  • Data: 2016-04-22 19:27:43
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek"

    > Trudno mi sie wypowiedziec czy lepiej na kierowce czy na samochód. Moze po
    > prostu powinna być dowolnosc.
    Wszystko się rozbija o pieniądze: masz pięć samochodów, wolałbyś OC na
    kierowcę, masz czworo pełnoletnich dzieci i jednego pełnoletniego golfa
    od dziadka, który płakał jak sprzedawał - wolisz OC na samochód ;-)
    Z drugiej strony lobby ubezpieczycieli pewnie by chciało, żeby obowiązek
    OC obejmował i samochody i kierowców :-)
    ---
    Nie o pieniądze a o odpowiedzialność. Jeśli kierowca może uchylić się od
    odpowiedzialności to ... ma za to zapłacić.

    W normalnym kraju OC powinno być dla zainteresowanych, a resztę powinien
    załatwiać zespół sąd + komornik, który w razie braku OC zabierałby Ci na
    rzecz poszkodowanych nawet zasrane majtki, a potem zakuwał w dyby i
    wysyłał do odpracowania szkody w kopalni uranu. Każdy mógłby sobie
    wyliczyć prawdopodobieństwo zostania sprawcą wypadku i podjąć decyzję.
    ---
    Widzisz, i tutaj również sprawa tak 01-kowo nie wygląda. Regułą jest obecnie
    jednostronna wina a powinien być udział. Jeśli droga jest śliska to jaki
    dokładnie jest udział:
    1. drogowców
    2. kierowcy 1-go samochodu
    3. kierowcy 2-go samochodu

    Niestety w naszej rzeczywistości "niewypłacalności" dłużników można
    jedynie stosować odpowiedzialność zbiorową i kazać płacić "wszystkim".
    ---
    Gdzie Ty widzisz niewypłacalność w tym obszarze ? Komornicy skuteczniej
    ściągają drobne długi (mz urojone) niż milionowe.

    Oczywiście tu znów do przodu są ci cwańsi, ale jednocześnie jest tyle
    baranów do ostrzyżenia, że jest z czego tworzyć UFG.
    ---
    Ale w jakim obszarze ?!