...@g...com>

    >     Jak to się mawia w dzisiejszych czasach: "Google Twoim przyjacielem"... :))
    >
    >     Kilka linków na dobry początek:http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82adys%C5
    %82aw_Lemmhttp://www.google.pl/search?q=%22W%C5%82ad
    ys%C5%82aw+Lemm%22+zpaf+OR+...http://www.google.pl/s
    earch?q=%22W%C5%82adys%C5%82aw+Lemm%22&tbm=isch...ht
    tp://nekrologi.wyborcza.pl/0,11,,41629,W%C5%82adys%C
    5%82aw-Lemm-nek...http://www.zpaf.pl/pl/content/zpaf
    /czlonkowie_det.php/241/wladyslaw,l...
    > Mariusz   [mr.]
    >     PS.: Oczywiście nikt tu nie odmówi przeczytania jakiegoś
    > fotograficznego wspomnienia, anegdotki z dawnych lat...

    Bardzo dziękuję za linki. Niestety, Google okazał się nie tylko dobrym
    przyjacielem, ale i posłańcem smutnej wiadomości. Bo to niestety
    właśnie Włodek został pokonany przez nowotwór zanim dobiegł 60-tki.
    Wspomnień związanych w Lemmem mam mnóstwo, ale to nie są wspomnienia
    fotograficzne, tylko zupełnie prywatne, towarzyskie, rozrywkowe i
    poważne. Był bardzo specyficznym typem łączącym cechy depresyjne z
    poczuciem absurdalnego humoru. To była ważna dla mnie znajomość.
    Echchch, psiakrew. Szkoda.