eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUbytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
  • Data: 2014-12-12 23:44:36
    Temat: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg@40tude.net...
    > > Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    > >
    > >> "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    > >> news:m6e4ol$lgm$1@node1.news.atman.pl...
    > >>>> Czy jedno z drugim może mieć jakiś związek czy obie rzeczy stały
    > >>>> się niezależnie od siebie, zupełny zbieg okoliczności?
    > >>>
    > >>> Bez zwiazku.
    > >>
    > >> Miałem na myśli nawet taki związek "pośredni", np:
    > >> - ubytek duży oleju
    > >> - skutek: przegrzewanie się silnika/duża temperatura pracy
    > >
    > > Nie ma takiej opcji - system chłodzenia obliczony jest na
    > > odprowadzenie ciepła powstającego przy maksymalnym
    > > obciążeniu silnika.
    > > Bez problemu poradzi sobie z ilościami ciepła które zatarłyby
    > > ten silnik w moment.
    >
    > Wiesz, to tak jak z pastą termoprzewodzącą pod procesor...
    > Wiadomo że radiator procesora plus wiatrak obliczone są
    > na to, żeby odprowadzić całe ciepło jakie wytwarza CPU.
    > Tylko że jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
    > to ciepło jest uwięzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
    > Bałem się efektu typu: brak oleju łączącego termicznie blok
    > cylindrów gdzie ciepło powstaje z blokiem wody i chłodnicą,
    > czyli dużo zawysoka temperatura cylindrów/głowicy i jakieś
    > miejscowe zagotowania płynu i jakieś wzrosty ciśnienia
    > wydmuchujące płyn albo przez zbiornik wyrównawczy,
    > albo - co gorzej - przez jakieś szpary w uszczelkach do oleju...
    >
    > > A zatarty silnik zaczyna stawiać ogromny opór i jest to nie do
    > > przegapienia.
    >
    > OK, bo bałem się że nie tyle że się "zatarł" permanentnie tylko
    > że brak oleju, niedopływanie go do wszystkich kanalików (bo
    > brakło go - nie było tyle objętości albo się pienił) spowodowało
    > ogólne zwiększenie temperatury pracy bloku silnika.
    > Wiem, że olej nie tylko smaruje ale ma również (albo przede
    > wszystkim) za zadanie chłodzić silnik.
    >
    > >> - wtłoczenie części płynu do oleju?
    > >
    > > To jak działa, to w drugą stronę - olej pracuje pod wyższym ciśnieniem.
    >
    > To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą
    > jest olej koloru herbaty bawarki czy też kawy z mlekiem, czyli woda
    > z chłodnicy dostaje się jednak do oleju a nie odwrotnie...

    Zależy w którym miejscu uszkodzi się uszczelka. jak na mostku pomiędzy cylindrami to
    brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do głowicy to jest
    olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To są trzy najczęściej
    występujące kombinacje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: